Page 12 of 27

Re: 604 GTI 1984 project Harrie

Posted: 27 Apr 2016, 19:28
by Harrie
Koffiemolen wrote:Ongelofelijk he, hoeveel goede ideeën er in een pilsje schuil kunnen gaan! Proost!
dan moet je wel het juiste pilsje hebben, uut Grolle :mrgreen:
vandaag niets aan de 604GTI kunnen doen, behalve nieuwe ruitewissers gekocht.
Wasmachine kapot, boormachine kapot, stofzuiger kapot, en andere dringende zaken..... :cry:

Wel een 604 er bij sinds vandaag! die kwam vanmiddag per post. :D
http://www.vandansik.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=16022

grt, Harrie

Re: 604 GTI 1984 project Harrie

Posted: 27 Apr 2016, 19:29
by Harrie
vandaag de grote en kleine plek onderaan de ruitsponning geplamuurd, geschuurd, in de filler, nageschuurd, en gespoten in kleur, daarna blanke lak.
Aan het einde v.d. middag de ruit gemonteerd:

Image

helaas is de sierlijst aan de bovenzijde uit het rubber gefloept.... :cry: :cry:
nu kan de ruit er weer uit.. :-| :-|
grt, Harrie

Re: 604 GTI 1984 project Harrie

Posted: 27 Apr 2016, 19:30
by Harrie
chr. wrote:Balen dat de ruit er weer uit moet. 1 voordeel is dat die niet erg vast zal zitten 8) rubber zal nog wel soepel zijn.
Btw, netjes hoor je raamstijl, droogt als de neten met deze temperaturen :mrgreen: .
Einde is in zicht :?: :wink:
thanksz Chris! nee.. helaas, ik loop tegen telkens meer probleempjes aan... de lijst wordt eerder langer dan korter...
Vrijdag gaat ze voor weer op de bokken, dan de veerpoten reviseren, en meteen de remleidingen voorzijde vernieuwen.
De klok begint harder te tilkken.. ik wil graag eind juli naar de RDW... hopen dat het lukt.
Veel dingen zoals interieur kan later, dus effe plannen.
grt, Harrie

Re: 604 GTI 1984 project Harrie

Posted: 27 Apr 2016, 19:32
by Harrie
Bert wrote:als het alleen de bovenlijst is kun je die ook monteren door een stuk electriciteitsdraad ( 1,5 ) in het rubber te doen en dan net als bij de ruitmontage de strip er weer in trekken.
Koffiemolen wrote:
Harrie wrote:
Koffiemolen wrote:Ongelofelijk he, hoeveel goede ideeën er in een pilsje schuil kunnen gaan! Proost!
dan moet je wel het juiste pilsje hebben, uut Grolle :mrgreen:
vandaag niets aan de 604GTI kunnen doen, behalve nieuwe ruitewissers gekocht.
Wasmachine kapot, boormachine kapot, stofzuiger kapot, en andere dringende zaken..... :cry:

Wel een 604 er bij sinds vandaag! die kwam vanmiddag per post. :D
http://www.vandansik.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=16022

grt, Harrie
Uiteraard, hier wordt ook overwegend Grolsch gedronken, alleen 's winters nu en dan een zwaarder abdijbiertje.

Die sponning ziet er erg netjes uit, mooi opgelost!

Balen man, ineens alle apparatuur kapot, zul jij net hebben. Ik heb altijd de pech dat als ik iets nieuws koop het altijd iets met beschadigingen is. Net en nieuwe vriezer gekocht: bij aflevering een deuk in de zijkant. Heb maar korting geaccepteerd want geen tijd om weer te wachten. Gezeik dus, altijd hetzelfde liedje, ben niet anders gewend.

On topic: succes smet remleidingen en veerpoten. Maak je zelf nieuwe leidingen of heb je een set liggen?
@ Bert: bedankt voor de tip, ik zal het proberen. Maar ik zat zelf te denken, alleen de bovenzijde v.d. ruit weer los te duwen,
dan kan ik ook de hemelbekleding weer goed vastplakken, want die is over de volle breedte losgekomen.... :roll:

@Koffiemolen: als je het topic gevolgd hebt, zag je ooit een foto met blauwe Brezan-tas langskomen met veel remleidingen.
Die hebben de Brezan-mannen gratis voor me gemaakt, alleen de meters leiding en wartels hoeven af te rekenen :D
Straks staat er wel reklame achterop de 604 GTI: sponsored by Brezan :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Vandaag veel andere dringende zaken afgehandeld én mijn garage-stofzuiger, onze oude Miele, weer gerepareerd.
Ook het loszittende glas van de rechter koplamp geheel losgenomen, glas en kitrand ontvet,
de kitrand dun met 2K Epoxylijm ingesmeerd en het glas weer geplaatst. Aandrukken en de elastieken houden het op de plek:

Image

grt, Harrie

Re: 604 GTI 1984 project Harrie

Posted: 27 Apr 2016, 19:34
by Harrie
Bert wrote:hoe krijg je de ruit er dan weer in terug???
als alleen de bovenkant los is lijkt het mij niet zo gemakkelijk om het rubber weer terug op z'n plaats te krijgen :?
Koffiemolen wrote:Zo zie je maar weer dat mensen zelf bepalen wat ze van hun leven maken: de Brezan bij ons in de buurt is niet om over naar huis te schrijven, jij hebt het blijkbaar getroffen met de juiste medewerkers.
hier juigen ze al, als ik binnen kom :mrgreen: :mrgreen:
altijd al grote korting gehad, sinds enkele maanden geregistreerd : nóg meer korting 8)
En daar profiteren PCN-leden ook van als ik bepaalde onderdelen nog kan inkopen. 8)
@ Bert: het rubber kan idd niet meer met koord er in getrokken worden, maar op vergelijkbare manier 'lepelen'..?
ik heb nét voor de montage nog PU-ruitenkit in de 2x 3 gaten onderin gespoten... het rubber zit daar dus muurvast aan de sponning..
Ach, ik probeer het gewoon, lukt het niet, dan haal ik de hele ruit er compleet weer uit.
Maar het wil niet opschieten.. hopelijk kan ik morgen tijd vinden iets te doen, vanmiddag feest in Bladel (NB), morgenmiddag weer een feest in de buurt...
Tijd voor vermaak en plezier moet er ook zijn. Volgende week wil ik wel écht vorderingen maken!
grt, Harrie

Re: 604 GTI 1984 project Harrie

Posted: 27 Apr 2016, 19:35
by Harrie
vandaag liep de temperatuur al snel op.. dus het zeil weer gespannen.
de gerepareerde rechter koplamp weer gemonteerd.
Voor de linker een nieuw klemblokje in het frame bevestigd met aluminium popnagels 4 mm.
Alle kunststof klikverbindingen een lik vaseline gegeven, ik wil niet, dat er nóg en breekt.. tja kunststof hard uit na jaren..
Het geschonden aanzicht is nu weer compleet en netjes. :D
De veiligheidshaak v.d. motorkap + speciale bout ontroest en behandeld. De veer was gebroken, geen nieuwe gevonden...
toen van een willekeurige oude veer een nieuwe gemaakt, dat ging perfect, weer een vraagstuk opgelost :D

Image

foto was erg donker, heb ik iets lichter gemaakt, het is dus wel matzwart in het echt. Aan de putjes kun je zien dat het wel erg verroest was.
De voorzijde opgekrikt en op bokken gezet. Voorwielen gedemonteerd.
De veerpoten zijn nu aan de beurt. Ik betwijfelde, of de 6 boutjes die beide veerpoten boven bevestigen,
nog wel gangbaar waren... dus 1 voor 1 losgedraaid. 2 stuks gingen wat zwaar vanwege zand, de andere waren mooi blank ( schroefdraad ) .
Dat zal dus gelukkig geen problemen opleveren. Volgende week verder.
grt, Harrie

Re: 604 GTI 1984 project Harrie

Posted: 27 Apr 2016, 20:07
by Harrie
Koffiemolen wrote:Ben benieuwd naar de laatste vorderingen en hoe je de veerpoten aantreft. En: wat je met de schokbrekers gaat doen. Ik heb niet onverdeeld positieve ervaringen met het klakkeloos vervangen van de originele schokbrekers door nieuwe Koni-patronen.
Bert wrote:
Harrie wrote:@ Bert: bedankt voor de tip, ik zal het proberen. Maar ik zat zelf te denken, alleen de bovenzijde v.d. ruit weer los te duwen, dan kan ik ook de hemelbekleding weer goed vastplakken, want die is over de volle breedte losgekomen.... :roll:
grt, Harrie
het lijkt mij niet echt gemakkelijk om het rubber weer over de rand terug te krijgen, maar niet geschoten is altijd mis.
@ Koffiemolen: waarom Koni's ? Peugeot schokbrekers ( eigen fabrikaat van Peugeot ) gaan NOOIT stuk bij mijn weten. Dus dat laat ik mooi zo.

@ Bert: ach, lukt het niet, dan kan de ruit er altijd alsnog helemaal uit. :wink:
vandaag weer eens wat gedaan, het geeft wat afleiding aan alle ellende... :roll:

2 klemmetjes van de grill-bevestiging vernieuwd, daarmee is dat weer in orde.
T-stukje in de vacuümslangetjes gezet, zo kan ik het weer correct maken.
linker dorpelsierplaat hing vooraan los, sierdorpel gedeeltelijk los genomen, zand er uit gehaald, bevestiging gerepareerd en weer correct vastgezet.
Linker veerpoot gedemonteerd en uit elkaar gehaald met de blauwe veerpootklem.
De bovenste schacht van de schokbreker zat flink vastgeroest in de bovenschotel.. dat werd flink maar beheerst meppen... :roll:
Uiteindelijk is het gelukt. op de foto zie je boven nog m'n dop 19 + verlengstuk, en m'n Rodac luchtsleutel 8)

Image

Verschillende onderdelen ontroest en na de zink weer gespoten. De bovenplaat blijft grijs, dus in de blanke lak.
De veer schoongemaakt, roestplekjes geschuurd, bijgespoten met Flexa hoogglans verf, later komt er nog Owatrol overheen.

Image

De veerpoot lijkt in orde, de roest zit niet diep ingevreten.
ik haal het harmonica-aanslagrubber er af door de stalen ring die er onderin zit, door te hakken met een koudbeitel.

Image

Hier nog een foto van de (nieuwe) plaat van de vacuümtank, gespoten met Flexa verf en voorzien van nieuwe boutjes
én een nieuwe klem voor de vacuümslang, die vond ik in mijn kratje diversen :D

Image

grt, Harrie

Re: 604 GTI 1984 project Harrie

Posted: 27 Apr 2016, 20:09
by Harrie
Koffiemolen wrote:
Harrie wrote:Harrie schreef:
@ Koffiemolen: waarom Koni's ? Peugeot schokbrekers ( eigen fabrikaat van Peugeot ) gaan NOOIT stuk bij mijn weten. Dus dat laat ik mooi zo.

grt, Harrie
Yep, en dat wist ik dus niet. dus m'n kostbare centen uitgegeven aan 2 nieuwe rode Koni's die waarschijnlijk jaren gelegen ipv gestaan hebben. Inmiddels heb ik trouwens wat meer gereden en worden ze soepeler, geen klachten meer. Maar echt nodig was het dus niet.

Mijn veerpoten leken wel nieuw, kon dat aanslagrubber er zo afschuiven. Heb ze er wel afgelaten, heb ik bij mijn 504 ook gedaan. Zo lang je de East-African er niet mee rijdt kun je ze prima missen.

Succes verder!
idd, zolang je niet met 120 over de allerhoogste verkeersdrempel rost, hebben die aanslagrubbers geen nut.
vandaag de "bovenpot" ontroest, lastig ding!
eenmaal blank in de zink, hier een foto net na het omdraaien, daarna deze zijde in de zink gezet, nadien alles in matzwart.

Image

Het aanslagrubber met mijn KDS-HI supermesje doorgesneden onder de onderste dikke ril.
Daarna reep rubber weggesneden en afgepeuterd, de stalen ring gekleufd met de beitel.
Na wat korsten en roest verwijderen, ziet het er herbruikbaar en netjes uit:

Image

de bovenste keerring van de schokbreker is dicht en droog 8)
ik had de veerpoot nog buiten willen slijpen en borstelen, maar een zwarte dreigende lucht dwingt me dat uit te stellen.
grt, Harrie

Re: 604 GTI 1984 project Harrie

Posted: 27 Apr 2016, 20:11
by Harrie
Koffiemolen wrote:Lastig idd die bovenschotel. Ik kon er met een smalle draaiende borstel in, want vooral die naar binnengedraaide rand is lastig om in te komen. Dat is wel het handige van RX5, die ik heb gebruikt: daarvoor hoef je de ondergrond niet helemaal roestvrij te maken, sterker nog: het is zelfs beter van niet. Alleen de losse korsten.

Hopelijk is die zwarte lucht bij jullie niet al te dramatisch uitgepakt, je hebt al genoeg shit. Hier verging hemel en aarde, erg veel schade in ons dorp. Vele bomen ontworteld, takken, alles groen van de bladeren. Geen schade aan en rond het huis, wij staan vrij beschut, dat scheelt.
Remco504coupé wrote:Je schiet aardig op Harrie, aan alles is te zijn dat je een profi bent, vergeleken jou ben ik maar langzaam aan het aanrommelen...

Wel mooi voor mij, de werkzaamheden die mij nog te wachten staan kan ik dankzij dit topic enigzins inschatten, omdat een 604 en 504c van beneden heel erg op elkaar lijken.

Ik hoop, net als Koffiemolen, dat de stormschade aan jou voorbij is gegaan, ik zag op het nieuws in de achterhoek die caravans in het water liggen, gewonden en zelfs een dode vielen er te betreuren.
Mijn afdakje heeft gelukkig de bui overleefd...ook hier veel geknakte bomen :(
hier thuis gelukkig geen enkele schade ( zowel maandag als gisteren ) : nog niet eens een omgewaaide potplant. :-)
Vandaag druk geweest met 306 cabrio en 405 SRi, zie andere topics.
Bij de 604 GTI in de kofferbak 2 roestplekken losgehakt met beiteltje, daarna met de slijptol. De
benzinetank had ik afgedekt met 2 lederen lasschorten. De gaten nadien dichtgemaakt met Bison CombiMetal ( met dank aan de tip van Remco504coupé :wink: ).
ik zal er morgen foto's van plaatsen, als het combi-metal droog is, morgen verwacht ik ook een postpakket met nieuwe gasveren.
Ik heb er 10 besteld voor 604, 8 stuks voor het PCN-magazijn.
Daarna kan de bekledingsplaat voor de tank en de koffermat er in.
Dan kan de krat met spulletjes en gevarendriehoek ( uit de 405 SRi ) er in.
Vandaag hing de witte was buiten, dus verboden om roest te slijpen...
grt, Harrie

Re: 604 GTI 1984 project Harrie

Posted: 27 Apr 2016, 20:12
by Harrie
vandaag , 16 juli 2010, de gasveren binnengekregen, produktiedatum 15-07-2010 :D
het grote voordeel is, dat de oogjes geschroefd zitten, dus gemakkelijk te monteren/demonteren,
want vooral aan de rechterkant is dat een probleem bij 604 vanwege de stalen ontluchtingsbuis v.d. tank.
de lengte is ook correct, en al is de slag iets korter, ze passen / functioneren prima: ( onder de oude Lift-O-Mat )

Image

hier de foto van de 2 plekken in de kofferbak:
naderhand matzwart gespoten.

Image

na het monteren v.d. nieuwe gasveren kon de plank die de kofferklep tot nu ondersteunde, weer retour tuinhuis.
De nieuwe gasveren functioneren prima, en ze zijn sterk, desondanks is het sluiten van de kofferklep geen probleem.

Daarna kon de bekledingsplaat ( afscherming tank ) er weer in, met nieuwe ringetjes onder, de oude waren dik verrot...
Het reservewiel (+ 4 wielmoeren ) met hoes en de koffermat weer op de plaats: de kofferbak is gereed 8)

Image

grt, Harrie