Page 2 of 25

Re: Mijn 104 topic

Posted: 06 Mar 2016, 08:35
by MarcoPeus
Als alles goed gegaan is, is hij deze week weer terug naar de straler om nagestraald te worden daar waar alle rotte stukken zijn vervangen. Daarna komt er een Epoxy laag overheen, spuitplamuur, strak maken en aflak en dan zou ik m weer kunnen ophalen. Ben zelf ook reuze benieuwd. Gelukkig was staat van de koets en de panelen redelijk te noemen. ik heb 1 deur N.O.S. moeten kopen en ik had al 2 spatborden en een keienvanger liggen.

Re: Mijn 104 topic

Posted: 06 Mar 2016, 08:35
by MarcoPeus
Woensdag bericht gehad van de plaatwerker.
Auto was lasklaar en stond weer bij de straler om na te stralen voordat de epoxy er op gezet wordt.
Maar liefst 3,5 week gelast aan de body :shock: . Schrok me de tering van de factuur. Meteen O2 aangesloten en even een pilletje onder de tong gelegd.
Uiteraard waren de kriksteunen rot, vloerplaat en kofferbak vloer maar ook de voetenbak bij de bestuurder boven de kriksteunen en natuurlijk de accubak en bij de watertank van de ruitensproeier.

Allemaal netjes hersteld nu en hopelijk op weg naar een gezonde en strakke 104
Kan haast niet wachten

Re: Mijn 104 topic

Posted: 06 Mar 2016, 08:36
by MarcoPeus
Net zelf even gebeld over de stand van zaken betreffende mijn 104. Begon me toch wat ongerust te maken.
Ik mag al een hele lading onderdelen gaan halen die klaar zijn na stralen/poedercoaten/spuiten enz, veerpoten, subframe, draagarmen enz. Komt goed uit, dan kan ik al veerschotels en schokdenpers voor achter gaan zoeken en het geheel in mekaar gaan zetten.
Volgende week maar eens met een ruime auto de hele handel gaan inladen en richting het zuiden mee nemen. Ben benieuwd :!: Groot voordeel, er is niets meer smerig dus ik krijg geen vieze handen/kofferbak meer :D
Foto's volgen nog.

Re: Mijn 104 topic

Posted: 06 Mar 2016, 08:37
by MarcoPeus
Vandaag eindelijk tijd kunnen vrijmaken om naar Ede te gaan. Gestraalde motorkapscharnieren meegenomen zodat de restaurateur verder kon.
Kofferbak vol met schone en strakke onderdelen mee terug genomen dus het opbouwen kan gaan beginnen :D
Body staat er nog gedeeltelijk in de plamuur/epoxy bij maar de rotte plekken zijn weg en alles kan in de komende 2 weken gespoten worden.

Image
Image
Image

Re: Mijn 104 topic

Posted: 06 Mar 2016, 08:37
by MarcoPeus
Dat is een schuifdak wat op de carosserie ligt. Was al ingebouwd toen ik m kocht. Schuift in een soort cassette naar achteren. Als je t gat zo ziet lijkt t alsof er zo'n vouwdak in zit wat op een Fiat 500 zit. Maar dat is t niet.

@Serge: Was inderdaad gezellig en ook geweldig om je 2 projecten (en hond) te mogen aanschouwen. De Bachee loopt heel erg mooi en start perfect in 1 keer. Maar wat een werk. Petje af hoor.

Re: Mijn 104 topic

Posted: 06 Mar 2016, 08:38
by MarcoPeus
Gisterochtend maar alle schone en glanzende onderdelen van de 104 in een huuropslag gelegd (garage puilt een beetje uit momenteel :roll: )
Kan niet wachten om te beginnen aan de opbouw/montage. Volgende week maar eens op zoek naar een verenklem en dan de voortrein in elkaar gaan zetten. Nieuwe bandjes om de velgen dan is dat klaar om gemonteerd te worden als de koets terug komt achter een week of 2

Image
Image
Image

Re: Mijn 104 topic

Posted: 06 Mar 2016, 09:00
by MarcoPeus
Die mening deel ik Lionceau maar mijn vrouw helaas maar gedeeltelijk. Gelukkig had ik de auto al lang voordat ik mijn vrouw had (en zij mij) en wist ze waar ze aan begon :mrgreen:
Schatkist is redelijk gevuld na 20 jaar sparen voor deze restauratie en de bodem is in zicht maar ik denk dat ik t ga redden. Daarna weer 20 jaar sparen voor mijn 404 :(

Nog een plaatje van mijn motorkap scharnieren vóór en ná een rondje in mijn straalcabine.
Image

Re: Mijn 104 topic

Posted: 06 Mar 2016, 09:00
by MarcoPeus
Dank je Harrie,
Nee, is geen vouwdak maar een opliggend schuifdak. Als ik in de opslagruimte ben waar de andere peugeots staan zal ik een foto maken, daar staat het schuifdak namelijk klaar voor montage (mag wel na bijna 20 jaar).

Re: Mijn 104 topic

Posted: 06 Mar 2016, 09:01
by MarcoPeus
Het lijkt er heel erg op Bram maar volgens mij is mijn dak dikker. Maar t is wel 't zelfde principe.
Zo te zien is jouw oude 104 een 80er (GS-26-XJ) van t type GL? De mijne is een 78er van t type GL6 (44-VP-78). Gekocht van een dame van middelbare leeftijd uit Neerbeek op 10 sept 1993 en sindsdien in de garage gestaan. Dit jaar dus 19 jaar in bezit :roll: Met een beetje geluk heb ik m klaar tegen de tijd dat mijn aanschafdatum er aan komt.

Re: Mijn 104 topic

Posted: 06 Mar 2016, 09:01
by MarcoPeus
Vandaag maar eens een poging ondernomen om een veerpoot in elkaar te gaan zetten.
Begint al goed, veerpoot is gestraald en gespoten met beide rubbers en t lager er nog in. Alle vettigheid van t lager heeft zich vermengd met allerlei troep en dat is overgespoten met primer en lak.
GRMBL!!! :?
Eerst maar eens die lak van de rubbers afkrabben....... Helaas dat lukt niet zonder t rubber te beschadigen. Nieuwe lagers (zijn toch niet meer te redden) bestellen dan maar, zitten nieuwe rubbers bij als t goed is.
Dan een ander probleem. Bout afgebroken bij demontage van de achterplaat zag ik en dat stukje bout zit er dus nog in blijkbaar. Ook overgespoten.
Bij Fabory dan maar een setje linkse tappen gehaald om t uit te draaien. Meteen maar een rechtse tappenset en snijolie gekocht.
Thuis gekomen, gaatje opboren naar 3mm en tap d'r in. Draai draai draai (met 1 hand om niet te veel kracht te zetten).......... draai................. KNAK! tap overgebroken GRRRRRRRRRRRRRRRRRR :evil:
Schijnbaar ken ik mijn eigen kracht niet.
En nu!?!?!?!? Tapstukje zit er nog in en dat is dus hardstaal!!!! NONDEJU!!! Boren, helaas, HSS boortje mag niet baten.
Ideeen iemand?