Les Anciennes sur les Cartes Postales

Allerhande onderwerpen die niet eens met Peugeots te maken hoeven te hebben
MarcoPeus

Re: Les Anciennes sur les Cartes Postales

Post by MarcoPeus »

Prachtig.
Is er nergens een tijdmachine waarmee we terug konden in de tijd? Zou graag eens in de jaren 50-60 rond willen struinen, zeker na t zien van zulke foto's
Huidige privé collectie:
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
ton

Post by ton »

Inderdaad Marco,

Dan zou ik mijn Deux Zero Cinq voor die Panhard parkeren.

Fijne Pasen !
1992 Peugeot 205 Accent
304 Friesland

Post by 304 Friesland »

Maar in Frankrijk op pad met iemand die de verlaten schuurtjes weet te vinden is zeer zeker nu ook erg leuk ,zou het maar wat graag willen doen maar zelf kom ik nergens wat dat betreft aangezien ik totaal geen frans kan er staat namelijk nog genoeg ,zo is een avondje sneupen op lebon coin ook al erg leuk en brengt je toch een beetje terug in de tijd.
ruit'48

Post by ruit'48 »

Image

PARIS, 7 e arr. (75)
Conduis bien et conduis toi bien sur la route avec prudence et gentillesse !
ruit'48

Post by ruit'48 »

Test..ik post via mijn smartphone, morgen weer een prentje
ruit'48

Post by ruit'48 »

Image

NOROY LES JUSSEY , Haut Saonne (70)

Een ribbelkapje op de voorgrond , een oude bekende, heb er veel narigheid mee gehad. Haar opvolgers met de gladde motorkap
deden het beter. Aan de overkant twee tractions, heb ik ook wat problemen mee gehad. De 203 en de Panhard ken ik alleen
van gezicht, gewoon leuke voitures. Het hotel L'Aigle Noir is van het soort waar ik graag overnachtte hoewel ik het recht had op
Novotel of Mercure maar de romantiek van die krakkemikkerige herbergen had mijn duidelijk voorkeur.

.
ruit'48

Post by ruit'48 »

Image

PONT DE MENAT, Puy de Dome (63)

De lokale notabelen lunchen hier vandaag, twee snoeken van de notaris en de directeur van de bank, de 404 is van de dokter
pourquoi...? Hij moet op tijd zijn. En die Simca dan..? Die is van de begrafenisondernemer, want die heeft nooit haast. :roll: :mrgreen:
Beeperhorrie

Post by Beeperhorrie »

ruit'48 wrote:PONT DE MENAT, Puy de Dome

De lokale notabelen lunchen hier vandaag, twee snoeken van de notaris en de directeur van de bank, de 404 is van de dokter
pourquoi...? Hij moet op tijd zijn. En die Simca dan..? Die is van de begrafenisondernemer, want die heeft nooit haast. :roll: :mrgreen:
Auberge de maître Henri bestaat nog steeds.
Citroëns zijn er ook nog alleen geen snoeken meer maar een C2 en een Berlingo, Peugeots zijn er in de vroege juli morgen van 2015 nog niet en Simca's zijn al helemaal niet te vinden. Wel een Opel. Nou ja, dat is inmiddels ook een soort van Peugeot geworden.

Image
205 1.1ACE & 405 1.6 GRX

Image
ruit'48

Post by ruit'48 »

Beeperhorrie wrote:
ruit'48 wrote:PONT DE MENAT, Puy de Dome

Auberge de maître Henri bestaat nog steeds.
Citroëns zijn er ook nog alleen geen snoeken meer maar een C2 en een Berlingo, Peugeots zijn er in de vroege juli morgen van 2015 nog niet en Simca's zijn al helemaal niet te vinden. Wel een Opel. Nou ja, dat is inmiddels ook een soort van Peugeot geworden.

Tja, "mijn vandaag" was ergens op een middag in het voorjaar van pakweg midden jaren '60 dat waren andere tijden.
Op de woensdagmiddag geef ik aan een klein clubje bezitters van een tweede huis in Fr. bijles in de Franse taal , daar kwam
mijn stokpaardje , les voitures toch ook even aan bod velen kenden natuurlijk de 3 bekende merken maar van Simca
hadden ze eigenlijk nooit gehoord, "wat is dan een Aronde" gelukkig had ik daar ook een foto van op mijn smartphone
"leuk autot'je" De Franse taal beheersen en ook nog een "Petrol-Head" zijn is maar aan weinigen voorbehouden..
ruit'48

Post by ruit'48 »

]Image

ROYAN, Charente-Maritime (17)

Een Mini en daarachter.. ook een Mini..? Het lijkt me een Autobianchi met dat ventilatieruitje. En dat dat anker, in al die jaren dat
we onze vacantie hier doorbrachten heb ik dat nooit gezien. Mogelijk werd mijn aandacht afgeleid door de leuke françaises die ook
op vacantie waren. Laten we het daar maar op houden. :roll:

.
.
Post Reply