Page 35 of 55
Re: Andere Klassiekers
Posted: 16 Jul 2017, 14:39
by Beeperhorrie
Zomaar eens een mooi setje Simca. Staat er ook boven zodat we niet hoeven te vrezen voor stiekeme Fiatjes.

Re: Andere Klassiekers
Posted: 17 Jul 2017, 11:05
by ruit'48

Opel-Commodore
Re: Andere Klassiekers
Posted: 20 Jul 2017, 19:11
by ruit'48
MG Magnette, een van mijn favoriete Britten, we zien haar helaas maar heel zelden.
Re: Andere Klassiekers
Posted: 25 Jul 2017, 07:46
by ruit'48

Volvo 444
Re: Andere Klassiekers
Posted: 29 Jul 2017, 07:25
by ruit'48

TRIUMPH HERALD Vitesse ( 6 cyl.)
Re: Andere Klassiekers
Posted: 01 Aug 2017, 08:28
by ruit'48
Re: Andere Klassiekers
Posted: 04 Aug 2017, 06:50
by IVARIO
Prachtig, zo'n eerste serie. Volgens velen de mooiste VW ooit en daar kan ik me wel in vinden.
Re: Andere Klassiekers
Posted: 04 Aug 2017, 11:32
by MeneerPeugeot
Re: Andere Klassiekers
Posted: 04 Aug 2017, 12:58
by MarcoPeus
Typisch VW ja.
Re: Andere Klassiekers
Posted: 04 Aug 2017, 15:54
by 404noir
VW is vanaf het begin al begonnen op basis van een leugen:
- Ferdinand Porsche heeft het ontwerp van de Kever nl. gejat van Hans Ledwinka, de ontwerper van de Tatra T97

Het heeft tot 1961 geduurd voordat VW de diefstal van het ontwerp erkende en 3 miljoen mark schade vergoeding betaalde.
- de oorspronkelijke naam van de VW Kever was KDF-wagen (Kraft durch Freude)
Hitler organiseerde een spaarsysteem waarmee de Duitsche arbeider een KDF wagen kon kopen.

Met de opbrengsten van dat spaarsysteem ging Hitler de 'Heimat' bewapenen en trok hij ten strijde om 'lebensraum'te veroveren en het 3de Reich te stichten.
Van die KDF wagen voor de Duitse arbeider kwam toen niks meer terecht want de productie capaciteit was nodig voor militaire productie van de Kubelwagen en de Schwimmwagen. Waar was dat spaargeld van de arbeider gebleven? Foetsie!
VW had grote mazzel dat de autofabriek in Wolfsburg niet geheel door de geallieerden plat gebombardeerd was in 1945
Van de Engelse overheid kreeg Major Ivan Hirst de opdracht om de fabriek weer operationeel te maken. En dat lukt goed, zo goed zelfs dat VW al in 1947 auto's ging exporteren.
Zonder zijn pragmatische kundige aanpak zou het met VW niks geworden zijn na de oorlog.