Page 28 of 52
Re: Het Oud Nederlandsche Straatbeeld
Posted: 10 Nov 2017, 18:09
by MarcoPeus
Beeperhorrie wrote:Duurste auto (nu dan) de spijltjes VW bus. Ik zag laatst dat diverse Samba's al ruim over de ton moeten kosten.
Doe maar bijna maal factor 3.......
http://www.vwvortex.com/news/10-expensi ... t-jackson/
Re: Het Oud Nederlandsche Straatbeeld
Posted: 10 Nov 2017, 20:13
by Beeperhorrie
Eigenlijk absurd. Dat ding van drie ton in dollars is niet eens origineel. Echt een cult ding geworden waarbij de echte liefhebber er niet meer aan kan komen, alleen nog maar voor vermogenden voor wie het alleen maar 'hebbe hebbe' is.

Re: Het Oud Nederlandsche Straatbeeld
Posted: 11 Nov 2017, 17:48
by MarcoPeus
Niet zo zeer hebbe hebbe maar meer hoe beleg ik mijn geld t beste met het meeste rendement. Zo zie je t ook met 250/275 Ferrari's en upcomming de 330 en Muira's van Lambo. Ze kopen t alleen om geld weg te zetten en binnen 1-2-5-10 jaar hun geld te zien klimmen.
Wij (ik) idioten kopen alleen hokken die geld kosten en voor minder weg gaan. Maar daarom is het hobby. Investeren doe ik op een andere manier.
Re: Het Oud Nederlandsche Straatbeeld
Posted: 12 Nov 2017, 18:46
by MeneerPeugeot
MarcoPeus wrote:Wij (ik) idioten kopen alleen hokken die geld kosten en voor minder weg gaan. Maar daarom is het hobby. Investeren doe ik op een andere manier.
Heerlijke omschrijving Marco, Voordeel van ons idioten is wel dat wij er ten volle van genieten,
met bloed, zweet en tranen, soms een lach en een traan, Defecten/miskleunen beschouwen we als karakter
en als je een mede sleutelaar treft met zwarte handen gaat joviaal de duim omhoog naar elkaar, of volgt er een instemmend knikje ter herkenning van hoe het voelt om na vallen en opstaan de karaktertrekken beteugeld te hebben en de voitures opgezadeld klaar te hebben staan voor een mooie rit.
Voor mij een puurdere vorm van genieten als met een aardappel in de keel op de bridge-club op staan te scheppen dat je klassieker een rendement heeft van zeker 11%

Re: Het Oud Nederlandsche Straatbeeld
Posted: 13 Nov 2017, 09:14
by MarcoPeus
St Jozefstraat te Sittard 1982.

Re: Het Oud Nederlandsche Straatbeeld
Posted: 14 Nov 2017, 15:40
by Beeperhorrie
Daar is echt helemaal niets meer van terug te vinden. Horizon, huizen, sloot en auto's alles is weg.
Re: Het Oud Nederlandsche Straatbeeld
Posted: 14 Nov 2017, 15:51
by Beeperhorrie
Late jaren vijftig. Amsterdamse kolenhaven.
Hier kunnen we zien dat shovels de laatse decennia een evolutie hebben meegemaakt.
Wat zien we nog meer? Een herkenbare DAF, twee Chevrolet torpedo's, een groene Foden (als ik het goed heb), Een OM met zonnedak (waar zo'n wagen voor was, geen idee), twee Bedfords en een Dodge busje (ook weer een gokje).

Re: Het Oud Nederlandsche Straatbeeld
Posted: 14 Nov 2017, 16:56
by MarcoPeus
Beeperhorrie wrote:Daar is echt helemaal niets meer van terug te vinden. Horizon, huizen, sloot en auto's alles is weg.
Inderdaad, in de jaren 90 is dat allemaal op de schop gegaan en is er veel nieuwbouw gekomen. Beetje een achterstandsbuurt is het wel helaas zoals ook wel te zien aan de foto. Het enigste wat er nog staat is de Stadbroekermolen, die staat er sinds eind 16e eeuw na opdracht van de hertog van Gulick in 1582.

Re: Het Oud Nederlandsche Straatbeeld
Posted: 16 Nov 2017, 19:08
by MarcoPeus

Steenweg Sittard ergens in de jaren 80. Op de bouwplek ligt nu een foeilelijk winkelpand.

Re: Het Oud Nederlandsche Straatbeeld
Posted: 17 Nov 2017, 22:55
by MarcoPeus
Zicht op de Oranje Nassau steenkolenmijn in Heerlen met op de voorgrond de Lange Jan en de Lang Lies. Inmiddels alles afgebroken behalve het gebouw met de ronde glazen zuil op de hoek. Ik heb er zelf ook nog gewerkt tussen 2001 en 2003, het was/is een onderdeel van de Belastingdienst.
Op de voorgrond een DKW, DAF, hanomag, kevertje enz.
