fab406 wrote:Vorige week is het gat in de bodem gelast en is de carburateur beter afgesteld. Hierdoor daalde het co% van 1.8 naar 1.1 (mag bij deze auto 1.5 zijn). Dus hij heeft weer een nieuwe apk
Wel last van een aanlopende voorrem (rook!), ook na het plaatsen van de ontbrekende schuifplaatjes op de klauwen (nieuwe gekocht) en nieuwe blokken. Alles is goed gangbaar dus ik snap het niet.
Bij oudere auto's kan het voorkomen dat remslangen intern opzwellen. In dat geval kan je er wel vloeistof door heen persen (met je voet, tijdens het remmen) maar het terugvloeien van vloeistof na los laten van de rem lukt dan niet meer. Dan blijft er dus druk in de remklauw (of remcilinder) staan terwijl je gewoon de rem los hebt. Dit kan ook voorkomen als de remklauw of remcilinder volledig vrij kan bewegen.
m.a.w. misschien zijn de remslangen te ver verouderd?
NB: ik heb het ook 1x meegemaakt op alle wielen tegelijk! Dat werd veroorzaakt doordat er een retourgaatje tussen HRC en reservoir dicht was geslibd.
Daardoor kon de druk in het systeem niet worden afgelaten. Sterker nog, de druk werd steeds hoger omdat de remmen bleven aanslepen en de vloeistof steeds heter werd en dus ging uitzetten, waardoor de remmen nog heter werden, etc.