Op de verjaardag van de 403 maar een berichtje over de huidige status. Hij is van 9 mei 1963, 59 jaar jong dus!
Afgelopen weekend ben ik met de 403 vanuit Twente naar Peugeauto in Ravenstein gereden (120 probleemloze kilometers!) voor een inspectie en het monteren van de nieuwe bandjes.
Bij Edward op de brug bleek de bodem nog mooi hard te zijn; op een paar plekjes is wat roest aan het ontstaan maar dat is makkelijk te behelpen met RX5 en RX10, ga ik snel zelf doen. Ik vind dit zelf de beste combinatie: uiterlijk goed gebruikt, maar in de basis gewoon degelijk.
De olielekkage bleek vooral te komen doordat ik zelf het oliefilter niet vast genoeg had gedraaid
Verder een paar remleidinkjes vaster draaien, remmen stellen, radiatordop vervangen, schakelstangetjes smeren en een beveiliging tegen losschieten van de benzineleiding op de carburateur gemonteerd.
Al met al reed de auto er daarna vele malen soepeler door!
Er zijn nog een aantal dingen die nog gerepareerd moeten worden, maar die houd ik voor een volgend bezoek (lekkende remcylinder linksachter, schokdempers, stuurschijf en silentblocs vervangen).
De Michelin bandjes stamden nog uit de vorige eeuw:
Met een fraai cracquelée...
Op de brug, linksvoor was een boutje vastgeroest, die had wat steviger behandeling nodig om los te komen
Links een 304 cabriolet met kenteken 50-SH-02, wat bijzonder voor me was omdat mijn ouders een 504 hebben gehad met kenteken 15-SH-02!
Met de nieuwe bandjes, in de regen
