Interessante geschiedenis hoor, van Carroserie Pourtout.
Hoofd design Paulin, die met Darl’ Mat nog heeft gewerkt aan de Éclipse modellen van Peugeot, is als verzetsstrijder in de tweede wereldoorlog omgekomen.
https://en.wikipedia.org/wiki/Carrosserie_Pourtout
Te koop in het buitenland (US, DE, etc)
Re: Te koop in het buitenland (US, DE, etc)
nu:
1960 Peugeot 403 U5D, 1963 Peugeot 403B, 1999 Peugeot 306 cabrio 1.6, 2022 Citroën C5X leasebak
voorheen:
1998 Peugeot 406 coupé v6 aut
gesloopt:
1962 Peugeot 403B 1974 Peugeot 504 Ti aut 1994 Peugeot 306 cabrio 1.8i aut
1960 Peugeot 403 U5D, 1963 Peugeot 403B, 1999 Peugeot 306 cabrio 1.6, 2022 Citroën C5X leasebak
voorheen:
1998 Peugeot 406 coupé v6 aut
gesloopt:
1962 Peugeot 403B 1974 Peugeot 504 Ti aut 1994 Peugeot 306 cabrio 1.8i aut
- Beeperhorrie
- Posts: 2377
- Joined: 06 Jun 2016, 11:02
Re: Te koop in het buitenland (US, DE, etc)
Te koop in Korosten, Oekraïne; een 205 met een onduidelijk front. Volgens mij Lada koplampen maar waar die bumper vandaan komt?
Hier is de advertentie

Hier is de advertentie

Re: Te koop in het buitenland (US, DE, etc)
nu:
1960 Peugeot 403 U5D, 1963 Peugeot 403B, 1999 Peugeot 306 cabrio 1.6, 2022 Citroën C5X leasebak
voorheen:
1998 Peugeot 406 coupé v6 aut
gesloopt:
1962 Peugeot 403B 1974 Peugeot 504 Ti aut 1994 Peugeot 306 cabrio 1.8i aut
1960 Peugeot 403 U5D, 1963 Peugeot 403B, 1999 Peugeot 306 cabrio 1.6, 2022 Citroën C5X leasebak
voorheen:
1998 Peugeot 406 coupé v6 aut
gesloopt:
1962 Peugeot 403B 1974 Peugeot 504 Ti aut 1994 Peugeot 306 cabrio 1.8i aut
Re: Te koop in het buitenland (US, DE, etc)
nu:
1960 Peugeot 403 U5D, 1963 Peugeot 403B, 1999 Peugeot 306 cabrio 1.6, 2022 Citroën C5X leasebak
voorheen:
1998 Peugeot 406 coupé v6 aut
gesloopt:
1962 Peugeot 403B 1974 Peugeot 504 Ti aut 1994 Peugeot 306 cabrio 1.8i aut
1960 Peugeot 403 U5D, 1963 Peugeot 403B, 1999 Peugeot 306 cabrio 1.6, 2022 Citroën C5X leasebak
voorheen:
1998 Peugeot 406 coupé v6 aut
gesloopt:
1962 Peugeot 403B 1974 Peugeot 504 Ti aut 1994 Peugeot 306 cabrio 1.8i aut
Re: Te koop in het buitenland (US, DE, etc)

T kan nog gekker maar helaas al verkocht

Re: Te koop in het buitenland (US, DE, etc)
Ik weet niet wat ik gekker vind, een (vermoedelijke) Amerikaan die een Peugeot koopt voor dat bedrag (want: Amerikanen en Franse auto's, dat botert niet) of dat er een Peugeot verkocht wordt voor dat bedrag.
Terwijl ik dat type bedenk ik me dat er natuurlijk ook een telefonische bieder uit Europa kan zijn...
Terwijl ik dat type bedenk ik me dat er natuurlijk ook een telefonische bieder uit Europa kan zijn...
Huidige privé collectie:
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
Re: Te koop in het buitenland (US, DE, etc)
Marco, dat is niet vanwegede naam Peugeot maar vanwege de amerikaanse race die deze wagen won:
In the United States, the Peugeot L45 immediately showed its worth, scoring a win at the Indy 500 in 1916 with Dario Resta behind the wheel.
nu:
1960 Peugeot 403 U5D, 1963 Peugeot 403B, 1999 Peugeot 306 cabrio 1.6, 2022 Citroën C5X leasebak
voorheen:
1998 Peugeot 406 coupé v6 aut
gesloopt:
1962 Peugeot 403B 1974 Peugeot 504 Ti aut 1994 Peugeot 306 cabrio 1.8i aut
1960 Peugeot 403 U5D, 1963 Peugeot 403B, 1999 Peugeot 306 cabrio 1.6, 2022 Citroën C5X leasebak
voorheen:
1998 Peugeot 406 coupé v6 aut
gesloopt:
1962 Peugeot 403B 1974 Peugeot 504 Ti aut 1994 Peugeot 306 cabrio 1.8i aut
Re: Te koop in het buitenland (US, DE, etc)
en vanwege de unieke 16 kleps motor, toen al! Deze racewagen was z'n tijd ver vooruit.
Re: Te koop in het buitenland (US, DE, etc)
16 kleppen, dubbele bovenliggende nokkenassen, met dank aan Mark Birkigt, constructeur bij Hispano Suiza indertijd.
Nou ja, met dank, het blijkt dat het complete design was gestolen door een andere ex-Hispano Suiza constructeur.
https://www.motorsportmagazine.com/arch ... nry-affair
Nou ja, met dank, het blijkt dat het complete design was gestolen door een andere ex-Hispano Suiza constructeur.
https://www.motorsportmagazine.com/arch ... nry-affair
nu:
1960 Peugeot 403 U5D, 1963 Peugeot 403B, 1999 Peugeot 306 cabrio 1.6, 2022 Citroën C5X leasebak
voorheen:
1998 Peugeot 406 coupé v6 aut
gesloopt:
1962 Peugeot 403B 1974 Peugeot 504 Ti aut 1994 Peugeot 306 cabrio 1.8i aut
1960 Peugeot 403 U5D, 1963 Peugeot 403B, 1999 Peugeot 306 cabrio 1.6, 2022 Citroën C5X leasebak
voorheen:
1998 Peugeot 406 coupé v6 aut
gesloopt:
1962 Peugeot 403B 1974 Peugeot 504 Ti aut 1994 Peugeot 306 cabrio 1.8i aut
- Beeperhorrie
- Posts: 2377
- Joined: 06 Jun 2016, 11:02
Re: Te koop in het buitenland (US, DE, etc)
Er staat een 205 GTI te koop met een eigen gewicht van 1400 kilo. Van een miljardair geweest die hem heeft laten bepantseren.
Voor wie? Voor iemand met geld te veel, en die geen haast heeft en/of graag ergens een hele grote deuk in wil rijden.

Description
This amazing Peugeot 205 GTI 1.9l was ordered new in 1990 by Bernard Arnault, the LVMH President and world leader of luxury market. He wanted a car he could drive anonymously everyday without chauffeur and instructed the specialized company Labbé to custom build for him an armored car.
The 205 was completely dismantled to comply with a level 2 armoring. The car’s structure received thick sheet metal panels and windows, the suspension and brakes were also reinforced. The interior was finished in full leather and it received both air-conditioning and power steering. These combined options being not available from Peugeot on a same car. It should be noted that the quality of building is absolutely amazing and very few would notice this is a modified vehicle.
Mr Arnault used his lovely 205 GTI as a daily driver for some years before it was putted into storage in his collection, he only sold it in 2009 to a collector. It was recently serviced and works perfectly, the driving is excellent despite its weight, nearing 1400kg. The original milage is 14700km and the car’s condition could only be described as being immaculate.
It is still registered at Mr Arnault's name and this is a unique opportunity to acquire one of the most amazing version, of the mythical Peugeot 205 GTI.
Voor wie? Voor iemand met geld te veel, en die geen haast heeft en/of graag ergens een hele grote deuk in wil rijden.

Description
This amazing Peugeot 205 GTI 1.9l was ordered new in 1990 by Bernard Arnault, the LVMH President and world leader of luxury market. He wanted a car he could drive anonymously everyday without chauffeur and instructed the specialized company Labbé to custom build for him an armored car.
The 205 was completely dismantled to comply with a level 2 armoring. The car’s structure received thick sheet metal panels and windows, the suspension and brakes were also reinforced. The interior was finished in full leather and it received both air-conditioning and power steering. These combined options being not available from Peugeot on a same car. It should be noted that the quality of building is absolutely amazing and very few would notice this is a modified vehicle.
Mr Arnault used his lovely 205 GTI as a daily driver for some years before it was putted into storage in his collection, he only sold it in 2009 to a collector. It was recently serviced and works perfectly, the driving is excellent despite its weight, nearing 1400kg. The original milage is 14700km and the car’s condition could only be described as being immaculate.
It is still registered at Mr Arnault's name and this is a unique opportunity to acquire one of the most amazing version, of the mythical Peugeot 205 GTI.