Ik kan wel even kijken. Ik heb nog ergens een 403 benzine koppelingshuis. Je zult wel carter, inlaatspruitstuk e.d. moeten ombouwen omdat deze er schuin in ligt net als de 404's. Of een 2 liter uit een J9 zoeken.
De wat oudere 404's hebben trouwens ook de C3 bak uit de 403.
Ik zal het koppelingshuis van de 403 eens bij de motor houden.
Je kunt je wel afvragen of de C3 het geweld van een 2 liter aan kan.
505 GR Dangel -Jineuf-
Re: 505 GR Dangel -Jineuf-
De fun van het rijden in een 403 diesel is om met enorm kabaal heel langzaam nergens heen te rijden
Re: 505 GR Dangel -Jineuf-
Hans, als je dan toch gaat opvoeren...
Turbo erop!
V8 erin!
Turbo erop!
V8 erin!


Re: 505 GR Dangel -Jineuf-
Nieuw binnen, phase 2 knipperlichten. L + R
Die zijn heel moeilijk te vinden, phase 1 is geen probleem maar 2 vergeet het maar!




Die zijn heel moeilijk te vinden, phase 1 is geen probleem maar 2 vergeet het maar!






Re: 505 GR Dangel -Jineuf-
Jineuf wrote:En ook nog nieuw roestvervangend blik.... B:P



Re: 505 GR Dangel -Jineuf-
Waar haal je t vandaan vraag ik me altijd af. Ebay? Leboncoin? Specifieke Dangel delen lijken me de spreekwoordelijke speld.
Dit wordt een van de mooiste 505's Dangel van NL als het zo doorgaat. Leuk om te volgen.
Dit wordt een van de mooiste 505's Dangel van NL als het zo doorgaat. Leuk om te volgen.
Huidige privé collectie:
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
Re: 505 GR Dangel -Jineuf-
het blik is niet specifiek voor de Dangels..MarcoPeus wrote:Waar haal je t vandaan vraag ik me altijd af. Ebay? Leboncoin? Specifieke Dangel delen lijken me de spreekwoordelijke speld.
Dit wordt een van de mooiste 505's Dangel van NL als het zo doorgaat. Leuk om te volgen.
inderdaad al die bekende adressen stalken tot je het vindt.
De specifieke delen worden gelukkig nagemaakt.
Maar ik ga inderdaad voor kwaliteit...
Eerst de R O E S T weg







[


Re: 505 GR Dangel -Jineuf-
En de complete voortrein in ere herstellen.
Deze gaat terug op transport naar Soest met de J9 en gaat helemaal uitmekaar



Deze gaat terug op transport naar Soest met de J9 en gaat helemaal uitmekaar





Re: 505 GR Dangel -Jineuf-
zo, dat wordt weer GRONDIG aangepakt. applaus !
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Re: 505 GR Dangel -Jineuf-
ach, vroeger werden 203's , 403's en 404's ook getuned door er een supercharger (van Constantin) aan te hangen.403diesel wrote: Je kunt je wel afvragen of de C3 het geweld van een 2 liter aan kan.
Daar kon die C3 bak toen blijkbaar ook tegen.
Als je een auto gaat opvoeren (door er een 2L in te hangen) lijkt mij de koppeling als eerste aan de beurt voor een upgrade.