Les Anciennes sur les Cartes Postales
Re: Les Anciennes sur les Cartes Postales
Facel Vega, een legendarische voiture, had het moeten weten... 

Conduis bien et conduis toi bien sur la route avec prudence et gentillesse !

Le Portel, Pas de Calais -62-

St. Aubin sur Mer, Calvados (14)
Voor mij een bekende lokatie wij waren hier in de periode 2004-2014 jaarlijks i.v.m. D-day herdenking.
Te gast bij de Britse mariniers, 48RMC , helaas is er niemand meer van over.

St. Raphael ,Var -83-
Rechts een V.W. 1600 TL, onze Oosterburen hadden daar een naam voor TL Traurige Lösung. Op de voorgrond ,als ik het goed
zie, een vierpitter van Honda.
- Beeperhorrie
Een Japanner is goed gezien maar het is een Kawasaki Z1 900. In deze kleuren combinatie van 1972 of 1973. De motor werd ook wel Z900 genoemd.
Zoals te zien is had deze nog een kickstarter, eigenlijk een onnodig extra want de elektrische starter werkte probleemloos. Bij de opvolger de Z1000 verdween deze dan ook.
Net als de Honda CB 750 van een paar jaar eerder had deze een schijfrem voor, deze was niet echt toereikend en werd in 1974 al voorzien van een tweede exemplaar zodat er een dubbele schijfrem voor was. Alleen de Z1 900 heeft vier uitlaat dempers gehad, de opvolger met 100cc meer had er nog maar twee.

Zoals te zien is had deze nog een kickstarter, eigenlijk een onnodig extra want de elektrische starter werkte probleemloos. Bij de opvolger de Z1000 verdween deze dan ook.
Net als de Honda CB 750 van een paar jaar eerder had deze een schijfrem voor, deze was niet echt toereikend en werd in 1974 al voorzien van een tweede exemplaar zodat er een dubbele schijfrem voor was. Alleen de Z1 900 heeft vier uitlaat dempers gehad, de opvolger met 100cc meer had er nog maar twee.

Calais, Nord (59)
Een "ribbelkapje" staat naast haar opvolgster met de gladde neus maar nog wel met de "zelfmoord deurtjes"

Le Moutchic, Gironde (33)

La Baule, Loire Atlantique -44-
-
Lekker strand ,en voldoende mooie auto,s op de weg ,het is dat ik al genoeg auto,s heb maar een citroen gs vind ik altijd nog een hele leuke auto aangezien we er vroeger ook een gehad hebben en gesloopt hebben ook maar ja was toen normaal .