Re: Oude menschen met hun auto's van toen
Posted: 26 Feb 2018, 08:27

Forum voor alles op het gebied van klassieke Peugeots
https://www.klassieke-peugeot.nl/
Er is een Hebmüller registry, waaruit blijkt dat er in elk geval eentje in Nederland is (was?)After a devestating fire at the Hebmüller works production of the Type 14A ended there in 1952 and was moved to the Karmann factory in Osnabrück. Production ended in 1953 with a total of 696 units produced, including 3 prototypes and 1 pre-production model. Around 100 are believed to have survived, although many convincing replicas have been created over the years.
Volgens die lijst zelfs twee stuks. Een is er in ieder geval nog, vorig jaar van eigenaar gewisseld.Tuuur wrote:Volgens mij toch niet zoveel hoor. Voor zover ik kan vinden was er een bestelling voor 2000 stuks, maar heeft een brand in de Hebmüller fabriek roet in het eten gegooid:Er is een Hebmüller registry, waaruit blijkt dat er in elk geval eentje in Nederland is (was?)After a devestating fire at the Hebmüller works production of the Type 14A ended there in 1952 and was moved to the Karmann factory in Osnabrück. Production ended in 1953 with a total of 696 units produced, including 3 prototypes and 1 pre-production model. Around 100 are believed to have survived, although many convincing replicas have been created over the years.
http://www.thehebregistry.com/registry.aspx