Ik heb (voor onder de auto staand omhoog kijkend met de neus naar de achterkant) links een plug los gedraaid met een lange staaf eraan vast, kwam een hele hoop (dunne) olie uit gelopen, zo zwart als kolen.
Toen heb ik (in mijn ogen de normale carter plug) die andere los gedraaid en daar kwam ook nog olie (dikker) uit gelopen. Mijn opvangbak was propvol, zeker meer dan 4 liter.
(Alle olie netjes in een grote jerrycan. Dat lever ik in bij mijn sloper, die zuigt dat uit de jerrycan om af te voeren)
Vreemd dat er 2 pluggen onder zitten. 1 met een lange staaf eraan en de andere een "normale" plug. Beide trouwens met een magneetje er aan.
Die lange plug zit in een buisje waaromheen een grote platte moer zit die het subframe met een beugel en rubbers aan t carter vast zet. Vreemde constructie maar die had ik dus waarschijnlijk niet los hoeven maken als ik de normale carter plug los had gemaakt. Nu heb ik wel kans gehad om de magneten schoon te maken.
Morgen meteen een oliefilter en carterringen meenemen voor de XK4, nieuwe rubbers van de stabilisator (zullen ze wel niet hebben), nieuwe stabilisatorstangetjes (zullen ze wel niet hebben), eventueel nieuwe rubbers voor de draagarmen (zullen ze ook wel niet hebben)
Hier het subframe zoals t net onder de auto is uit gevallen. Moest hier en daar een beetje overtuigend kijken/tikken maar opeens viel t op de grond (zal me benieuwen hoe ik dat ding weer d'r onder krijg tzt.)
T subframe onder de auto verwijderd. Hier heb ik even foto's gemaakt van de 2 steunen die de uitslag rubbers van de motor herbergen.
De boosdoener en aanstichter van het hele demontage spektakel. 2 kleine gaatjes op de altijd zo lastige plaats bij een 204-304.
Stabilisator verwijderd en rubbers even goed bekeken. Zien er niet slecht uit maar als ik nieuwe kan krijgen dan neem ik die meteen mee.
Het uiteinde van de stabi. Helaas aan beide kanten KNAK afgebroken, precies op dezelfde plek. ook nodig uit t magazijn.
Het stabi stangetje los. Net achter de draad afgebroken. Allebei op dezelfde plek.