Page 35 of 55

Re: Andere Klassiekers

Posted: 16 Jul 2017, 14:39
by Beeperhorrie
Zomaar eens een mooi setje Simca. Staat er ook boven zodat we niet hoeven te vrezen voor stiekeme Fiatjes.

Image

Re: Andere Klassiekers

Posted: 17 Jul 2017, 11:05
by ruit'48
Image
Opel-Commodore

Re: Andere Klassiekers

Posted: 20 Jul 2017, 19:11
by ruit'48
Image

MG Magnette, een van mijn favoriete Britten, we zien haar helaas maar heel zelden.

Re: Andere Klassiekers

Posted: 25 Jul 2017, 07:46
by ruit'48
Image
Volvo 444

Re: Andere Klassiekers

Posted: 29 Jul 2017, 07:25
by ruit'48
Image
TRIUMPH HERALD Vitesse ( 6 cyl.)

Re: Andere Klassiekers

Posted: 01 Aug 2017, 08:28
by ruit'48
Image

Re: Andere Klassiekers

Posted: 04 Aug 2017, 06:50
by IVARIO
Prachtig, zo'n eerste serie. Volgens velen de mooiste VW ooit en daar kan ik me wel in vinden.

Re: Andere Klassiekers

Posted: 04 Aug 2017, 11:32
by MeneerPeugeot
Image

Beter goed gejat als slecht bedacht zullen ze bij VW wel weer gedacht hebben na het bedenken van de Slogan: Das Auto.
Opel was er enkele deccenia eerder mee :lol: :lol:

Image

Re: Andere Klassiekers

Posted: 04 Aug 2017, 12:58
by MarcoPeus
Typisch VW ja.

Re: Andere Klassiekers

Posted: 04 Aug 2017, 15:54
by 404noir
VW is vanaf het begin al begonnen op basis van een leugen:
- Ferdinand Porsche heeft het ontwerp van de Kever nl. gejat van Hans Ledwinka, de ontwerper van de Tatra T97
Image
Het heeft tot 1961 geduurd voordat VW de diefstal van het ontwerp erkende en 3 miljoen mark schade vergoeding betaalde.
- de oorspronkelijke naam van de VW Kever was KDF-wagen (Kraft durch Freude)
Hitler organiseerde een spaarsysteem waarmee de Duitsche arbeider een KDF wagen kon kopen.
Image
Image
Met de opbrengsten van dat spaarsysteem ging Hitler de 'Heimat' bewapenen en trok hij ten strijde om 'lebensraum'te veroveren en het 3de Reich te stichten.
Van die KDF wagen voor de Duitse arbeider kwam toen niks meer terecht want de productie capaciteit was nodig voor militaire productie van de Kubelwagen en de Schwimmwagen. Waar was dat spaargeld van de arbeider gebleven? Foetsie!

VW had grote mazzel dat de autofabriek in Wolfsburg niet geheel door de geallieerden plat gebombardeerd was in 1945
Van de Engelse overheid kreeg Major Ivan Hirst de opdracht om de fabriek weer operationeel te maken. En dat lukt goed, zo goed zelfs dat VW al in 1947 auto's ging exporteren.
Zonder zijn pragmatische kundige aanpak zou het met VW niks geworden zijn na de oorlog.