Koffiemolen wrote:Goed zo Harrie! Vervelden klus die veerpoten ontroesten, maar wel ontzettend dankbaar. Slim om deze met Owatrol te behandelen, ik heb het met het vergelijkbare RX5/RX10 gedaan.
vanmiddag 21 juli 2010: weer verder:
er zit bij alle 604's een smalle spleet tussen voorscherm en binnenscherm:

( p.s: het bruine, rechts op de foto is Valvoline ML-wax

)
in die smalle spleet hoopt zich veel zand, pekel en vuil op.. met DIT als resultaat:

( foto heb ik even geleend van het franse 604 forum )
De hogedrukspuit er bij en zéér grondig schoongeblazen ( ook rechts ).
Nadat het droog was, heb ik die naad heb ik dicht gemaakt met 3M carrosseriekit, deze is voor andere toepassingen, maar ook goed te gebr. als kneedbare kit:
daarna kon ik de vacuümtank weer monteren met de nieuwe plaat.
ook de schotel bovenin het bovenscherm ontroest, zink en lak.
De leidingen van de stuurbekrachtiging ontroest, in de zink en in kleur ( beige metallic ) gespoten ; en het steuntje is weer beter dan nieuw:
De draagarm, stabilisatordelen, spoorstang e.d. ontroest, met thinner schoongemaakt en met de kwast in de Owatrol gezet:
daar ben ik zéér content over, ik deed zoiets in het verleden vaak met mat-zwart, maar dan gaat het naar verloop van tijd toch weer roesten.
en het scheelt veel werk qua afplakken t.o.v. spuiten met lak.
De stuurbekrachtiging lekt, bij de wartel van de hogedrukleiding, losgenomen en weer vastgezet. Alles vetvrij en
schoon gemaakt met remmenreiniger, hopelijk is de lekkage verholpen.
Vanavond bezoek: Frank205. even de motor gestart: sloeg
meteen aan, liep prachtig, en dat na 1 maand stilstand 8)
grt, Harrie