Bert wrote:Ziet er weer perfect uit ,
Harrie wrote:
moker en spoorrail-aambeeld weer strak dichtgetimmerd.
grt, Harrie
maar ik ga onderweg toch niet een stukje rails missen

Koffiemolen wrote:Och, het is maar 10 cm, klabonk!
inderdaad.. om exact te zijn 15 cm lang, deze dus:
een fantastisch fijn stuk gereedschap / aambeeld.
Koffiemolen wrote:Mooi werk Harrie!
Thankzzs
Vandaag weer eens flink doorgewerkt: voornoemde veerrubbers onderin de 'bloempotten' van de
draagarmen aangebracht met PU ruitenkit-lijm. Meteen de veer gemonteerd om het goed en in de juiste vorm aan te laten drukken.
En begonnen met de nieuwe remleidingen:
het is wel een klus om die met de blote handen in de juiste vorm te buigen, vooral de kleine bochtjes vereisen wat kracht in de vingers.
Her en der heb ik een stuk benzineslang om de remleiding aangebracht, om doorschuren of contact te voorkomen, ook bij het lipje aan de draagarm.
met deze vloeistofspuit heb ik de draarmen inwendig vol Owatrol geneveld 8)
en ook beide dorpels v.d. 604, links was het dopje kneuterig, dus een nieuwe er in ( links op de foto, grijs rond dopje ).
ik had nog een nieuwe rembekrachtiger liggen, de oude kreeg ik met geweld nog geen beweging in,
dus dan geen risico en de nieuwe er in. Deze flexibele aanvoerslang was nog prima, dus ontroest, behandeld,
en de slang zelf in Owatrol gezet. inwendig was de slang ook prima, doorgespoten met remmenreiniger.
hier de rechterkant. De remleiding van links naar rechts was wel lastig te buigen en monteren,
die loopt heel raar.... dus ook her en der een stukje benzineslang er om tegen contact of doorschuren.
Aan het einde v.d. middag de bestelde 3M strip-it schijven opgehaald bij de BREZAN,
de aandrijfassen zijn dus nog niet gereed, maar zijn nu als 1e aan de beurt.
grt, Harrie