Oude menschen met hun auto's van toen

Allerhande onderwerpen die niet eens met Peugeots te maken hoeven te hebben
Locked
User avatar
ruit'48
Posts: 2774
Joined: 02 Feb 2016, 13:08

Re: Oude menschen met hun auto's van toen

Post by ruit'48 »

Image
Conduis bien et conduis toi bien sur la route avec prudence et gentillesse !
User avatar
ruit'48
Posts: 2774
Joined: 02 Feb 2016, 13:08

Re: Oude menschen met hun auto's van toen

Post by ruit'48 »

Image
Conduis bien et conduis toi bien sur la route avec prudence et gentillesse !
User avatar
Breeze
Posts: 211
Joined: 02 Feb 2016, 11:57

Re: Oude menschen met hun auto's van toen

Post by Breeze »

Dit is een verrassend leuke prent. Een Mig-15 samen met een Tatra. Waarschijnlijk is deze foto genomen in één v.d. Russische satellietstaten.
De Mig was een behoorlijke verrassing voor het Westen en was superieur in de lucht tijdens de Koreaanse oorlog. Alleen de Sabre kwam in de buurt. De ironie is dat de motor een kopie was van de RR Nene, die de Britten aan hun voormalige geallieerde bondgenoot hadden geleverd, hoe naïef.

Iets vergelijkbaars had zich voorgedaan in juli 1941 toen de Duitsers ineens tegenover de T-34 kwamen te staan. Een tank beter in bijna alles, vuurkracht, (hellende)bepantsering en vooral betrouwbaarheid (dieselmotor). Hitler kon nauwelijks geloven dat die Slavische Untermenschen tot zoiets in staat waren en liet gauw een (betere) tank ontwerpen gebaseerd op de T-34, de Pzkw V, de Panther.

Ik dwaal (weer) een beetje af geloof ik.

Adri
Xantia V6 Break
Zweven is een ongekende ervaring
403diesel
Posts: 202
Joined: 02 Feb 2016, 14:36

Re: Oude menschen met hun auto's van toen

Post by 403diesel »

Geweldig zo'n Tatra. Ook al op m'n wishlist.
Je ziet ze minder dan je in een oldtimerland als Nederland zou verwachten

https://youtu.be/zxMluSU6Frw

Groet, Serge
De fun van het rijden in een 403 diesel is om met enorm kabaal heel langzaam nergens heen te rijden
User avatar
ruit'48
Posts: 2774
Joined: 02 Feb 2016, 13:08

Re: Oude menschen met hun auto's van toen

Post by ruit'48 »

Image
Conduis bien et conduis toi bien sur la route avec prudence et gentillesse !
User avatar
ruit'48
Posts: 2774
Joined: 02 Feb 2016, 13:08

Re: Oude menschen met hun auto's van toen

Post by ruit'48 »

Image
Conduis bien et conduis toi bien sur la route avec prudence et gentillesse !
User avatar
ruit'48
Posts: 2774
Joined: 02 Feb 2016, 13:08

Re: Oude menschen met hun auto's van toen

Post by ruit'48 »

Image

Veel D.K.W 's op dit Britse circuit . heb die 2 tacts n de jaren '60 op Zandvoort meerdere malen in actie gezien en gehoord,
jammer dat er geen geluid komt uit deze prent.

Vergeet ik haast LUCAS op een van de reclameborden , bijgenaamd : "The Master of Darknes" wat alles zegt over de kwaliteit van dat product..

.
Conduis bien et conduis toi bien sur la route avec prudence et gentillesse !
User avatar
ruit'48
Posts: 2774
Joined: 02 Feb 2016, 13:08

Re: Oude menschen met hun auto's van toen

Post by ruit'48 »

Image
Conduis bien et conduis toi bien sur la route avec prudence et gentillesse !
User avatar
Breeze
Posts: 211
Joined: 02 Feb 2016, 11:57

Re: Oude menschen met hun auto's van toen

Post by Breeze »

Wat een prachtige prent met 2 iconen. De Lockheed Super Constellation L-1049-C en de Taunus met het wereldbolletje. Allebei kan ik me nog goed herinneren.

Adri
Xantia V6 Break
Zweven is een ongekende ervaring
404noir
Posts: 290
Joined: 04 Feb 2016, 16:31

Re: Oude menschen met hun auto's van toen

Post by 404noir »

ruit'48 wrote:
Veel D.K.W 's op dit Britse circuit . heb die 2 tacts n de jaren '60 op Zandvoort meerdere malen in actie gezien en gehoord,
jammer dat er geen geluid komt uit deze prent.

Vergeet ik haast LUCAS op een van de reclameborden , bijgenaamd : "The Master of Darknes" wat alles zegt over de kwaliteit van dat product..

.
Bij DKW hanteerden ze destijds de spreuk 3=6 (Drei gleicht Sechs) want zo redeneerden ze terecht dat een 2takt 3 cilinder bij gelijk toerental net zo veel verbrandingen gaf als een 4takt 6cilinder! Wat dat betreft is het erg jammer dat de emissies van een 2takt motor zo moeilijk laag kunnen worden gehouden want een 2takt motor heeft zeer hoog power potentieel en maakt daarbij van veel minder bewegende onderdelen gebruik... want immers geen kleppen, geen klepveren, geen nokkenassen, geen kleppentrein aandrijving.

Er zijn tegenwoordig voor boten (Evinrude, Mercury) en sneeuwscooters zeer krachtige watergekoelde 2takt motoren te koop met directe benzine injectie. Moet je je eens voorstellen dat je zo'n hyper modern aangestuurd 2takt blok in je autootje zou hebben...dat zou een Peugootje 106 echt heel snel maken!
Locked