Page 3 of 14
Re: Te koop in het buitenland (US, DE, etc)
Posted: 08 Oct 2016, 13:41
by Beeperhorrie
Te koop in veiling vanaf vandaag 14.00uur
https://auctionata.com/en/o/265408/peug ... -year-1964
Geschatte opbrengst €60.000, start vanaf €30.000.
[ even een update: En niet verkocht dus, zelfs niet geboden] Heel erg mooi gedaan maar niet origineel volgens mij en zeker niet vrij van schades in het verleden.
(ook hier weer volgens mij want ik ken de 404 coupe alleen van ooit eens gezien) Ik meen in de motorruimte wel wat plekken te zien die duiden op een behoorlijke klapper ooit in de vorm van deuken en bubbels. Verder wel prachtige kleurcombi maar niet mint.

Re: Te koop in het buitenland (US, DE, etc)
Posted: 02 Nov 2016, 15:30
by MarcoPeus
Re: Te koop in het buitenland (US, DE, etc)
Posted: 05 Nov 2016, 08:24
by MarcoPeus
Re: Te koop in het buitenland (US, DE, etc)
Posted: 07 Dec 2016, 15:18
by Tuuur
Re: Te koop in het buitenland (US, DE, etc)
Posted: 07 Dec 2016, 15:21
by Tuuur
Deels gerestaureerde 1938er 402. Hop, alle patina eraf
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... 51-216-360
Re: Te koop in het buitenland (US, DE, etc)
Posted: 07 Dec 2016, 17:31
by Beeperhorrie
Tuuur wrote:Deels gerestaureerde 1938er 402. Hop, alle patina eraf
Ach een beetje topshoppen, aandrijflijn van een BMW 325 er in, giga velgen en remmen, mega soundsysteem op de plek van de achterbank, race stoeltjes erin met vijfpunt gordels en getint glas.
En voila! Helemaal verkloot.
Als je dat in gedachten neemt valt het nog wel mee, toch?
Re: Te koop in het buitenland (US, DE, etc)
Posted: 07 Dec 2016, 17:45
by 304 Friesland
Ik heb het idee dat men langzamerhand een ongerestaureerde auto mooier vind dan een die dat wel is ,zo staat er op marktplaats ook nog een zelfde Goelette als ik heb ,jaar jonger maar wel opgeknapt en daar vragen ze dan 14500 euro voor , dan zie ik de mijne toch 10 keer liever en zou als ik hem zou verkopen zo,n beetje 6500 euro voor willen hebben wat mij dan redelijk lijkt.
Ben dus wel benieuwd naar de meningen hier van wat men wel of niet mooier vind.
Re: Te koop in het buitenland (US, DE, etc)
Posted: 07 Dec 2016, 22:11
by Beeperhorrie
Ik vind beiden mooi maar de enkeling die er voor kiest om zijn wagen zoals die van jou te houden heeft ergens mijn voorkeur. Toch zie je dat al veel langer bij antieke motorfietsen. Ik had zo'n 25 jaar terug een Monet Goyon van begin jaren twintig. Helemaal origineel, behoorlijk aangeroest en gebutst.
De lekke tank heb ik laten dichtsolderen en verder gewoon behouden zoals het was, ja wat bitumen op de soldeerplek zodat er een matte zwarte plek zat die niet erg afweek van andere plekken op de motor.
Het oude leren zadel met leer olie en vet weer wat soepelheid in gekregen zodat het niet zou breken als je er op ging zitten.
Blok inwendig opgeknapt en laten uitdraaien zodat er een beter lager en keerring in konden, ook de bak op die manier geholpen. Was nodig want beiden waren ernstig versleten. Technisch dus beter dan toen zonder concessies aan het uiterlijk.
Het enige wat echt nieuw was, en te zien, waren de banden.
Ik heb er een paar jaar mee gereden. Ook midden in de sneeuwprut en pekel eens naar een 'kouwe klauwen' treffen. Gewoon meteen bij thuiskomst helemaal schoonmaken en heel veel afspoelen.
Zo'n ding deed het qua prijs destijds precies het zelfde als een volledig gerestaureerde. Toen zo rond de fl 2000,-
Zo'n Darl' Mat, tja die kan gewoon volledig gerestaureerd maar een eerlijke en harde basic 402 vind ik meer charme hebben als de patina van bijna 80 jaar zichtbaar is. Mag het van mij best technisch inwendig aangepast zijn zodat het ook nog redelijk bruikbaar is maar ik begrijp dat er ook mensen zijn voor wie dat als een misdaad wordt gezien.
Re: Te koop in het buitenland (US, DE, etc)
Posted: 08 Dec 2016, 08:15
by 304 Friesland
Zolang dat inwendig is dan heb ik ook daar geen moeite mee ,het moet ten slotte wel betrouwbaar en goed werkend zijn.
Re: Te koop in het buitenland (US, DE, etc)
Posted: 08 Dec 2016, 12:58
by Beeperhorrie
Ik ken iemand die voor zijn ongeveer honderd jaar oude auto gewoon regelmatig krukaslagers zit te gieten in lood. Bij hem hoef je niet aan te komen met teflon gevoerde kabels of siliconen bougiekabels. Mag niet! Verboden! Heiligschennis!