Lekker wat kunnen sleutelen aan de 104 vandaag. Klanten gesloten, TV kijken en park festival is me te burgerlijk dus dan maar sleutelen.
Allereerst begonnen met het monteren van de trommels. Gereedschapskist meegenomen om de lagers af te stellen alsmede de momentsleutel.
Wat blijkt, je moet een momentsleutel hebben die tot 0,5 m.kg gaat en die van mij heeft als laagste stand 30

Heb ik weer. Helaas is de RT in het Frans (anders was het ook de vraagbaak geweest

) en daar kwam ik niet zo goed mee weg.
Trommels maar op gevoel vast gezet en de moeren niet geborgd zodat ik die later alsnog kan afstellen.
Lekker kwistig met vet ingesmeerd........... vetspuit leeg.......

Nondeju. Spuit open maken, zit er nog minstens voor 10 lagers vet in. Dan maar met het handje.
Toen verder aan de aandrijfassen. Ik heb voor de mooi 2 nieuwe assen gekocht en die moesten maar d'r op. Ik kon nergens in de RT een moment waarde vinden om de naafmoer mee vast te zetten dus maar op kwart-slag-voor-afbreken vast gezet.

Aandrijfassen na de foto opgehangen met wat bandjes zodat ze vrij kunnen draaien als de auto op de wielen staat en verplaatst moet worden.
Na de assen begon ik t eind van mijn onderdelen voorraad die op de auto kon te bereiken. Dan maar de beruchte emmer met schroeven eens omgekiept. Wat een troep en wat dom dat ik dat niet beter gesorteerd en gelabeld heb. Maar ja, je bent jong en eigenwijs en ik dacht: "dat wee ik nog wel" totdat je 20 jaar later gaat kijken en niks meer weet. Gelukkig heb ik een complete sloper die als voorbeeld dient om de gele in elkaar te kunnen zetten.
Ik kon de weerstand niet weerstaan om een deur of klep te monteren. Aangezien ik de deurpennen en de onderste scharnieren nog schoon moet maken heb ik de achterklep maar gepakt.
Na wat Japanse krachttermen en een beknelde vinger hier en daar ligt de klep er in.

Met mijn geluk zal ze wel weer een keer d'r uit moeten maar ik wilde gewoon eens wat meer voortgang zien.
Als je zo met je auto bezig bent ga je steeds meer zien aan onvolkomenheden en slecht afgewerkte dingetjes.
Zo zijn de dreunplaten die in de auto zitten niet verwijderd bij t stralen maar heeft men ze gewoon overstraald en gespoten met gevolg dat er allemaal zand achter zit en geen lak.
Ik heb maar besloten om ze alsnog weg te halen en dan zie je opeens de binnenkant van de koker. Vol met roestdeeltjes maar op zich in goede staat. Een deel van de dreunplaten zit natuurlijk muurvast, die ga ik proberen te tackelen met een verfstripper. Beetje warm stoken en dan proberen weg te steken met een plamuurmes. Nu maar op zoek naar een spuitbus Jaune Primavere zodat de kale plaat alsnog kan voorzien worden van wat kleur.
Onder de motorkap vond ik een roestgat dat wel gestraald is maar niet voorzien van nieuwe plaat met het gevolg dat er nu een soort meteoorinslag zichtbaar is. De nieuw ingezette plaat is ook bagger afgewerkt.
Al met al vind ik de afwerking niet geweldig. De buitenkant ziet er netjes uit maar als ik alles naast mekaar leg valt me de rest van de auto tegen. Voor een auto die van sept 2011 tot juli 2012 weg is geweest had ik meer verwacht.
Nu zit ik even met een paar vraagtekens qua planning. Wat is nu zaak om eerst in te bouwen? De kabelboom? of toch eerst t blok er in lepelen? Allereerst morgen mijn nieuwe bedrijfsruimte betrekken zodat mijn brug opgebouwd kan worden en de sloper weg kan. Is toch handiger om ze naast elkaar te hebben staan als je sleutelt, werkt veel fijner dan een boekje met wat wazige zwart-wit foto's. Bovendien kun je dan wat onderdelen strippen indien nodig.