Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Voor de Peugeot 504 en 604
paull en paulla

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by paull en paulla »

?604Peugeot wrote: 18 Aug 2024, 18:47Hoi Paull en Paulla,is de Rode P604 het eerste type,zo te zien wel toch,anders hoor ik het wel,je hebt al weer veel werk verricht zo te zien,hij ziet er toch nog heel netjes uit aan de buitenkant, zal nog wel een keer goed gepoetst gaan worden, wat je nog allemaal moet doen,is bijna hier niet meer te krijgen,kopen bedoel ik,het gaat schaars worden, daarom koop ik ook nog van alles,wat er nog te koop is,van de week nog een kentekenhouderplaat,NOS kunnen kopen voor in de voorbumper,van de week komt er nog een nieuwe snelheidsmeter en een handremkabel binnen,en nog een rechter achterlicht,zonder glas,maar ja die heb ik pas twee nieuwe gekocht,dus weer een achterlicht compleet,succes met de bodem inspectie,en het stuurhuis,graag foto,s op de schaarbrug,maar hij zal wel goed zijn,altijd binnen gestaan bij jullie,groetjes daar.
Dat klopt Willy. Poetsen is niet meer genoeg, bodem en plaatwerk verdienen wat aandacht. Alle raam elektromotoren en geleiders moeten schoon gemaakt en gangbaar gemaakt worden. De raamgeleiders zijn al in 2012 vervangen door roestvrije exemplaren.Sommige deurschanierpennen zijn aan vervanging toe. Allemaal kleine dingetjes.
Klokkenwerk is reeds geheel opgevrolijkt, teller en alle lampjes gedaan, alle konnektoren gereinigd en met glasstift poetst.
En wat zich zo nog meer aandient. Cruise zit er inmiddels al in. Lederen setje bekleding ook.Vind ik fijn.
Heel goed dat je nog steeds een voorraad onderdelen vindt. Het wordt schaars in onderdelenland. En zonder onderdelen kun je de voiture niet rijdend houden. Met de 'rode' ben ik nu wat verder. Een paar verrassingen gevonden/ opgedaan. Binnenkort meer, in dit theater :D .
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
?604Peugeot

Post by ?604Peugeot »

goedenavond Paull en Paulla De P604 van Harrie gaat begin september de brug op,en ik ga er dan langzaam aan beginnen,motorkap eraf,en dan langzaam foto,s maken hoe alles zit,en dan alles in spuiten met WD40,hopen dat er geen bouten en moeren afbreken,dan de Tank eruit,er is al een andere schone Tank onderweg vanuit Belgie,die ik al gekocht had,maar nog steeds in Belgie ligt,bij kurt orbie,die lied mij een keer weten dat die nog een Tank had voor een 604,met opvoerpompje erin,bij die van Harrie zit een SL Tank nu in,ik wil graag alles Origineel hebben,de andere P604 is de turbo diesel,waar ik jaren mee heb gereden,bewaar ik voor onderdelen, heb namelijk nog een turbo diesel,waar het plaatwerk 10 keer beter van is,dus van 2 een maken in de toekomst.
IMG_6949 (2).JPG
IMG_6949 (2).JPG (746.6 KiB) Viewed 2375 times
?604Peugeot

Post by ?604Peugeot »

hier staan ze onder het afdak,ze moesten er even een week onder vandaan,ivm nieuw dak,anders kon er mischien iets op vallen,en dat is niet de bedoeling
IMG_6877.JPG
IMG_6877.JPG (931.03 KiB) Viewed 2374 times
?604Peugeot

Post by ?604Peugeot »

Deze zijn van de week binnen gekomen,vanuit duitsland,deurrubber en plastic deurklemmen,deze is voor de voordeur rechts voor,van de week komt de linker nog binnen,vanuit zwitserland.
IMG_7133.JPG
IMG_7133.JPG (640.17 KiB) Viewed 2373 times
?604Peugeot

Post by ?604Peugeot »

deze kwam van de week ook binnen,kenteken houder plaat in de voorbumper nog nieuw.die kunnen ook roesten als de beste.
IMG_7143 (2).JPG
IMG_7143 (2).JPG (1.16 MiB) Viewed 2370 times
?604Peugeot

Post by ?604Peugeot »

met deze en nog een ben ik aan het vechten om ze weer lekker te laten draaien,de lagers zijn namelijk verrot,zo als ik zelf zeg,zitten vast geroest,dus alles uit elkaar gehaald,en het hele huis waar die in zit,vast aan de radiateur,heb ik vandaag helemaal gestraald, twee nieuwe lagertjes alweer gekocht,dus nog even verder prutsen,en dan kijken of ik het weer in elkaar krijg, het zat namelijk allemaal geklonken,in het motorhuis,zoals je ziet,ik denk dat ik 3 mm boutjes pak om het weer te klinken, maar dat gaat mij wel weer lukken, foto,s als ze klaar zijn volgen nog.
IMG_7136 (3).JPG
IMG_7136 (3).JPG (1.85 MiB) Viewed 2364 times
?604Peugeot

Post by ?604Peugeot »

deze was waar jij het nummer niet van wist,een aantal foto,s terug,een achterdemper Origineel met nog een stikker erop.
SEMD0124 (2).JPG
SEMD0124 (2).JPG (291.7 KiB) Viewed 2363 times
?604Peugeot

Post by ?604Peugeot »

Paull succes met de Rode P604, Zie graag de foto,s,zoals je zelf schrijft in dit theater,en natuurlijk het verhaal erbij,groetjes vanuit grave,en een fijn weekend voor jullie daar.
paull en paulla

?604Peugeot wrote: 24 Aug 2024, 22:40 met deze en nog een ben ik aan het vechten om ze weer lekker te laten draaien,de lagers zijn namelijk verrot,zo als ik zelf zeg,zitten vast geroest,dus alles uit elkaar gehaald,en het hele huis waar die in zit,vast aan de radiateur,heb ik vandaag helemaal gestraald, twee nieuwe lagertjes alweer gekocht,dus nog even verder prutsen,en dan kijken of ik het weer in elkaar krijg, het zat namelijk allemaal geklonken,in het motorhuis,zoals je ziet,ik denk dat ik 3 mm boutjes pak om het weer te klinken, maar dat gaat mij wel weer lukken, foto,s als ze klaar zijn volgen nog.IMG_7136 (3).JPG
Hoi Willy, goed bezig. Het voorste lager is een standaard type, gewoon verkrijgbaar. Het achterste lager is een glijlager en, zover ik weet van heb niet standaard. Een draaier kan het nafabriceren van brons. Doe er gelijk een paar, scheelt in kosten, (haast) nix. De drie draadeindjes zijn, als niet afgebroken weer bruikbaar. Met nieuwe moertjes. Als ik mij goed herinner zijn de moertjes dunner, anders loopt de ventilator aan.
De boverste moer kun je namaken met links schroefdraad.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
paull en paulla

?604Peugeot wrote: 24 Aug 2024, 22:44 deze was waar jij het nummer niet van wist,een aantal foto,s terug,een achterdemper Origineel met nog een stikker erop.SEMD0124 (2).JPG
Goede vondst, zijn nu best zeldzaam geworden. Met meerdere 'vissers in de zelfde vijver'.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
Post Reply