M.van der Meulen wrote:Leerzaam leesvoer, compliment!
Koffiemolen wrote:Harrie, waarom heb je de remschijven niet in de Owatrol gezet, dan roesten die tenminste ook niet meer...
Grappig: het zijn zo'n beetje dezelfde stappen die jij nu met jouw regenjas zet als ik met mijn regenjas. En beiden bleu cascade en geboortejaar 1984...
Succes verder!
ik heb de remschijven WEL in de Owatrol gezet : de binnensecties waar de remblokken niet raken,
en de buitenrand. Vooral die buitenrand roest vaak flink, met dikke randen tot gevolg, zelfs met uitgesleten kanten aan de remblokken.
de kleurcode van mijn 604 is 1477, is dat bij jouw 505 ook zo?
grt, Harrie
Koffiemolen wrote:Zal morgen even kijken onder mijn motorkap!
vandaag wederom heerlijk weer dus lekker klussen aan de 604:
eerst het restant van de kilometerkabelsteun verwijderd, langsligger daar blank gemaaakt, in de zink en
vervolgens in matzwart. Vanwege de roest inwendig met Valvoline wax gespoten.
Beugeltje pas gemaakt, gaten op de juiste afstand, zink + matzwart en gemonteerd, nadien dit in de wax:
Ik was een rubber+plaatje kwijt van de stabilisatorstang.. die lag nog in de draagarm.
Dus de stabi en de stelbout van de remkrachtbegrenzer weer los en het rubber+plaatje uit de draagarm gevist.
Daarna alles weer gemonteerd.
De brandstofleidingen waren aan de bovenkant bruin..... van de oppervlakteroest.
Dus met enige moeite geheel geschuurd en ontroest, in de zink en vervolgens mat-zwart :
Nu moet eerst de uitlaat er weer onder, als 1e de voorpijpen demonteren, dus de motorkap open.
De staalkabel van de motorkap-ontgendeling is
bijna door....érg dun op 1 plek.. als die breekt, krijg ik de motorkap niet meer open....
Als de linkerkoplamp er uit is, kan ik de motorkap wel met de hand ontgrendelen, dus eerst maar alle koplampen er uit.
De koplampframes mogen er ook uit, de hoogteverstelling is defect dus die gaat er ook geheel uit.
Er komen nieuwe koplampframes in met handverstelling, dus nooit geen probleem meer met die waardeloze hoogteverstelling.
De oude koplampframes had ik er nog niet zo 1,2,3 uit, alle boutje knetterverroest...
Voor de zekerheid dus eerst de grill gedemonteerd, daarna de boel los.. veel boutjes knapten af, hoera,
maar enkele niet, het ton-moertje draaide mee, en die waren zelfs met een griptang niet tegen te houden...
Dan maar de slijptol ! Nadien alles weer in het fatsoen geklopt en uitgedeukt, in de zink en zwart gespoten.
De moeren van de voorpijpen v.d. uitlaat zaten muurvast, schroefdraad schoongeborsteld en ingespoten met kruipolie, dat wordt een vette klus voor morgen.
Misschien de moeren doorslijpen...? Nee, daar kom ik niet bij met de haakse slijper....
misschien met een moerensplijter?
grt, Harrie