604peugeot wrote:hoi Harrie.
dat heb je weer mooi voor elkaar gekregen.
maar als je in de toekomst nog een buisje zoekt voor de pijlstok
ik heb er nog wel een voor je.
lekker er mee gaan rijden.

Woensdag 10 sept. 2014 : de 604 GTI naar mijn Peugeot-dealer gebracht voor APK.
Het aftermarket ruitesproeierpompje dat ze er vorig jaar in gezet hebben, is al weer stuk..
Eén H1 lampje v.d. vérstralers stuk, en de linksachter rem blijft aanlopen.
Dat laatste is een afkeurpunt. Vanmorgen de 604 weer opgehaald, 306 cabrio daar gelaten.
Vanmiddag de klauw los gehaald, de zuiger zit muurvast. Hoe krijg je die er uit ?
De remtang en handremkabel er af, de aftap-bak er onder, en dan met het rempedaal pompen:
PLOF : 8)
remleiding los en de klauw op de werkbank ontdaan van roest.
het randje in de cilinder, tussen stofkapje en afdichtrubber ( die ronde ring ) zit in de open lucht
en gaat roesten. De zuiger komt ook op dit vlak voorbij, dus kan de zuiger daarop vastlopen, dan
komt de zuiger niet meer terug en blijft het remblok aanlopen.
De zuiger had bruine aanslag, dat ging er met staalwol heel gemakkelijk, maar belangrijker: zonder
beschading, weer af. Roestrandje uitgeschuurt. Alles supergoed schoongemaakt en de rand van de
cilinder in wiellagervet gezet, ook het 'stofkapje' ( ronde afdichtrubber aan de buitenzijde ).
alles weer gemonteerd, ontlucht.
604 GTI weer naar de dealer gebracht en met de cabrio weer naar huis.
grt, Harrie
p.s. @ Marco W.: dit staat je dus nog te wachten met je vastzittende 604 rem, ook linksachter... toeval ?