Page 63 of 77

Re: Oude menschen met hun auto's van toen

Posted: 26 Feb 2018, 08:27
by ruit'48
Image

Re: Oude menschen met hun auto's van toen

Posted: 27 Feb 2018, 11:12
by ruit'48
Image

Re: Oude menschen met hun auto's van toen

Posted: 02 Mar 2018, 06:03
by ruit'48
Image
Max Tailleur + Simca

Re: Oude menschen met hun auto's van toen

Posted: 05 Mar 2018, 05:49
by ruit'48
Image

Re: Oude menschen met hun auto's van toen

Posted: 08 Mar 2018, 03:45
by ruit'48
Image
Ivan Hirst ,redder van V.W. De Britse majoor die in 1945 de productie van Volkswagen in Hamburg weer op gang bracht.

Re: Oude menschen met hun auto's van toen

Posted: 08 Mar 2018, 11:06
by Tuuur
Image

Re: Oude menschen met hun auto's van toen

Posted: 09 Mar 2018, 06:24
by IVARIO
Prachtig, die hele oude speciale kever-uitvoeringen

Re: Oude menschen met hun auto's van toen

Posted: 09 Mar 2018, 06:59
by ruit'48
Image

De Firma Hebmüller heeft er een groot aantal gemaakt. De resterende exemplaren zijn nu een fortuin waard !

Re: Oude menschen met hun auto's van toen

Posted: 09 Mar 2018, 10:05
by Tuuur
Volgens mij toch niet zoveel hoor. Voor zover ik kan vinden was er een bestelling voor 2000 stuks, maar heeft een brand in de Hebmüller fabriek roet in het eten gegooid:
After a devestating fire at the Hebmüller works production of the Type 14A ended there in 1952 and was moved to the Karmann factory in Osnabrück. Production ended in 1953 with a total of 696 units produced, including 3 prototypes and 1 pre-production model. Around 100 are believed to have survived, although many convincing replicas have been created over the years.
Er is een Hebmüller registry, waaruit blijkt dat er in elk geval eentje in Nederland is (was?)
http://www.thehebregistry.com/registry.aspx

Re: Oude menschen met hun auto's van toen

Posted: 09 Mar 2018, 10:29
by Beeperhorrie
Tuuur wrote:Volgens mij toch niet zoveel hoor. Voor zover ik kan vinden was er een bestelling voor 2000 stuks, maar heeft een brand in de Hebmüller fabriek roet in het eten gegooid:
After a devestating fire at the Hebmüller works production of the Type 14A ended there in 1952 and was moved to the Karmann factory in Osnabrück. Production ended in 1953 with a total of 696 units produced, including 3 prototypes and 1 pre-production model. Around 100 are believed to have survived, although many convincing replicas have been created over the years.
Er is een Hebmüller registry, waaruit blijkt dat er in elk geval eentje in Nederland is (was?)
http://www.thehebregistry.com/registry.aspx
Volgens die lijst zelfs twee stuks. Een is er in ieder geval nog, vorig jaar van eigenaar gewisseld.