Page 74 of 77
					
				Re: Oude menschen met hun auto's van toen
				Posted: 11 Jul 2018, 23:37
				by Beeperhorrie
				Amsterdam 1947

 
			 
			
					
				Re: Oude menschen met hun auto's van toen
				Posted: 12 Jul 2018, 06:13
				by ruit'48
				
BUCKINGHAMSHIRE 1937
 
			 
			
					
				Re: Oude menschen met hun auto's van toen
				Posted: 13 Jul 2018, 11:11
				by ruit'48
				- - - - - - - -

- - - - - - -
De Munga als vervanger van de Nekaf. Daar was niet iedereen blij mee...
 
			 
			
					
				Re: Oude menschen met hun auto's van toen
				Posted: 13 Jul 2018, 12:06
				by Beeperhorrie
				ruit'48 wrote:- - - - - - - -

- - - - - - -
De Munga als vervanger van de Nekaf. Daar was niet iedereen blij mee...
 
Dat kan ik me goed voorstellen. De Munga's waar ik mee heb gereden waren nu niet bepaald solide gebouwd en dan die immense tweetakt uitlaatgasstank.  Remde de Nekaf al niet geweldig, een Munga was helemaal een kwestie van heel ver vooruit kijken.
Ik denk dat zelfs een Mehari een beter keus was geweest.
Volgens mij zijn ze ook relatief snel weer terug vervangen door de Nekaf.
 
			 
			
					
				Re: Oude menschen met hun auto's van toen
				Posted: 13 Jul 2018, 15:15
				by ruit'48
				Beeperhorrie wrote:ruit'48 wrote:-
De Munga als vervanger van de Nekaf. Daar was niet iedereen blij mee...
Dat kan ik me goed voorstellen. De Munga's waar ik mee heb gereden waren nu niet bepaald solide gebouwd en dan die immense tweetakt uitlaatgasstank.  Remde de Nekaf al niet geweldig, een Munga was helemaal een kwestie van heel ver vooruit kijken.
Ik denk dat zelfs een Mehari een beter keus was geweest.
Volgens mij zijn ze ook relatief snel weer terug vervangen door de Nekaf.
 
 Voorzover ik weet was de opvolger van de Munga de Landrover  (Laro) waar de mariniers al langer mee reden.
Ook de Daf YA 66 heeft enige tijd meegedaan  "stippenbak" bijgenaamd vanwege de adjudanten die er in rond werden gereden.
Vervolgens was Mercedes aan de beurt, wat het nu is/ wordt is onduidelijk heb zelfs al VW 's gezien de laatste keer dat ik op
een kazerne was.
 
			 
			
					
				Re: Oude menschen met hun auto's van toen
				Posted: 13 Jul 2018, 20:40
				by Beeperhorrie
				Ik zal niet pretenderen de wijsheid in pacht te hebben maar ik heb dit van een Nekaf rijder vernomen. Volgens hem hebben de Munga's nog geen tien jaar in ons leger gediend en werden ze toen ingeruild voor Nekafs uit de reserve. Dit zal eind zestig begin zeventig zijn geweest. De LaRo's kwamen pas laat in de zeventiger jaren.
Naar het schijnt waren de laatste Nekafs trouwens ook niet eens meer bij Daf gebouwd.
			 
			
					
				Re: Oude menschen met hun auto's van toen
				Posted: 13 Jul 2018, 23:20
				by Tuuur
				Uit de wikipedia pagina:
In 1962 werd de Nekaf Jeep opgevolgd door de DKW Munga. Deze sleet echter zo snel dat de al opgeslagen Nekaf Jeeps vanaf 1970 weer moesten worden ingezet. Eind jaren zeventig werden ze opgevolgd door Land Rovers. 
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Nekaf_Jeep 
			 
			
					
				Re: Oude menschen met hun auto's van toen
				Posted: 14 Jul 2018, 06:03
				by ruit'48
				
			 
			
					
				Re: Oude menschen met hun auto's van toen
				Posted: 14 Jul 2018, 12:37
				by 404noir
				
Sovjet cosmonaut Yuri Gagarin met zijn Matra DuBonnet Djet van 1965
 
			 
			
					
				Re: Oude menschen met hun auto's van toen
				Posted: 17 Jul 2018, 17:59
				by ruit'48
				Nog  éénmaal op dit topic een persoonlijk bericht:
plaatste deze foto al eerder; Rotterdam 1950 , de eerste auto in mijn leven een Renault 4cv.
Een "company car" van mijn vader Ruit'21. Ik sta hier als twee jarige mini "petrolhead" al met een handje aan het spatscherm.
Een teken aan de wand, hoewel niemand dat toen in de gaten had.
Het  "nummer bewijs" vond ik bij zijn overlijden in 2005 terug in zijn paperassen, het stond  ten name van zijn werkgever..
het 
H nummer is na de 4CV gevoerd op een nieuwe Ford Prefect van een vooroorlogs model en op een heel nieuwe  brilkever in 1952
de volgende kever een zwarte ovaal met schuifdak kreeg een nieuw nummer PT-49-53
Bijzonder is dat het adres, Boompjes 64, wat  toen (1950)  niet meer bestond na het bezoek van onze oosterburen in mei 1940
ter verduidelijking:
Boompjes 64 in 1925 voor het bezoek..
en na het bezoek van de "buren"
