In spiegelschrift lezen we het poststempel wat er op onverklaarbare wijze door heen is gedrukt. 18-8-87 , een oude kaart
dus die lang in de winkel heeft gelegen. Ik schat het tijdstip waarop deze foto is genomen toch een jaar of 10 eerder in gezien
het aanbod van de voitures op deze prent.
.
Conduis bien et conduis toi bien sur la route avec prudence et gentillesse !
----------------------------------------------------------ROUTE TOURISTIQUE en Foret de la Courbe -------------------------------------------------------------
Midden jaren '60 de witte R8 valt als eerste op, jammer dat we deze kleine en dappere Renault nooit meer ergens tegen komen.
De roestduivel heeft haar volledig van de kaart geveegd. Een paar jaar geleden zag ik ergens in België bij een garage nog een heel
mooi gerestaureerde R8 Gordini in het karakteristieke "French racing bleu" Ben natuurlijk even gestopt en een praatje gemaakt met
de trotse eigenaar, dat maakte mijn dag weer helemaal goed
.
De Traction is duidelijk gedateerd in het gezelschap van een 504 een R16 en meerdere Ami''s 6 .
Als enige "buitenlanders" zien we een Fiat 500 en een Ford Anglia.
Ow grappig, als je dat in Google opzoekt komen er mannen met lederen schorten en bijlen naar voren. Die noemen we in Limburg "de Bielemen" (de bijlen mannen) en zie je vaak tijdens schutterij feesten. Heeft dat enig verwantschap?
Huidige privé collectie: 201 32 Austin Champ 56 403 bachee D 63 404 SL 1964
204 berline 70 504 Inj. 73 104 SL sloop 77 104 GL6 78 604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86 306 cabrio 1.8 aut 95 405 GRX 1.8 aut 95
MarcoPeus wrote:Ow grappig, als je dat in Google opzoekt komen er mannen met lederen schorten en bijlen naar voren. Die noemen we in Limburg "de Bielemen" (de bijlen mannen) en zie je vaak tijdens schutterij feesten. Heeft dat enig verwantschap?
De mannen met baarden , bijlen en schorten zijn de "genisten" in het traditionele uniform. Heden ten dage gaat de genie op andere
wijze te werk al zal er best wel eens een bijl bij te pas komen
Kijk ook maar eens op youtube naar het Legioen.
Promenade des Anglais, plaatste deze eerder op een "ander forum" schreef er toen iets bij over de vele (welgestelde) Engelsen die sinds
het begin van de vorige eeuw hun kille Britse winters doorbrachten in deze prachtige omgeving " It is nice in Nice" zei men toen.
Dat is nu helaas allemaal even anders.
.
Last edited by ruit'48 on 02 Aug 2016, 04:33, edited 1 time in total.
Dat strand doet me een beetje denken aan het voormalige autostrand te Oostvoorne (Z.H) waar ik heel lang geleden van mijn vader
leerde autorijden. Een handvol klassiek Frans, waarbij de Coccinelle een beetje uit de toon valt.
.