Page 2 of 10
Re: Andere klassiekers deel 2
Posted: 11 Dec 2019, 12:11
by paull en paulla
Tuuur wrote:paull en paulla wrote:Staan links op de foto twee Amerikanen ?
De linkse is een 1955 Ford Customline fordor (= 4 door).
Merci, ik zie deze voor het eerst.
Re: Andere klassiekers deel 2
Posted: 17 Dec 2019, 10:32
by Tuuur
Twee uitersten: een Austin Seven naast een Hispano Suiza H6, voorheen van Prins Hendrik. Amsterdam, 1968, PAC rallye

Re: Andere klassiekers deel 2
Posted: 17 Dec 2019, 17:53
by paull en paulla
Incontinentie was in die jaren heel gewoon, overal spetters op straat

Re: Andere klassiekers deel 2
Posted: 23 Dec 2019, 09:15
by Tuuur
Een Hillman Minx en een heel vroege VW T1 bus in Amsterdam.

- Screenshot 2019-12-23 at 09.13.52.png (1.52 MiB) Viewed 10937 times
Re: Andere klassiekers deel 2
Posted: 29 Dec 2019, 19:33
by Tuuur
Spot ik vandaag zowaar een Gutbrod, wie kent ze nog?

Re: Andere klassiekers deel 2
Posted: 30 Dec 2019, 12:36
by paull en paulla
Heb ik, als 'smurf', in Duitsland zien rijden, vroeg jaren zestig.
Re: Andere klassiekers deel 2
Posted: 17 Feb 2020, 20:23
by Tuuur
Zomaar een DAF Kalmar in Amsterdam, 1976.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Kalmar-DAF
Van de (Kalmar) Tjorven werden 2170 stuks gebouwd, waarvan 1195 voor de posterijen, 588 voor verkoop in Zweden en 368 voor de export, waarvan 50 naar Nederland.

- mystery car
- Screenshot 2020-02-17 at 19.43.53.png (190.51 KiB) Viewed 10278 times
Re: Andere klassiekers deel 2
Posted: 17 Feb 2020, 22:54
by Beeperhorrie
Er staat (of stond, ik ben er al een jaar niet meer langs geweest) er eentje nabij Muiderberg. Ze hebben daar ook tijden een Daf Pony gehad met opleggertje.

Re: Andere klassiekers deel 2
Posted: 24 Mar 2020, 23:24
by Beeperhorrie
Mijn oogappeltjes. De een afgeragd en na drie jaar in de achtertuin te hebben gewoond klaar voor definitieve afvoer. De ander is nog steeds mijn oogappel maar inmiddels wel twintig jaar verder.
De Fiat stond al jaren weer op zijn standaard wieltjes, het dwarse veerblad voor was vervangen door een stalen buis dus geen vering meer. Achter de zelfde oplossing voor de schroefveren; om de schokbrekers twee stalen bussen. Achter geen remschoenen en voor geen remklauwen meer.
Dat van geen vering had ik de sloper niet verteld toen die hem mee nam. Hij vertelde me later wel dat hij de auto op het sloopterrein los van de oprijwagen met kantelvloer wilde laten rollen en dan afremmen op de motor door de koppeling op te laten komen (de motor zat muurvast dat wist hij).
In theorie had dit best kunnen lukken maar het contact met de ondergrond deed het ding zo stuiteren dat hij een week rugpijn heeft gehad en het lossen van het brikje resulteerde in een klapper met een voor export bestemde Mondeo.
En nee, ik heb de Abarth wissers er wel eerst afgehaald. Die zijn nog voor een flink bedrag verkocht.

Re: Andere klassiekers deel 2
Posted: 24 Mar 2020, 23:55
by paull en paulla
Ze is een 'Plaatje'
