Beeperhorrie wrote:Dat lijkt mij niet al te duur voor €1250,-
Ja, maar hoor eens, ik heb er net al een 403 break bij!
Oldtimerbezit werkt helaas zeer magnetisch als je even niet goed oplet.
Het wordt tijd dat ik ergens een woonboerderij met een grote deel vind.
Re: Te koop in Nederland
Posted: 10 Feb 2025, 00:32
by Bart-Peugeot
Die staan echt wel te koop hoor.
Alleen nog ff de 2 miljoen ophoesten die ze ervoor vragen.
Re: Te koop in Nederland
Posted: 10 Feb 2025, 05:50
by PeterH
Bart-Peugeot wrote: 10 Feb 2025, 00:32
Die staan echt wel te koop hoor.
Alleen nog ff de 2 miljoen ophoesten die ze ervoor vragen.
Dan begin je toch gewoon een milieugerelateerde stichting en noem je jezelf zoiets als ' de Peugeotwetenschap-milieuactiegroep', dan krijg je zo ruim overheidssubsidie om die boerderij met grote hangar aan te schaffen..
De oldtimers dienen dan om onderzoek naar te doen over stikstof-, CO2 uitstoot en andere slechte dingen die het einde van onze planeet zouden kunnen betekenen volgens jou wetenschappers.
Daarnaast geef de D66, PvdA of groenlinkse burgemeester van je toekomstige gemeente een mandaad als bijzitter in de raad van bestuur en geeft hem of haar (of het) een riant inkomen van deze subsidie, dan heb je de plaatselijke politiek ook aan je kant.
Het leven kan zo simpel zijn in Nederland.
Re: Te koop in Nederland
Posted: 10 Feb 2025, 12:22
by Bart-Peugeot
Re: Te koop in Nederland
Posted: 10 Feb 2025, 12:43
by Tuuur
En in het kader daarvan zet ik gewoon weer een Indenor XD85 in de 403 U5D Commerciale!
Re: Te koop in Nederland
Posted: 22 Feb 2025, 12:11
by Tuuur
1949 Peugeot 202 UH Pacquet tabac...
Motor jaren geleden gereviseerd en samen met de versnellingsbak uitgebouwd.
Stevige prijs van bijna €6000.
Ik ken 2 omgebouwde Volvo's naar batterij, een Amazon en een katterug. Investering was. + 30.000 euro (voor een piepklein batterijpakje)
Niemand die deze wagens nog ooit van je wil overnemen, geen oldtimerspecialist die er zijn handen nog aan wil branden indien er enig onderhoud moet gebeuren en totaalverlies als oldtimer.
Maar je bent wel (zeer)korte tijd aan het deugen voor heel heel veel geld. Voor sommigen het ultieme levensdoel.
Hier nog zo een voorbeeld waar iemand zijn ultieme geluk zoekt in het vernielen van een oldtimer waarvan er nog maar 2 exemplaren in Duitsland van bestaan. Wordt daarbij gemakshalve het onderstel vergeten wat al heel wat jaren achter de rug heeft en nooit is ontworpen voor dit extra gewicht.
En het prachtige geluid van een achtcilinder wordt vervangen door stofzuigergeluid.
Re: Te koop in Nederland
Posted: 09 Jul 2025, 22:28
by Beeperhorrie
Ik ken een verhaal van iemand die een 504 heeft voorzien van een modernere motor. Hele hoop kosten en dan ben je verzekerd dat je een paar jaar mag rondrijden in je stad tot het gemeentebestuur besluit dat alleen uitstootvrij nog is toegestaan.
Als het dan toch niet origineel moet zijn zou ik zo'n oplossing wel leuk vinden waarbij iemand van twee viercilinders een V8 maakt. Bij motorfietsen kom je dat wel tegen, bijvoorbeeld een vijfcilinder Kawasaki op basis van een 750 driecilinder.
Re: Te koop in Nederland
Posted: 09 Jul 2025, 22:38
by Tuuur
Of twee Kawasaki Z1300 6 cylinders omtoveren tot een 12 cylinder!