Beeperhorrie wrote:
Een prachtige BX 16TRi. Bestaat helaas niet meer net als de Mazda er achter.
Misschien niet het meest interessant op dit forum maar de Mazda is een Nissan Sunny B11.
M.Vr.Gr.Marco.
Maakt niets uit ,die BX die we gelukkig nog zo af en toe eens tegenkomen maakt het plaatje goed
trouwens ik heb recentelijk nog naast een BX gestaan.....
Conduis bien et conduis toi bien sur la route avec prudence et gentillesse !
Er gaat toch heel wat meer in zo'n TA dan in een R4 tje. En dan wilden ze laten geloven dat het concept van de R4 destijds zo revolutionair was.
Oja Kees, je moet ook niet voor ze werken, en dan zeker niet 20 jaar, maar je moet ze voor jou laten werken. Andere insteek maar werkt wel veel beter.
Het is een apart volkje hoor. Op zo'n foto zal Martijn nooit direct naast de Japanner worden geplaatst tenzij hij hoger geplaatst is of een klant. Als werknemer of iemand van een ingehuurd bedrijf zal zo'n lang eind meestal zo ver mogelijk van de Japanner worden af geplaatst. Wat dat betreft zal Patrick vaker er naast worden gezet.
Overigens kan je redelijk invloed hebben op hoe je wordt benaderd, zeker als je een contact of een klant bent, door de juiste meishi te gebruiken.
Mijn visitekaartjes voor Japanners zijn wezenlijk anders dan die ik hier gebruik en dan niet alleen de taal. Op de Japanse staat mijn naam groot en duidelijk in westers schrift maar dan wel: voorletter plus achternaam. Ik heb pas verderop in het kaartje in katakana schrift mijn volledige naam staan.
De etiquette vereist nu dat ze mijn achternaam gebruiken in zowel aanspreken als in verslagen. Hiermee plaats ik mezelf direct op hoger management niveau.