Hoi Paull weer een leuke klus voor de winter, de achterbalk ziet er nog vrij netjes uit voor de leeftijd, ik heb ze wel eens krokanter gezien,en dan was de leeftijd jonger dan bouwjaar 78,jij herstelt het wel weer netjes,en zo te lezen heb je er al veel aan gedaan,succes met de rest van de P604, we gaan de foto,s van het herstel werk wel allemaal zien hier. ga van de week naar een vriend waar ik de accubak er uit ga slijpen voor de 604 van Harrie, da t ga ik weer netjes herstellen zo als het er weer origineel uit gaat zien,de foto,s volgen nog van de werkzaamheden.groetjes daar.paull en paulla wrote: ↑02 Dec 2024, 00:38 Nu is de rode P604 TI'78 aan de beurt voor groot onderhoud. In 2000 is de auto door ons na aankoop vanuit de Vendée naar Kikkerland gereden, zonder storingen.
In 2012 helemaal weer rijdend gemaakt, maar door de aangekondigde Weekersregeling is deze auto nooit ingevoerd geworden.
In 2019 weer 'rollend' en remmend gemaakt en naar Frankrijk vervoerd op een trailer met een container erbij.
En nu, november 2024 is het tijd voor inspectie en groot onderhoud.
De gever en nemer van de koppeling, het is een vijfversnelling handbak, zijn vernieuwd. Ook is het stuurhuis nu gereviseerd.
De tank is leeg geschut, ontroest en geseald. Het hele brandstofcircuit is onderhanden genomen, gereinigd en werkend gemaakt.
Na een korte proefrit staat, eigenlijk 'hangt' de wagen nu in het atelier.
En is nu goed te zien hoe de bodem en de rest van de wagen er aan toe is. Om te beginnen is de achterse uitlaatpot en het hitteschild eraf.
Net als achterlichten en de achterbumper voor nadere inspectie.
En dat valt niet tegen. Aan de linkerkant van de balk achter de bumper is roestschade. Nix bijzonders en makkelijk te herstellen.
Verder is er nog genoeg te doen, één ding tegelijk.
Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes
-
Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes
- paull en paulla
Ook druk aan de gang, lees ik.
Hier is wel iets voortgang aan de rode TI. Er is nog meer te doen. Op het moment staat de P205 Junior op de schaarbrug.
Om verwend te worden met twee nieuwe stabilisatie rubbers. De oude zijn uitgehard en volledig verkruimeld.
Op zich een klein klusje, maar toch lastig om te doen, want de temperatuur daalt hier ook. De nieuwe rubbers moeten binnen opwarmen om soepel te worden. Deze zijn aan één kant open en moeten open gebogen worden om over de stabilisatiestag geschoven te kunnen worden.
Morgen een nieuwe dag met nieuwe kansen.
Hier is wel iets voortgang aan de rode TI. Er is nog meer te doen. Op het moment staat de P205 Junior op de schaarbrug.
Om verwend te worden met twee nieuwe stabilisatie rubbers. De oude zijn uitgehard en volledig verkruimeld.
Op zich een klein klusje, maar toch lastig om te doen, want de temperatuur daalt hier ook. De nieuwe rubbers moeten binnen opwarmen om soepel te worden. Deze zijn aan één kant open en moeten open gebogen worden om over de stabilisatiestag geschoven te kunnen worden.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
Paull en Paulla
-
goedemorgen deze zondag Paull en Paulla. vrijdag naar mijn vriend gereden in Kaadsheuvel en wat gekletst en toen begonnen aan de 604 om dit stuk van de accubak er uit te slijpen,wat ruimer er uit geslepen zo dat ik alles goed kan uit boren,de puntlassen.
-
dit is de plaat die nog over is van harrie zijn GTI, ik had harrie gisteren nog aan de telefoon,om hem te feliciteren,afgelopen vrijdag met zijn verjaardag, ik zij dat ik er een nette accubak van ga maken, harrie had des tijds er een plaat onder gemaakt met een beugel over de accu, om hem vast te zetten, maar dat vind ik niet Origineel, dus maar weer Origineel maken
-
zo alles los geboord en al begonnen met stralen,reeds klaar met stralen en in de Inox gespoten, volgend weekend maar de plaat van Harrie er uit boren,onder in de hoek bij de accu zit nog een slecht stuk, als alles er uit is kan ik daar ook makkelijker bij, had ook gezien dat de voorbalk waar de Radiateur op staat dik aan het worden is bij die driehoek stukken, heb er nog een helemaal klaar liggen die eigenlijk voor mijn STI zou gaan worden, maar die gaat hier dan maar onder, kan ik die van Harrie weer helemaal los boren en laten stralen,en weer klaar maken voor de STI.
-
en week 52 ga ik weer naar Kaatsheuvel om de voorrand,onder de voorruit er uit te slijpen, is ook slecht bij de GTI van Harrie,en ook de bodemplaat aan de bestuurderskant is ook slecht,is door de voorruit water naar binnen gekomen,rondom de bevestiging van de stoel zitten rotte plekken, APK afkeur is dat, maar dat wordt ook weer netjes herstelt, tussen door ook weer met de motor bezig, ben blij dat ik hem eruit heb getakeld,er zat bijna niks meer op de koppelingsplaat, bijna op de klinknagels, een bedrijf gevonden in Eindhoven die er weer een nieuwe van kan maken, hier nergens meer te vinden, maar het zal wel in het nieuwe jaar worden als ik daar een keer naar toe ga,er volgen nog foto,s van de herstel werkzaamheden,fijne zondag voor jullie.
-
ja de 205 moet ook bij gehouden worden, sommige dingen zijn ook aan vervanging toe.mijn 106 ook toen helemaal na gelopen, tot nu toe al weer 6000 km mee gereden,dagelijkse auto van a naar b,er mag nu een halve liter olie bij,zag ik gisteren, dus niet slecht vind ik.paull en paulla wrote: ↑04 Dec 2024, 23:05 Ook druk aan de gang, lees ik.
- paull en paulla
Hoi Willy, je gaat voortvarend te werk. De dames zijn op leeftijd. En dat brengt weleens een ongemakje.
De P205 Junior heeft nu twee nieuwe stabilisatierubbers. Op zich een klein klusje, maar toch best mee bezig geweest doordat de beugels voor deze rubbers achterop en bovenop het motorframe zitten. Dit motorframe moest een behoorlijk stuk zakken om de beugel de ruimte te geven tussen frame en bodem. En dat zodanig, dat het blok en bak niet op de grond raken. Ik heb een baksteun gebruikt, voor de zekerheid, dat kan een boel werk schelen.
De P205 Junior is weer rammelvrij. De oude rubbers waren totaal verhard en in brokstukken kwam het er onder uit.
Aan de rode P604 is wat gewerkt. Ik leer de wagen al wat beter kennen, er is geen bal(k) meer aan
.
Buiten het zicht is er wel wat roestschade, ook aan de rechter vaste dorpel.
Nu is het niet de eerste keer dat ik een P604 aanpak, net als jij, het kan behoorlijk erger.
De eerste keer voor mij was een wagen van net tien jaar oud en al drie maal overgespoten. En dicht geplamuurd.
Die auto hebben we nog, donkerblauw van kleur. Inmiddels vijf en veertig jaar oud/ jong. In januari is ze jarig, voor feest tank ik dan de benzine en lpg tank vol
. Nu wat plaatjes van de verkenning/ voortgang aan de rode. Vermoedelijk gaat het rechter voorscherm er ook af om er beter bij te kunnen.
Er is nog genoeg te doen, dolle pret. Verder met roest verwijderen en kartonnen passtukjes knippen. Tussendoor ook de andere klussen in en om te huis.
De P205 Junior heeft nu twee nieuwe stabilisatierubbers. Op zich een klein klusje, maar toch best mee bezig geweest doordat de beugels voor deze rubbers achterop en bovenop het motorframe zitten. Dit motorframe moest een behoorlijk stuk zakken om de beugel de ruimte te geven tussen frame en bodem. En dat zodanig, dat het blok en bak niet op de grond raken. Ik heb een baksteun gebruikt, voor de zekerheid, dat kan een boel werk schelen.
De P205 Junior is weer rammelvrij. De oude rubbers waren totaal verhard en in brokstukken kwam het er onder uit.
Aan de rode P604 is wat gewerkt. Ik leer de wagen al wat beter kennen, er is geen bal(k) meer aan

Buiten het zicht is er wel wat roestschade, ook aan de rechter vaste dorpel.
Nu is het niet de eerste keer dat ik een P604 aanpak, net als jij, het kan behoorlijk erger.
De eerste keer voor mij was een wagen van net tien jaar oud en al drie maal overgespoten. En dicht geplamuurd.
Die auto hebben we nog, donkerblauw van kleur. Inmiddels vijf en veertig jaar oud/ jong. In januari is ze jarig, voor feest tank ik dan de benzine en lpg tank vol

Er is nog genoeg te doen, dolle pret. Verder met roest verwijderen en kartonnen passtukjes knippen. Tussendoor ook de andere klussen in en om te huis.
- Attachments
-
- IMG_5340.jpg (123.62 KiB) Viewed 2299 times
-
- IMG_5342.jpg (114.03 KiB) Viewed 2299 times
-
- IMG_5343.jpg (115.26 KiB) Viewed 2299 times
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
Paull en Paulla
-
Hoi Paull en Paulla. hier zeggen we, das een mooi winter klusje, ik zou ook het rechter voorscherm er af halen, makkelijker werken, maaar dit zijn leuke klusjes, mijn mening,bij de achterhoek bij de bumper,kun je die onderhoekjes voor de versteviging van de bumper zo weg boren, en mooi stralen in de straalkast die je nu weer aan de gang hebt,zij je volgens mij, bij die van harrie zag ik dat die daar ook slecht was, komt nog een keer een foto hier, succes met het plaatwerk en de klusjes rondom het huis.groetjes.
- paull en paulla
Het linker schotje van de achterbalk was door, te slecht voor hergebruik. Scheelt weer straalwerk.
Dit hoekje is 'recht toe, recht aan'. Makkelijk te maken. De resterende laatste dagen gebruik ik vooral om de slechte delen in het zicht te krijgen.
En de bodem schoon, tectyl en kitvrij te maken. Dat is een 'fijne' klus. Tijd vliegt, voordat je het weet is het jaar alweer om.
Dit hoekje is 'recht toe, recht aan'. Makkelijk te maken. De resterende laatste dagen gebruik ik vooral om de slechte delen in het zicht te krijgen.
En de bodem schoon, tectyl en kitvrij te maken. Dat is een 'fijne' klus. Tijd vliegt, voordat je het weet is het jaar alweer om.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
Paull en Paulla