Page 7 of 25

Re: Mijn 104 topic

Posted: 06 Mar 2016, 09:19
by MarcoPeus
Ergste is nog dat de delen die ik wel kan krijgen hetzelfde uitzien en dus ook niet gaan passen waarschijnlijk. 'T gaat dadelijk zover komen dat ik de ankerplaten moet vervangen en dan is mijn straal/spuitwerk voor jan met de korte achternaam geweest. GRRR
Gaten "bij" boren lijkt me geen slimme/veilige oplossing.

Re: Mijn 104 topic

Posted: 06 Mar 2016, 09:20
by MarcoPeus
Ben er over aan t denken om een Toyota Dyna te huren met meubelbak en laadklep die week dat ik de trailer nodig heb. Mooi overdekt werken, droog in/uit laden. Zal wel even kijken wat ik doe.
Die cilinders die ik heb zijn voor een BOSCH/BENDIX systeem Jan, hart-hart afstand van de montagegaten is 32mm, die van mij heeft 25mm nodig. Kun je daar wat mee anders gaan ze terug naar Winparts.
Ben wel weer op t goede spoor, mijnautoonderdelen.nl heeft de handremkabels, juiste cilinders, montagesetje remblokken en remslangen op voorraad. Meteen maar even bestellen.

Re: Mijn 104 topic

Posted: 06 Mar 2016, 09:20
by MarcoPeus
Dirk, ben ook bang dat het steeds meer die kant op gaat ja. Maar ik heb er net 2 nieuwe besteld bij mijnautoonderdelen samen met andere delen.
Jan, de maat was tzelfde ja. Je hebt schijnbaar 2 systemen op de achterremmen. Bosch/Bendix en TRW en in die Bendix heb je nog 2 lengtes van cilinders. Ik heb de kortere BOSCH/BENDIX (hoop ik)
http://www.mijnautoonderdelen.nl/auto-o ... tcode=1123

Re: Mijn 104 topic

Posted: 06 Mar 2016, 09:20
by MarcoPeus
Ja, dan lees mijn bericht hiervoor ergens maar eens........ "Een 106 meneer???" "Nee, een 104"............... Wilde niks bestellen omdat het allemaal te verschillend was en besteld was besteld, namen niks terug.
Was een zeer gerespecteerde zaak, Was! Heb er nu een raar gevoel bij.

Re: Mijn 104 topic

Posted: 06 Mar 2016, 09:21
by MarcoPeus
Hij vertikte 't om iets te bestellen zonder dat ik m kno aangeven wat ik nodig had. Ik had notabene nog de oude troep bij me zodat hij kon kijken/meten/vergelijken. Wist m te vertellen dat het Bosch systeem was maar toch vertikte hij t.
Ik moest maar terug komen als ik alle onderdeelnummers en maten wist. Ja, dan was in inderdaad ver genoeg ja.

Re: Mijn 104 topic

Posted: 06 Mar 2016, 09:21
by MarcoPeus
Jan, die van mij is van Mei 78 (op kenteken) met chassisnummer 7047368. De aangetoonde cilinders zijn voor chassisnummer 7000001 t/m 7101099 en daar valt die van jou en die van mij in zo te zien.
Als ik me niet vergis is een chassisnummer dat met een 5 begint voor een coupé??

Re: Mijn 104 topic

Posted: 06 Mar 2016, 09:22
by MarcoPeus
:? :roll: :(
Vandaag een mailtje ontvangen van mijnautoonderdelen.nl. Helaas had men niet alle onderdelen vooradig maar als ik mijn kenteken doorgaf zou men vervangers zoeken voor me. ZUCHT!
Dat is nu net wat ik niet wil dat er gebeurd want dan krijg ik weer verkeerde. Ik heb dus eerst maar eens gevraagd of men mij kan aangeven welke onderdelen niet voorradig zijn.
Dit is nu al het tweede webwinkel bedrijf dat onderdelen niet voorradig heeft terwijl ze "op voorraad" op de site staan.

Marcus: Die ATE remklauwen zijn die wat ik ook heb. Die van jou zien er zeer netjes uit nog. Net zoals die andere onderdelen. Dat montagesetje is nieuw zo te zien. Die remcilinders zijn die wat ik nodig heb. 25 mm montageafstand en de aansluiting van de wartel schuin.
Gisteravond heb ik 1 cilinder uit elkaar weten te "blazen" met luchtdruk. Remslang er aan (die was al afgesneden) en 8 bar druk er op gezet. PLOP! daar lag hij er naast.
Afdichtrubber en de zuigerziet er nog best netjes uit eigenlijk. Ga m oppoetsen met wat zeer fijn schuurpapier en dan weer invetten met remmenvet en afmonteren.
Helaas lukt t me met die 2e niet. 8 bar er op geeft geen krimp. Alleen spuitende remvloeistof uit de slang. Eens kijken of ik een adapter kan maken zodat ik m met de uitdeuk set (10 ton :D ) kan forceren.
Mocht me dat niet lukken dan maar even kijken of die remklauwen die Rudie me gegeven heeft kan reviseren.

Even de reactie van die website afwachten maar zo verlies ik wel veel tijd met alles........ :-|

Re: Mijn 104 topic

Posted: 06 Mar 2016, 09:22
by MarcoPeus
Weet je of die cilinders te draaien zijn? Of moeten ze op een bepaalde staand d'r uit en weer d'r in?
Ik heb ook nog een setje cilinders op mijn sloper zitten maar met dat bagger weer van de laatste dagen wil ik me eigenlijk niet buiten ophouden zonder carport/garageuitbouw.

Re: Mijn 104 topic

Posted: 06 Mar 2016, 09:22
by MarcoPeus
Da's info waar ik wat aan heb Marcus. Thanks
Ik was net nog even bij een automaterialen zaak (die wat vroeg of ik een 106 had :mrgreen: ) om te vragen of ze iets hadden om een remzuiger mee te verwijderen. Hij wist niet dat er zoiets bestond en kom me niet helpen......
Stond een vent in de winkel die ook nog even ter consult werd geroepen maar die zei al dat die zijger niet meer bruikbaar is als je m niet dr uit krijgt..... So much for the professionals.

Re: Mijn 104 topic

Posted: 06 Mar 2016, 09:23
by MarcoPeus
Begin langzaam aan mijn kwaliteiten als monteur te twijfelen (als ik die al had). Vandaag een aggregaat aan gort gedraaid welke in komende week nodig heb :evil: :evil: :evil: :evil: Weer onverwachtte kosten.
Ook heb ik me verkeken op die rubbers en het gat wat er in moet komen. Het moet een gat 14mm zijn en daarvoor zal je wel geen appelboor hebben. Er komt namelijk nog een bus in de rubber te zitten die vond ik van de week.

Ik begin er langzamerhand geen brood meer in te zien. Alle onderdelen die ik zoek zijn niet leverbaar, wat leverbaar is past niet, wat ik in elkaar gezet krijg is niet compleet en blijft liggen totdat ik meer onderdelen vindt en de cirkel is rond.
Zucht............ Was ik er maar nooit aan begonnen.

Komend weekend en de navolgende week heb ik mijn trailer nodig dus moet ik de 104 er vanaf halen en op de grond zetten met een man of 3-4. Had m liever in een iets meer beschermende omgeving gezien maar t is niet anders.

Serge: met lucht is inderdaad erg gevaarlijk. De zuiger schoot er met een noodgang uit, zeker omdat ik 8 bar gebruikte maar met minder ging t niet. Gelukkig schoot ik van me af.
Dat drevel gebeuren heeft ook niet mijn voorkeur en t gaat inderdaad niet omdat de slang opzij zit.
Ik ga eens even kijken of ik met die sloper iets kan beginnen. zit nog remvloeistof in, hoeft niet meer ontlucht te worden nadien :mrgreen:
Ow ja, en aggregaat aan de kant flikkeren. *&#$$@&^&@%@ apparaat :evil: