Page 3 of 25

Re: voiture caduque et capotte

Posted: 11 Aug 2017, 12:53
by 404noir
Image

tsja, daar hangt je 305 (select? of GT?) in de takels. Dat krijg je ervan als je de handrem vergeet.

Re: voiture caduque et capotte

Posted: 10 Nov 2017, 20:33
by Beeperhorrie
Amsterdam Watergraafsmeer 1931, een ruim tien jaar oude Ford T met bestelwagen achteras ligt na een slippertje op zijn rug in de sloot. Zou de kale rechter voorband er iets mee te maken hebben? Gladde tramrails? Of dat zo'n ding geen voorremmen had?
In ieder geval werd rust en vreugd van de volkstuinders wreed verstoord.

Image

Re: voiture caduque et capotte

Posted: 14 Nov 2017, 22:09
by Beeperhorrie
"Kaaaarel! De garage aan de telefoon. Het is dringend!"
"Hè dat gezeik, zeg maar dat ik al lang weet dat er een roest plekkie an het chassis zit. Wat een zeurpieten!"


Image

Re: voiture caduque et capotte

Posted: 16 Nov 2017, 08:32
by MarcoPeus
Dat zijn toch die kwalitatief onverwoestbare Toyota's Hilux pickups?

Re: voiture caduque et capotte

Posted: 16 Nov 2017, 09:02
by Beeperhorrie
Geen idee, van dit model auto's weet ik bijna niets. Je ziet wel twee roest stapeltjes op de grond ter hoogte van de chassisbalken. Het schijnt wel vaker te gebeuren bij dit soort auto's, ik ben er meer afbeeldingen van tegengekomen.

Verbaasde me trouwens gisteren weer toen ik naast een 2001 Mercedes E stond geparkeerd dat deze rondom gigantisch aan het wegroesten was. Bij roest aan een kant kan je nog denken aan een slecht gerepareerde schade maar het was echt waar je maar keek, dak, deuren , ramen, spatborden, motorkap, dorpels. Eerder deze maand bij de APK van de 205 werd een BMW 5 serie van de zelfde leeftijd ook definitief afgeschreven door de garage vanwege een compleet rotte bodem. Na verwijderen van de plastic side skirts bleek dat er van de buitenkant van de dorpels nagenoeg niets meer over was. Beelden die ik niet eerder bij moderne auto's had gezien. Van een 403 schuurvondst kan je dat verwachten maar van een dure moderne bak?

Re: voiture caduque et capotte

Posted: 16 Nov 2017, 09:14
by 404noir
eind jaren 90 zat de duitse autoindustrie financieel nogal in de problemen, mercedes en ook bmw zijn toen zwaar op de centen gaan letten en dat werd zichtbaar in hun producten i.d.v.v. vroegtijdige roestschade. De BMW e36 en e46 3serie kunnen er ook wat van.

die Toyota heeft geen zelfdragende carroserie maar een ladder chassis. Als dat ladder chassis doorrot is er weinig sterkte meer over en dan is niet vreemd dat het ding door midden breekt.

Re: voiture caduque et capotte

Posted: 16 Nov 2017, 09:39
by Beeperhorrie
Toch is het dan wel heel bedroevend met de kwaliteit gesteld. Dat een relatief nieuw voertuig op een dergelijke manier kapot gaat. Een honderd jaar geleden kon dat natuurlijk nog wel; de automobiel industrie begon pas net en alles moest nog uitgezocht worden.

Deze Amerikaan ging een honderd jaar terug in Boston van de kade af, bij het optakelen brak het chassis. Tja caduque dus.

Image

Re: voiture caduque et capotte

Posted: 16 Nov 2017, 09:43
by Leeuwtje
Die pick-up is waarschijnlijk een Nissan Navara die schijnen de naam te hebben te breken zo valt hier te lezen/ zien.
Wat roest betreft kunnen die andere Duitse "premium" merken zoals VW en Opel van begin deze eeuw ook wat van. Vergelijk eens een Polo/ Corsa met een 106/205/206 uit die bouwperiode en oordeel zelf ;)

Re: voiture caduque et capotte

Posted: 16 Nov 2017, 10:29
by MeneerPeugeot
Qua roesten staan de corsa ,106 en tevens de saxo op een gelijke gedeelde plaats,
Bij alle drie deze modellen roesten de ophangingen van de voorwielen compleet door evenals de langsdragers achter.
Genoeg voorbeelden op internet van te vinden dat bij de 106 en de saxo als de kitlaag eenmaal vocht op gaat nemen alles eronder wegroest. met als gevolg losliggende bodemplat achter, achteras los enz

De Corsa is gevoelig voor roest in de langsdragers voorzijde en acherkant evenals veerschotels,
effect idem als axo/106 namelijk achteras los
De 205 is op hoofdplaatsen niet echt gevoelig, maar bril, gaten onder de achterbank en de achteras bevestiging en de naad van het schutbord zijn ook plaatsen waar een 205 graag roest.
De 206 is gevoelig voor roest in de kofferklep, motorkap en paravaan hoeken onderzijde.
verder weinig dragende delen tot nu toe die roesten behalve de dorpels,
De 306 wil vaker graag roesten linksachter in de hoek wielkast op de gordelbevestiging verder heb ik bij de 306 weinig roestproblemen gezien

Aan de Citroen kant verder buiten het roest van de Saxo, Menig Xsara of Picasso is al afgekeurd op geheel rotte dorpels die gewoonweg verder roesten onder de kitlaag

De ABSOLUTE winnaar qua roest in de jaren 90 en jaren 00 van de compacte modellen is Ford met de KA
en Mercedes uit die jaren is gewoonweg berucht zo snel als dat die weg roesten.
Menig C en E klasse is na 3 a 4 jaar oud te zijn al voorzien geworden van nieuwe deuren, dorpels, spatborden enz enz enz.....

paar interessante linkjes :
http://www.autoadviezen.nl/Citroen.htm
http://www.autoadviezen.nl/Peugeot-1.htm

Re: voiture caduque et capotte

Posted: 07 Dec 2017, 14:36
by ruit'48
.