Omdat ik het niet laten kan.

Allerhande onderwerpen die niet eens met Peugeots te maken hoeven te hebben
304 Friesland

Re: Omdat ik het niet laten kan.

Post by 304 Friesland »

Ja dat toont even beter , maar wel makkelijker er aan werken op zijn kant.
Inmiddels de andere 2 Fiats ook thuis , de sloper heeft gelopen en op zich ook wel redelijk goed en de bak werkt ook goed .
Nu alles nog samenvoegen en verder klaar maken ,denk dat ik de motor van de blauwe toch maar klaar maak of het moet echt uit de klauwen lopen wat kosten betreft , blok heeft nieuwe bussen maar die zijn waarschijnlijk op een te kleine maat geboord waardoor denk ik het project ook stilgevallen is bij degene die er mee begonnen is maar boren en de originele maat zuigers er weer bij en pakkingen en lagerschalen en kopje even nakijken dan moet het toch weer kunnen lopen , is nu beetje lego in het groot maar dan zonder tekening dus bouwpakketje maar op zich niks spannends dus zou moeten kunnen maar tijd komt raad .
Maar wel echt een hele leuke auto in een staat die ik het liefste zie ,onaangetast echt puur zoals hij geworden is na 59 jaar .
Eerst maar eens een koppelingsplaat zien te krijgen , de koppeling was er niet bij en de plaat van de oudere past niet , splines kloppen niet ,eerst kan het oude motortje van de sloper er wel in , kan daarna altijd nog kijken wat ik doe , dan is het weer verplaatsbaar , het is maar weinig werk om de motor in te bouwen en eventueel weer te wisselen.
Rem onderdelen heb ik al besteld , beetje creatief zijn , kijken bij andere types om de zelfde onderdelen te vinden voor heel ander geld ,remcilinders kosten soms 40 tot 60 euro terwijl er vergelijkbare op andere auto,s zitten voor ik geloof 8 euro , ja dan gewoon nieuwe er op , remslangen het zelfde verhaal zo kun je voor weinig toch veel nieuwe onderdelen monteren.
Beeperhorrie

Post by Beeperhorrie »

Dat viel me ook al eens op bij motorfietsen. De balhoofdlagers van mijn Honda CB250 hadden exact dezelfde maat en codering als die van de Honda MTX50 brommer. Die laatste kosten maar de helft van wat ze voor de CB250 kostten, Zelfde gold voor de vorkkeerringen.
205 1.1ACE & 405 1.6 GRX

Image
304 Friesland

Post by 304 Friesland »

De zoektocht naar onderdelen is toch ook een beetje een hobby of in ieder geval een stukje van de hobby wat ik toch wel leuk vind , en om het betaalbaar te houden uiteraard en geeft toch stukje voldoening als je voor leuke prijzen goede onderdelen kunt vinden .
Ik heb toch meerdere auto,s waarvan je de onderdelen niet zo gemakkelijk vind ,als je een kever of een fiat 500 vind kun je die in principe bijna geheel nieuw in onderdelen kopen .
Ik heb nu zuigers gekocht op ebay ,hopen dat ze komen maar met paypal betaald dus ik ga er van uit dat ze komen .
Ik wil nog foto,s plaatsen van de fiat maar het lukt me nu niet om op de telefoon in te loggen.
304 Friesland

Post by 304 Friesland »

Inmiddels al weer een week of 6 verder en niet stil gezeten , motor en bak van de sloper zitten in de grijze , dat motortje loopt wel heel erg mooi ,inmiddels loopt de blauwe ook maar dat ging niet bepaald vanzelf , blok laten boren op de juiste maat ,andere onderdelen er nieuw in , zuigers waren er snel en de juiste , alleen de veren die er bij zaten paste niet bij deze zuigers dus ander setje veren besteld , kwam al 1 gebroken aan in het doosje en schraapveren paste ook niet lekker dus zuigers maar deels de groef uitgedraaid en met veel moeite de zuigers in het blok gekregen , liep ook vrij zwaar door de ruwe oppervlakten maar na veel gedoe met starten toch lopend gekregen en met betere startmotor start bij nu perfect en loopt ook erg mooi en mooi geluid ook ,de achterdemper was gaar dus die heb ik er tussen weg gelaten ,remmen doen het ook ,tank was schoon dus nu ook brandstof uit zijn eigen tank en electrisch werkt vrijwel alles ook alleen radiateur lek dus die moet gereviseerd worden daar wacht ik nog even mee , kost al met al wel weer genoeg maar wel een erg leuke auto .
Beeperhorrie

Post by Beeperhorrie »

Klinkt mij een beetje als 'ruw inrijden'. Veel olie vervangen, eerst na honderd kilometer dan na vijfhonderd en dan nog eens na tweeduizend. Ook het oliefilter niet vergeten natuurlijk. Volgens mij vroeger heel gewoon.
205 1.1ACE & 405 1.6 GRX

Image
304 Friesland

Post by 304 Friesland »

Gek genoeg werkt tapatalk nu weer ,hoef niet eens opnieuw in te loggen dus goed voor een paar fotos.
Ik heb er nog niet meer van gemaakt auto rijdt radiator nog niet vervangen door iets anders maar hoop er binnenkort even de weg mee uit te kunnen ,is echt een hele leuke auto vooral in deze staat.ImageImage

Verstuurd vanaf mijn motorola one zoom met Tapatalk

Jacqabe

Post by Jacqabe »

Ook bij mij werkt Tapatalk weer perfect sinds een tijdje. Gelukkig maar want ik zou ook niet weten hoe ik er anders foto’s op krijg. Sterker nog, dat is ook de reden dat ik een tijdje afwezig ben geweest.
304 Friesland

Post by 304 Friesland »

De 1100 van ,59 is samen met de sloper verkocht ,de blauwe staat mooi droog in de stalling en moet nog een kenteken op maar kan best zijn dat hij toch weer weg gaat al hoe leuk ik hem ook vind.
Misschien dat ik volgende week nog naar een x1/9 ga kijken ,heb ik al jaren een zwak voor en misschien dat de auto die ik gezien heb bij mij past wat staat betreft mits hij nog niet verkocht is uiteraard.
Vandaag boodschappen in Duitsland gedaan en de vrouw kocht sigaretten ,ze zijn daar echt een stuk goedkoper maar ben me toch kapot geschrokken.wat die troep kost , toen dacht ik van dan is zo,n auto toch beter besteed geld ,ze zal wel weer protesteren maar dan zeg ik dat dat mijn verslaving is ,ik kan het niet laten maar ik heb dit jaar nog geen auto gekocht alleen maar verkocht.

Verstuurd vanaf mijn motorola one zoom met Tapatalk

Beeperhorrie

Post by Beeperhorrie »

Helemaal mee eens. Motorvoertuigen die niet worden gesloopt dienen de maatschappij meer dan rookwaren. Die laatste schaf je aan en steek je in de fik. Dat doe je niet met motorvoertuigen (als alles goed gaat). Auto's (en motoren, tractoren, vrachtwagens, busjes, brommers, enz) is gewoon een gezonde verslaving.
205 1.1ACE & 405 1.6 GRX

Image
Post Reply