Geen peugeot maar wel erg leuk..
Re: Geen peugeot maar wel erg leuk..
Mooi patina ook trouwens
Huidige privé collectie:
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
-
Ja het patina moet blijven ,beetje poetsen en schoonmaken en wat stuk is maken.
Deze week toch niet echt veel aan gedaan ,de voorremmen losgehaald, schoongemaakt en weer gemonteerd en de komende week kijken of ik de trommels achter er af krijg en die ook schoonmaken zodat hij veiliger verrijdbaar is.
De originele carburateur zit er weer op ,vandaag maar eens kijken of hij daar ook mee lopen wil en ik ben langzaam wat dingen aan het vervangen zodat hij geheel op 12 volt kan draaien wat toch echt wel een stuk handiger is dan 6 volt en alles netjes bewaren zodat hij eventueel toch weer terg kan naar origineel.
Ik kan alleen bijna niks vinden op internet over onderdelen en zo iets als kleppen stellen bij deze zijklepper aangezien hij niet geheel stil loopt zal ik daar toch naar moeten kijken.
Ja dat is dan weer het nadeel van een wat zeldzamere auto ,tot nu toe verder nog geen onderdelen nodig aangezien ik gelukkig die sloper gekocht heb, de brandstoftank hebben ze verpletterd met het verplaatsen daar in frankrijk en die zat nog mooi aan de sloper .
Komende zaterdag gelijk maar mee naar een evenement hier vlak bij ,de Bottema dagen daar zal hij vast wel bekijks hebben.
Deze week toch niet echt veel aan gedaan ,de voorremmen losgehaald, schoongemaakt en weer gemonteerd en de komende week kijken of ik de trommels achter er af krijg en die ook schoonmaken zodat hij veiliger verrijdbaar is.
De originele carburateur zit er weer op ,vandaag maar eens kijken of hij daar ook mee lopen wil en ik ben langzaam wat dingen aan het vervangen zodat hij geheel op 12 volt kan draaien wat toch echt wel een stuk handiger is dan 6 volt en alles netjes bewaren zodat hij eventueel toch weer terg kan naar origineel.
Ik kan alleen bijna niks vinden op internet over onderdelen en zo iets als kleppen stellen bij deze zijklepper aangezien hij niet geheel stil loopt zal ik daar toch naar moeten kijken.
Ja dat is dan weer het nadeel van een wat zeldzamere auto ,tot nu toe verder nog geen onderdelen nodig aangezien ik gelukkig die sloper gekocht heb, de brandstoftank hebben ze verpletterd met het verplaatsen daar in frankrijk en die zat nog mooi aan de sloper .
Komende zaterdag gelijk maar mee naar een evenement hier vlak bij ,de Bottema dagen daar zal hij vast wel bekijks hebben.
-
Vanavond nog even een zware trekker gemaakt om de achterremtrommels er af te halen ,die zitten achter de naaf die conisch op de as zit ,al met andere trekkers geprobeerd maar dit ding is goed ,zware luchtsleutel er op en pang dan knallen ze zo los.
wat er achter zat ziet er goed uit ,voering vrijwel nieuw en op de cilinders na alles gangbaar dus die moet ik nog even nakijken en dan kan het weer in elkaar ,remslangen zijn ook nog open dus en handremkabels ook nog gangbaar .
Als het een beetje meezit hoeft er dus niks nieuws op hooguit een paar cupjes en niet meer.
Alleen een paar busjes voor de schokbrekers voor die liggen er uit maar zo ik het gemeten heb zijn die het zelfde als voor in de ophanging van de 403 zit en daar heb ik er nog een aantal van liggen.
Al met al nog steeds een mooi project ,vanwege het warme weer deze week hoop ik hem wel in elkaar te krijgen voor het weekend zodat hij op het evenement op het terrein wel rijden kan.
wat er achter zat ziet er goed uit ,voering vrijwel nieuw en op de cilinders na alles gangbaar dus die moet ik nog even nakijken en dan kan het weer in elkaar ,remslangen zijn ook nog open dus en handremkabels ook nog gangbaar .
Als het een beetje meezit hoeft er dus niks nieuws op hooguit een paar cupjes en niet meer.
Alleen een paar busjes voor de schokbrekers voor die liggen er uit maar zo ik het gemeten heb zijn die het zelfde als voor in de ophanging van de 403 zit en daar heb ik er nog een aantal van liggen.
Al met al nog steeds een mooi project ,vanwege het warme weer deze week hoop ik hem wel in elkaar te krijgen voor het weekend zodat hij op het evenement op het terrein wel rijden kan.
Leuk man, echt mazzel met die wagen zeg. Gaat helemaal goed komen. Ben benieuwd naar foto's.
Huidige privé collectie:
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
Mooi Hans, je gaat weer als een speer!!
De fun van het rijden in een 403 diesel is om met enorm kabaal heel langzaam nergens heen te rijden
-
Nou vanavond weer eventjes wat gedaan ondanks de warmte de achterremmen weer gemonteerd en die werken weer ,wel moet de handrem nog wat strakker maar hij remt tenminste weer.
Nu hopen op een beetje mooi weer in het weekend zodat hij niet al te nat word.
Nu hopen op een beetje mooi weer in het weekend zodat hij niet al te nat word.
Op naar de Bottema-dagen Hans, zie je daar komend weekend.
Weer een geslaagde dag!

- MeneerPeugeot
Hier wordt ik nu blij van, wat een heerlijke foto

We weten nu van alles waarvan hij geen idee had.
Een soort permanent welles-nietes. ‘Het zijn nogal gescheiden werelden ja.
Een soort permanent welles-nietes. ‘Het zijn nogal gescheiden werelden ja.
-
Nou vandaag maar weer even op de site van de rdw gekeken en nu maar zelf een afspraak gemaakt ,10 oktober mag hij heen ,om 8 uur gelijk ,nu alleen nog even denken of hij op de trailer achter de trekker gaat of een 1 dags kenteken ,van de trekker weet ik wel dat hij blijft lopen dus dat is denk ik het beste alleen ben ik dan wat langer onderweg en hopen dat het een beetje weer is dan.
Ik ben nu met het plaatwerk bezig schoon te maken en in de lijnolie , daar word hij wel een stuk mooier van.
Maar het valt nog niet mee om het zo te doen zonder afbreuk aan het patina te doen maar ik vind tot nu toe het resultaat best wel goed.
Zal kijken of ik vandaag nog even foto,s kan maken.
Ik ben nu met het plaatwerk bezig schoon te maken en in de lijnolie , daar word hij wel een stuk mooier van.
Maar het valt nog niet mee om het zo te doen zonder afbreuk aan het patina te doen maar ik vind tot nu toe het resultaat best wel goed.
Zal kijken of ik vandaag nog even foto,s kan maken.