Remco504coupé wrote:Ik probeer altijd iets van kentekens te maken (kinderachtig he), deze liet even op zich wachten, maarre, wat dacht je van:
Nieuwe
Harrie's
Fijnste
8)

Zwarte 203 wrote:Op z'n brabants:
N'un
Hille
Fraoje

ton wrote:Op z'n brabants:
N'un
Hille
Fraoje

Vandaag de volgende verbetering doorgevoerd:
De accumulator ( dit is een ex-R25V6 sloop , maar hetzelfde ) heeft aan de achterzijde een pijpje.
Daaraan zit geen slang.. niets. Als het membraam lek gaat, stroomt de benzine er dus zó uit, op straat
niet geheel ongevaarlijk.... brandgevaar? Dat de benzine er zo uit kan lopen had ik al gemerkt toen we de 604 opgehaald hadden in 2005.
.
Ik had nog de tankbeluchter van de oude benzinetank over, dus met 2 stukjes slang en een benzinefilter ertussen, gemonteerd:
Naar mijn idee komt er nu geen /weinig vocht meer in de ( droge ) luchtkamer waar de veer v.d. membraam in zit.
Dus geen extra snelle roestvorming die ook het rand v.h. membraam kan aantasten.
En de benzine stroomt niet meer zo gemakkelijk op straat. Als er benzine zichtbaar is in het filtertje, is
het accuut accumulator vernieuwen. Dit zal al te merken zijn omdat de motor slecht aanslaat bij het starten door drukverlies.
Vanmiddag alle vier wielen laten balanceren, dat was wel nodig.
Het RV wiel bleek een slingering in de velg te hebben. Verwisseld met reservewiel,
en het RV-wiel daar achtergelaten, wordt vrijdagmorgen
gericht
Ook nog even met 3M Finesse-It aan het poetsen geweest: de kras in het linkerachterscherm had ik eerder
deze week al vol lak gelegd, nu geschuurd met 3M alu-oxyde -pleistertje.
Nog een keer wat blanke lak in die kras en wederom schuren en polijsten, is dat ook weer klaar.
Het lakwerk van deze 604 is niet denderend.. maar aan die kras (o.a.) ergerde ik me. En zoiets kan ik redelijk simpel oplossen.
Vanavond nog het slotje en slotmechanisme van de kofferklep gesmeerd met PTFE, dat gaat nu ook weer soepel.
grt, Harrie