Page 26 of 53
Re: Citroën ook PSA
Posted: 04 May 2017, 08:08
by 304 Friesland
Dat blijft toch leuk met een Citroen ,anderen moeten er schepen met geld tegenaan gooien om hun auto zo te maken dat ze hem kunnen laten zakken ,deze heeft het af fabriek en er was een periode dat je voor een paar honderd ook nog eens een hele nette kon kopen ,dat begint al aardig te veranderen.
En zo kan het leuke meisje ook makkelijker op het spatbord gaan zitten.
Iets heel anders, ik heb in de jaren ook al verscheidene Citroens gereden zoals bx, cx ,xm ,xantia en c5 tye 2 en 3 maar ik weet niet of het aan mij ligt maar ik had met veel van die auto,s toch altijd last van dat je kleine oneffenheden in de weg veel meer voelt dan bij een gewoon geveerde auto ,die ik nu heb begint mij toch zo veel te storen dat ik er aan denk om toch weer wat anders te kopen en kom dan op een 508 uit een sedan met de 2 liter hdi ,die is 2 klasses lichter dan de c5 maar mag zelfs meer trekken alleen natuurlijk nul ervaring met zo,n auto.
Re: Citroën ook PSA
Posted: 04 May 2017, 14:44
by 404noir
is het dan niet gewoon zo dat je de hoeveelheid gas in de veerbollen moet laten checken? Dat gas heeft de functie van veer in het hydropneumatisch systeem. Als er gas weg lekt uit de bol gaat de vering geleidelijk aan steeds harder aanvoelen.

Re: Citroën ook PSA
Posted: 04 May 2017, 17:41
by 304 Friesland
Dat is niet het probleem ,dat kwam vroeger wel voor met de bx en xantia maar dat voelt echt heel anders ,dan heb je ook veel minder veerweg.
Vanaf zo ver ik het weet serie 2 van de c5 gaan de bollen vrijwel niet meer kapot ,hetgene waar ik mij aan erger is de minimale oneffenheden die je met een gewone auto niet voel en bij deze wel , bijna vergelijkbaar als trilling in de banden wat bij mij niet het geval is ,ze zijn allemaal gebalanceerd.
Re: Citroën ook PSA
Posted: 04 May 2017, 19:24
by Beeperhorrie
Ik ben zelf ook niet heel erg onder de indruk van de verschillen. Ik rijd ook wel eens in de Xantia van een kennis die qua onderstel toch wel heel erg vergelijkbaar is met mijn 405, alleen de vering verschilt dus. Ik vind idd ook dat de kleine oneffenheden harder doorkomen bij de luchtvering dan bij de conventionele.
Re: Citroën ook PSA
Posted: 05 May 2017, 07:10
by 304 Friesland
Dat bedoel ik dus ,het is trouwens wel echt hidraulische vering.
Re: Citroën ook PSA
Posted: 05 May 2017, 21:20
by Tout est beau...
Ik spreek niet uit eigen ervaring maar je kunt voor de C5 zg. comfortbollen krijgen.
Met name plaatsen aan de voorzijde schijnt voor velen goed te bevallen.
Als je C5 een Hydractief veer systeem heeft reageert de vering ook op je rijstijl.
Als je sportiever rijdt veert de auto stugger.
Maar ik weet dus niet of op de C5 een hydractief veersysteem zit.
Kijk eens op het Citroenforum op het onderwerp Comfortbollen.
M.Vr.Gr.Marco.
Re: Citroën ook PSA
Posted: 06 May 2017, 07:36
by 304 Friesland
Hij heeft een hydractief veersysteem ,dat wilde ik juist aangezien er ook zat zijn die het niet hebben omdat het bij serie 3 niet meer standaard is.
Ik rij altijd rustig en ook zeker geen hoge snelheden ,ik kan met regelmaat een verbruik van toch ruim 1 op 18 halen en lange afstanden over de 1op20 en dat met een auto van ruim 1600 kg.
Geen idee of de andere bollen het gewenste resultaat kunnen geven ,vering is verder wel erg goed alleen het storende is altijd aanwezig maar ik kan nog eens kijken .
Mocht het een 508 worden dan denk ik toch weer een break ,mijn vorige wens was al een panoramadak ,maar dat heb ik nog niet en sedan heeft het volgens mij niet of in ieder geval veel minder.
Om het allemaal betaalbaar te maken ga ik toch de 201 verkopen ,heb er goed over nagedacht maar die auto rijd misschien 2 keer per jaar en dan rij ik er toch liever dagelijks iets voor wat naar mijn zin is en ach het is leuk om gehad te hebben en als je er nou geld achter aan moet gooien dan is het wat anders ,maar met de 201 is dat zeker niet het geval.
Re: Citroën ook PSA
Posted: 06 May 2017, 09:26
by ruit'48
Een waspop , Edith P. voorstellende, gelukkig komt er geen geluid uit. Die traction décapotable daar is nix mis mee
mag zo bij mij in de carport. Edith niet !
Re: Citroën ook PSA
Posted: 07 May 2017, 21:46
by MarcoPeus
Dit is die andere Edith

Mag ook weg blijven

Re: Citroën ook PSA
Posted: 08 May 2017, 14:58
by Beeperhorrie
Een styling project wat beperkt op de markt gaat komen.
