604 GTI 1984 project Harrie

Voor de Peugeot 504 en 604
Harrie

Re: 604 GTI 1984 project Harrie

Post by Harrie »

Paull & Paulla wrote:Hoi Harrie,

Nog een nachtje slapen 8-)
Appeltje Eitje :P

met vriendelijke groet,

Paull en paulla
SV605 wrote:... en vergeet vooral niet een bruine beugel klaar te leggen in de koelkast
om het te vieren ! :D

Succes !!

Groet

Steven
die flessen zijn al jááááaáren GROEN :mrgreen:
jij drinkt dus nooit Halve Liters van Grolsch, anders had je dat wel geweten :wink: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
en hier liggen ze altijd koud in mijn eigen bierkoelkast 8-)
grt, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Harrie

Post by Harrie »

SV605 wrote:..... ik denk natuurlijk aan de tijd dat er voor een een 604 nog MRB betaald moest worden :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

( en nou is ie weer groen ) ( of rood ) (of bruin )

:wink: :lol:

Steven
Bram wrote:Harrie,

Fantastisch zoals ze er nu uitziet. Ik heb haar enkel malen in het echt mogen aanschouwen ( deels afgedekt met haar jasje), maakt naakt is ze schitterend geworden.

Morgen wordt een eitje, zoals Paul en Paulla al opmaakten.

De beugelfles heb je absoluut verdiend.

Bram.
A.BRANDHORST wrote:Heel veel plezier, en geniet morgen van je rit!!

Alhoewel een 505 al heerlijk rijdt, zie je echt dat de 604 nog een klasse hoger is!

Maar 1 op 7 a 1 op 8, vind ik te veel dorstigheid. Anders had ik vermoedelijk al een 604 gehad...

De 505 met in de zomer 1 op 10 is al genoeg dorstigheid voor mijn portemonnee.
Donderdag 2 september 2010:
vanmorgen voor het eerst sinds 1980 weer in een 604 gereden...(afgezien van 2 maanden rijden in onze 604V6SL) in onze 604 ! :D
En dat was een buitengewoon genoegen! 8)
Bij de RDW in Almelo heb ik me bij de dames gemeld, paperassen mee en 3/4 uur later was de 604 aan de beurt.
Op de parkeerplaats had ik met liefhebbers gesproken, met een volledig gerestaureerde Fiat Nuovo 500, 1e type, een 'decouvrable' uitvoering, prachtig! Geen verveling dus.
De 604 naar binnen op de lange put. De keurmeester was vol lof, en ik mocht veel complimenten in ontvangst nemen.
Paperassen in orde gemaakt en toen naar het loket v.d. belastingdienst, ondanks dat ik geen BPM hoef te betalen,
moet je wel aangifte doen. En dan kun je wortelschieten..... dat heeft hééééééél erg lang geduurd.. :evil:
.
Maar goed, de 604 is dus met vlag en wimpel goedgekeurd voor APK, ingevoerd, en krijgt een NL-kenteken. 8)
Zoals Paull al schreef: appeltje-eitje :wink:
Weer heerlijk naar huis 'gezoeft'.
bedankt voor jullie steun en goede wensen !
grt, Harrie
Harrie

Post by Harrie »

ton wrote:Proficiat Harrie :!:

Kon ook niet fout gaan natuurlijk :wink:

Hoop de auto snel in het echt te kunnen bewonderen :!:
Remco504coupé wrote:Hiep hiep hoera
Harrie heeft het voormeka'
ruudxs wrote:Vele dagen en avonden hard werken en afzien zijn vandaag dus terecht beloond.

Gefeliciteerd en veel plezier met de limousine.
dank allemaal !

op zaterdag 11 september 2010 is deze 604 GTI te bewonderen op het jubileum-evenement 35 jaar 604

grt, Harrie
Harrie

Post by Harrie »

wowo wrote:mooi !!
Dedonax wrote:gewoon schitterend, Harrie, nog veel rijplezier gewenst :wink:
Paull wrote:
Harrie wrote:Harrie schreef:
vanmorgen voor het eerst sinds 1980 weer in een 604 gereden
Hoi Harrie,

:P :o 8-) :lol: :roll:
Goed is goed hè. Daar valt in het algemeen niet op af te dingen.
Gefeliciteerd.

Gelukkig heb je nog minimaal 40 jaar om het goed te maken dat je de
afgelopen 30 jaar geen 6 :lol: 4 hebt gereden.
Heel veel fijne kilometers gewenst.
Gezien de lage km-stand kun je er nog makkelijk een ton of 5 bij sturen.

Wie zou de volgende zijn die zijn 6 :lol: 4 "afstoft" om er weer met
regelmaat comfortabel mee rond te kunnen rijden?

Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
Brownie wrote:Van harte gefeliciteerd en fijne kilometers gewenst! :D
Paulla wrote:Hoi Harrie,
:P :o 8-) :lol: :roll:
Goed is goed hè. Daar valt in het algemeen niet op af te dingen.
Gefeliciteerd.Afbeelding
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
en het CO% stond ook perfect, dat compliment van de keurmeester komt jou toe :wink:
grt, Harrie
Harrie

Post by Harrie »

chr. wrote:Gefeliciteerd Harrie met de Belg die nu off. Nederlander is geworden :mrgreen: :mrgreen: .

Veel plezier met je mooie auto :wink:
ericon wrote:Gefeliciteerd!, zal wel een geweldig gevoel zijn Harrie na al dat werk :D
Koffiemolen wrote:Gefeliciteerd Harrie, dit wilde ik nog even gelezen hebben voordat ik over een uur in de auto naar Z-Frankrijk stap!
Helaas ben ik dus 12-9 in verweggistan anders kwam ik kijken!
Bram wrote:Ik kan niet anders, dan mij aansluiten bij alle voorgenoemde felicitaties en complimenten.

Harrie, CHAPPEAU!!!!!!

Bram.
SV605 wrote:Gefeliciteerd Harrie :D :D :D :D :D

...en doe nu maar een groene dan :wink: :!: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Geniet ze !

Groet

Steven
Bart-Peugeot wrote:Proficiat! :D

Het vele werk heeft duidelijk zijn vruchten afgeworpen.

Nu wil je misschien nog een paar puntjes op de i zetten. Maar het mooie is, je mag nu wel legaal iedere avond een lekker blokje om. :mrgreen:

Geniet ervan.
inderdaad Bart, de 604 is nog lang niet gereed, maar ik kan volgende week wel rijden ehr, genieten 8)
en dan wordt het een rijdend restauratie-project, zeg-maar.
o.a. nog te doen:
- voorruit afkitten
- wielen balanceren ( trilt vóór bij 90 km/h)
- cruise control werkend maken ( pedaal-schakelaars en puls-gever achter )
- schuifdak
- voorstoelen
- lak polijsten en poetsen
- div. kleine dingetjes

grt, Harrie
Harrie

Post by Harrie »

Indium wrote:Fantastisch dat je auto door de "inburgeringscursus" is gekomen, van harte gefeliciteerd :D ! Ik hoop hem snel eens te mogen bewonderen (morgen..?), ben enorm benieuwd. Hoe goed je auto ook is, zo'n RDW-keuring blijft spannend. Ze maken daar ook nooit fouten :evil: :roll: :? Van mijn 404 Berline hebben ze een Familiale gemaakt op kenteken, zou wel heel bijzonder zijn in het geval van een 604 :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :!:

Anyway: GENIETEN VAN JE LIMOUSINE!!
Walle wrote:Gefeliciteerd, mooi man

Lijkt me een hele voldoening voor je!

Weer een Belg gedenaturaliseerd, jammer voor België, maar mooi voor de Achterhoek (de enige in Grolle neem ik aan?)

België loopt wel leeg zo, ga je haar nog een keer laten zien waar je haar gekocht hebt!

Dat verhaal van je schuifdak geldt overigens ook voor je ramen!!!!!!Probeer maar!!

PS1 post nog eens wat fotootjes aub; ze is zo mooi en fris in die kleur
PS2 Lijkt het zo op staat ze hoog op de benen?
Frankb wrote:Super Harrie!
Ik hoop dat ik over een tijd (hoelang zal het duren) ook zo'm vreugde moment heb :D

Ik moet nog even kijken of ik naar het evenement kom, kan natuurlijk niet in mijn eigen 604 komen. Die ligt al half uit elkaar :roll:

Maar wil jouw bolide (en de andere natuurlijk ook) graag bewonderen.
Mark wrote:Mooi man, van harte :!:
mars306 wrote:SUPER Harrie! Grote klasse. 8) 8)
Ik kom w.s. nog ff kijken in Zevenaar.
pEus wrote:
Harrie wrote:en dan wordt het een rijdend restauratie-project, zeg-maar.
Ah, wat herkenbaar :mrgreen: die van ons is dat al een jaar of wat :wink:

Maar uhh, gefeliciteerd Harrie 8-)
thankszz to all :D
Walle wrote:Gefeliciteerd, mooi man
Lijkt me een hele voldoening voor je!
ja, inderdaad grote voldoening! :D
Walle wrote:Weer een Belg gedenaturaliseerd, jammer voor België, maar mooi voor de Achterhoek (de enige in Grolle neem ik aan?)
België loopt wel leeg zo, ga je haar nog een keer laten zien waar je haar gekocht hebt!
tja, sorry Zuiderburen. :mrgreen: De 306 cabriolet was ook eerst een Belg.
Walle wrote:Dat verhaal van je schuifdak geldt overigens ook voor je ramen!!!!!!Probeer maar!!
inderdaad ! :D en dat wist M. niet... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Walle wrote: PS1 post nog eens wat fotootjes aub; ze is zo mooi en fris in die kleur
PS2 Lijkt het zo op staat ze hoog op de benen?
Speciaal enkele foto's gemaakt, de Majorette staat ook sinds gisteravond op de hoedenplank.
Foto door de achterruit lukte niet vanwege reflectie, dus maar even op de kofferklep gezet.
Ja, ik had veerrubbers in de 'bloempotten' van de draagarmen gekit, dat scheelt 1 cm veerlengte.
Ze staat idd wat hoger achter dan normaal. ik ga nog beton storten in de koffer, komt goed :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Image

Image

Image

grt, Harrie
Harrie

Post by Harrie »

Walle wrote:als je er een gastank in zet komt ze ook lager te liggen en rijdt je nog voordelig ook :wink: , vóór ligt ze dan weer laag maar dat komt door die sportieve laagprofielbanden :mrgreen:

Bedankt voor de foto's. Ze is erg mooi hoor!: een aanwinst voor het straatbeeld.

Ik vind het wel jammer dat ik er de 11e niet bij ben, ik had me erg thuis gevoeld tussen alle 604s :D , maar ik vertrouw 100% op het forum om mooie beelden te zien enzo!

Leuke (gecustomizede) majorette trouwens!

Zoef ze!
tja, misschien komt er wel gas in..?
en natuurlijk worden er foto's geplaatst van het 604-evenement!
Arie-Jan (307204XSI) is die dag onze top-fotograaf 8)
en mijn camera gaat ook mee, en die van Freek,... komt helemaal goed :wink:
grt, Harrie
Harrie

Post by Harrie »

peugeot-304 wrote:
Harrie wrote:. . . en ik mocht veel complimenten in ontvangst nemen. . . .
Die heb je ook dik en dubbel verdiend. Ik heb je topic regelmatig gevolgd en verbaasd staan lezen hoe je het een en ander aanpakt.
Gewoon: Vakmanschap is Meesterschap.
C H A P E A U
Dieter
P.S. Zie ik hem morgen?
dank je Dieter :D
nee, helaas, ik heb het kenteken nog niet, dat wordt opgestuurd per post als het gereed is.
Dan pas kan ik kentekenplaten bestellen.
De 604 is al wel verzekerd, al een tijdje ( overgezet vanaf de 405 SRi ).
Binnenkort 3 auto's tegelijk laten taxeren voor de verzekering, dan heb ik alles weer goed all-risk verzekerd.
grt, Harrie
Harrie

Post by Harrie »

Mockenrue wrote:Prachtig, Harrie ! De keurmeester had dit topic natuurlijk al die tijd al gevolgd :wink:

Zelfs voor de wat minder technische mensen ('ahum' 8) ) was dit topic een genot om te volgen. Wat een grondigheid, chapeau.
Remco504coupé wrote:
Mockenrue wrote: Zelfs voor de wat minder technische mensen ('ahum' 8) ) was dit topic een genot om te volgen. Wat een grondigheid, chapeau.
Daar kan ik helemaal bij aansluiten 8-)
KR1275 wrote:Maar ook jammer dat het klaar is...

Wat een prachtige wagen is het geworden!
Ronald 504 wrote:Gatverdamme Harrie,

Te mooi om waar te zijn. En die kleine 604 is dat een oude bekende van mij ??

Heel veel rijplezier, nu tijd om te genieten voorlopig geen gesleutel meer aan deze, leef je maar eens lekker uit op de J7.
Marinus wrote:@Harrie, gefeliciteerd en geniet ervan :!:
Kenteken voor 11-9 zal wel lukken, dus op tijd voor een primeur tijdens het 604-evenement 8-)
Ronald 504 wrote:Harrie, Te mooi om waar te zijn. En die kleine 604 is dat een oude bekende van mij ??

Ja, kijk hier maar: ( nogmaals bedankt ) :wink:
< ....... oude topic link ......>
Ronald 504 wrote:Heel veel rijplezier, nu tijd om te genieten voorlopig geen gesleutel meer aan deze, leef je maar eens lekker uit op de J7.
Nee, de 604 is nog lang niet klaar, dus jullie kunnen nog meer pagina's verwachten :mrgreen:
.
Het spreekwoord zegt: "Wie wat bewaard, heeft wat". Zo heb ik eind jaren 70 en begin jaren 80 sleutelhangers
verzameld bij de dealer waar ik destijds werkte. Uit het accessoire-boek heb ik er een flink aantal besteld,
want juist die hadden we niet op de zaak. Vooral de gegoten gietmetalen zijn erg bijzonder en mooi:

Image

het etui-model met goudkleurige sluiting ( in het midden ) stond als "604 sleutelhanger, Leder" in het accessoireboek.
Ik had de zoon van de magazijnmeester-destijds, enkele jaren geleden benaderd ( ook deze zoon was magazijnmeester bij ons) ,
met de vraag of hij nog "Otoropa"-stickers had, gele ! En ja ! Geluklig had zijn (wijlen) vader veel bewaard. :-)
Op onze afspraak, een enorm leuk weerzien na tientallen jaren, verraste hij me met 2 Otoropa-stickers,
en nog wat etui's, sleutelhangers, én: het verbandkussen dat altijd op de hoedenplank van de 504 van z'n vader lag.
Daar ben ik zeer verguld mee. Deze krijgt dan ook een eervol plekje op de hoedenplank van de 604GTI.

Image

en betreffende de sleutelhangers: NIET TE KOOP !
De PJ rechtsonder is van PJ afsluitbare tankdoppen, de blauwe vierkante ernaast van Peugeot Direct Service.
Boven het mes/flessenopener ligt er één in kunststof met geborstled aluminium sierplaatjes, met een adresboekje er in.
De goudkleurige met rennende leeuw is ook erg mooi, en ook logo van de PCN :wink:
Déze vind ik de allermooiste, het stuur van de 504:

Image

grt, Harrie
Harrie

Post by Harrie »

SV605 wrote:Hee Harrie

fantastisch al die OTOROPA dingen :D :D

Die naam is voor mij verbonden met mijn allervroegste Peugeot herinneringen en zoals jij weet ook voor mij onvergetelijk ! :D :D

Prachtig, zo' n sticker weer op een 604 te zien :!: 8) 8) 8)

Groeten

Steven
Walle wrote:leuk zeg die sleutelhangers

Dit is de mijne:

Image

het is een herinnering uit begin jaren 90 toen ik bij Peugeot in Arras werkte; hun adres staat erin geslagen.

Sindsdien heeft die hanger aan de sleutelbos van een Mitsubishi Lancer 1980 gezeten ( :shock: ), twee 205 Rallye, een GTI 1,9 en toen de nieuwe auto's kwamen is ze in de vergetelheid geraakt. Toen de 604 kwam is de hanger weer afgestoft en doet weer haar werk :D

veel plezier komend weekend!
Brecht wrote:Gefeliciteerd Harrie!

hard werk wordt beloond :-)
joospeugeot wrote:aan harrie: ik neem aan dat je t kenteken al binnen hebt , je lang heb er op moeten wachten ?
Nee, nog niet... :-|
Het zal toch morgen wel moeten komen met de post... dan meteen de platen bestellen.
Vandaag de randjes van het schuifdak gelakt. Ik had al eens 2 lege lakstiftbusjes van het werk meegenomen,
1 gebruikt voor Rouge Lucifer ( 306 cabrio ) en gisteren de andere gevuld met Motip -lak uit de bijna-lege spuitbus.
Drijfgas er uit gelaten en de bus dwars doorgegeknipt, roeren, lak in het potje, kogeltje er in, klaar. :D
De oude windkap was helaas gesneuveld toen ik de verroeste boutjes moest afzagen..... :cry:
zaterdag een andere gekocht in het magazijn, een bekraste blauwe. Gepolijst en gemonteerd:

Image

Achteraf valt de blauwe windkap qua kleur erg mee, past er zelfs heel goed bij, en het lijkt prachtig vanuit de auto:
al is de lucht nog zó grijs, ik zie altijd een blauwe lucht :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
grt, Harrie
Post Reply