zo te zien voornamelijk het laastse potje. ik zie nog de klem van de verbinding zitten van midden en achter demper.
je zou eens die klem los moeten pakken en kijken hoe de flens eruitziet van de middendemper.
je zou eens evt een paar oprijbokjes moeten kopen/regelen, dan kun je simpel de uitlaat wel eronder zetten. maar in geval van zet je je linker achterwiel op de stoep en heb je net iets meer plaats onder de auto. je zou nog evt het reservewiel eronder uit kunnen halen mocht het niet lukken. dat achterpotje hang je zo eronder hoor.
Tuuur's blauwe 306 1.6 cabrio
Re: Tuuur's blauwe 306 1.6 cabrio
Zondag was het zover: met mijn zoon zou ik de einddemper vervangen. Onze eerste echt grote klus.
Ik had twee XL oprijbokken en een einddemper met pas garantie besteld en ontvangen. Het was
Mooi weer ook nog, dus met goede moed an de slag.
We hadden de auto op de bokken gereden, de auto op de handrem en in de achteruit erop. De wielen vastgemaakt met sjorbanden en twee 403 velgen eronder als veiligheidsmaatregelen.
De einddemper hing al los, hij moest alleen uit de ophang rubbers gehaald worden.
Even zoeken hoe dat precies werkte maar we kregen de uiteindes van de demper tabjes recht gebogen en toen was hij er snel af.
En toen bleek dat de nieuwe demper niet past.
Want ondanks dat ik mijn kenteken had ingevoerd, ondanks dat er pas garantie was afgegeven, had de nieuwe uitlaat een kort uitlatpijpje en maar twee ophangpunten in plaats van drie.
Dus online een omruilverzoek gedaan en verder maar een dagje andere dingen gedaan.
Ik had twee XL oprijbokken en een einddemper met pas garantie besteld en ontvangen. Het was
Mooi weer ook nog, dus met goede moed an de slag.
We hadden de auto op de bokken gereden, de auto op de handrem en in de achteruit erop. De wielen vastgemaakt met sjorbanden en twee 403 velgen eronder als veiligheidsmaatregelen.
De einddemper hing al los, hij moest alleen uit de ophang rubbers gehaald worden.
Even zoeken hoe dat precies werkte maar we kregen de uiteindes van de demper tabjes recht gebogen en toen was hij er snel af.
En toen bleek dat de nieuwe demper niet past.
Want ondanks dat ik mijn kenteken had ingevoerd, ondanks dat er pas garantie was afgegeven, had de nieuwe uitlaat een kort uitlatpijpje en maar twee ophangpunten in plaats van drie.
Dus online een omruilverzoek gedaan en verder maar een dagje andere dingen gedaan.
- Attachments
-
- 7EA708D0-4901-4746-8A49-12E3930C7CBE.jpeg (1.57 MiB) Viewed 20726 times
nu:
1960 Peugeot 403 U5D, 1963 Peugeot 403B, 1999 Peugeot 306 cabrio 1.6, 2022 Citroën C5X leasebak
voorheen:
1998 Peugeot 406 coupé v6 aut
gesloopt:
1962 Peugeot 403B 1974 Peugeot 504 Ti aut 1994 Peugeot 306 cabrio 1.8i aut
1960 Peugeot 403 U5D, 1963 Peugeot 403B, 1999 Peugeot 306 cabrio 1.6, 2022 Citroën C5X leasebak
voorheen:
1998 Peugeot 406 coupé v6 aut
gesloopt:
1962 Peugeot 403B 1974 Peugeot 504 Ti aut 1994 Peugeot 306 cabrio 1.8i aut
Re: Tuuur's blauwe 306 1.6 cabrio
Pas garantie zegt dus ook niks. Hopelijk krijg je snel de goeie en goed weer natuurlijk 

- paull en paulla
- Posts: 1125
- Joined: 03 Feb 2016, 20:45
Re: Tuuur's blauwe 306 1.6 cabrio
Mogelijk is dit helemaal geen uitzondering.
Met Ford maak je dezelfde kans. Met ons P205CT-tje hebben wij deze ervaring ook.
Onder de auto zit een pot, welke over de uitlaatbuis geschoven dient te worden.
Zoals boven op de foto. Dit is toevallig een RVS-variant.
Onder op de foto is voor een tussenpakking variant, volgens documentatie en chasisnummer de juiste.
Zoals te zien, is er enig verschil bemerkbaar.
Maar voor de onderste variant heb ik nu een nieuwe uitlaatbuis op voorraad.
Beide dus daarom bruikbaar, voor vervanging, ooit.
Met Ford maak je dezelfde kans. Met ons P205CT-tje hebben wij deze ervaring ook.
Onder de auto zit een pot, welke over de uitlaatbuis geschoven dient te worden.
Zoals boven op de foto. Dit is toevallig een RVS-variant.
Onder op de foto is voor een tussenpakking variant, volgens documentatie en chasisnummer de juiste.
Zoals te zien, is er enig verschil bemerkbaar.
Maar voor de onderste variant heb ik nu een nieuwe uitlaatbuis op voorraad.
Beide dus daarom bruikbaar, voor vervanging, ooit.
- Attachments
-
- IMG_2000.jpg (108.06 KiB) Viewed 20685 times
-
- IMG_2001.jpg (106.09 KiB) Viewed 20685 times
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
Paull en Paulla
Re: Tuuur's blauwe 306 1.6 cabrio
Ik heb het uiteindelijk maar laten doen, hij moest toch voor de APK.
Momenteel in de schorsing, maar ik haal hem er eind deze maand weer uit voor de verhuizing.
Doet het nog steeds prima, al zit er veel aanslag op de kap omdat het een buitenslaapster is.
nu:
1960 Peugeot 403 U5D, 1963 Peugeot 403B, 1999 Peugeot 306 cabrio 1.6, 2022 Citroën C5X leasebak
voorheen:
1998 Peugeot 406 coupé v6 aut
gesloopt:
1962 Peugeot 403B 1974 Peugeot 504 Ti aut 1994 Peugeot 306 cabrio 1.8i aut
1960 Peugeot 403 U5D, 1963 Peugeot 403B, 1999 Peugeot 306 cabrio 1.6, 2022 Citroën C5X leasebak
voorheen:
1998 Peugeot 406 coupé v6 aut
gesloopt:
1962 Peugeot 403B 1974 Peugeot 504 Ti aut 1994 Peugeot 306 cabrio 1.8i aut
- Beeperhorrie
- Posts: 2376
- Joined: 06 Jun 2016, 11:02
Re: Tuuur's blauwe 306 1.6 cabrio
Moet je wel bijhouden. Ik heb korstmos op de 205 en dat gaat er niet makkelijk af.
Re: Tuuur's blauwe 306 1.6 cabrio
Ik ben nu van het grootste deel van mijn wagenpark af, vorig jaar de rode 306 cabrio, de 406 coupé en de Volvo 850 GLE weggedaan; dus deze krijgt weer wat meer aandacht.Beeperhorrie wrote: ↑16 Dec 2021, 20:15 Moet je wel bijhouden. Ik heb korstmos op de 205 en dat gaat er niet makkelijk af.
Ik heb hem nu 10 jaar, de auto die ik verreweg het langst in bezit heb. Wat mij betreft gaat ie ook niet meer weg!
nu:
1960 Peugeot 403 U5D, 1963 Peugeot 403B, 1999 Peugeot 306 cabrio 1.6, 2022 Citroën C5X leasebak
voorheen:
1998 Peugeot 406 coupé v6 aut
gesloopt:
1962 Peugeot 403B 1974 Peugeot 504 Ti aut 1994 Peugeot 306 cabrio 1.8i aut
1960 Peugeot 403 U5D, 1963 Peugeot 403B, 1999 Peugeot 306 cabrio 1.6, 2022 Citroën C5X leasebak
voorheen:
1998 Peugeot 406 coupé v6 aut
gesloopt:
1962 Peugeot 403B 1974 Peugeot 504 Ti aut 1994 Peugeot 306 cabrio 1.8i aut
-
- Posts: 480
- Joined: 05 Feb 2016, 21:07
Re: Tuuur's blauwe 306 1.6 cabrio
Ja, zo af en toe is minder meer
en vergeet niet dat een 306 cabriolet ook langszaam classic aan t worden is. ik zie er eigenlijk wel een moderne 504 cabriolet in kwa lijnen die dus duidelijk van pininfarina zijn.

en vergeet niet dat een 306 cabriolet ook langszaam classic aan t worden is. ik zie er eigenlijk wel een moderne 504 cabriolet in kwa lijnen die dus duidelijk van pininfarina zijn.
Re: Tuuur's blauwe 306 1.6 cabrio
Deze is er ook nog steeds.
Lang niet meer in gereden door omstandigheden… en vandaag maar eens uitgemest en in de wasbox gewassen.
Qua geurbeleving moet er in het interieur nog wel meer gebeuren…
En: er zijn twee rubbers verdwenen:


Ik vraag me af of die nog verkrijgbaar zijn, en hoe je ze bevestigt.
Ik herinner me nog dat het rubber aan de bestuurderskant los raakte, en ik het met Bison kit heb geprobeerd vast te maken. Ik geloof dat het dezelfde dag alweer los kwam… dus dat kan niet de juiste methode zijn geweest.
Lang niet meer in gereden door omstandigheden… en vandaag maar eens uitgemest en in de wasbox gewassen.
Qua geurbeleving moet er in het interieur nog wel meer gebeuren…
En: er zijn twee rubbers verdwenen:


Ik vraag me af of die nog verkrijgbaar zijn, en hoe je ze bevestigt.
Ik herinner me nog dat het rubber aan de bestuurderskant los raakte, en ik het met Bison kit heb geprobeerd vast te maken. Ik geloof dat het dezelfde dag alweer los kwam… dus dat kan niet de juiste methode zijn geweest.
nu:
1960 Peugeot 403 U5D, 1963 Peugeot 403B, 1999 Peugeot 306 cabrio 1.6, 2022 Citroën C5X leasebak
voorheen:
1998 Peugeot 406 coupé v6 aut
gesloopt:
1962 Peugeot 403B 1974 Peugeot 504 Ti aut 1994 Peugeot 306 cabrio 1.8i aut
1960 Peugeot 403 U5D, 1963 Peugeot 403B, 1999 Peugeot 306 cabrio 1.6, 2022 Citroën C5X leasebak
voorheen:
1998 Peugeot 406 coupé v6 aut
gesloopt:
1962 Peugeot 403B 1974 Peugeot 504 Ti aut 1994 Peugeot 306 cabrio 1.8i aut