Beste Harrie,Paull wrote:[quote="Harrie"Ik was al blij dat de motor netjes liep....nu loopt ze pas ECHT mooi en zijdezacht
Het was me een eer en genoegen om aan je 6

Net als bij sport wordt het uiteindelijk resultaat bepaald door de voorzet.
Deze motor loopt inderdaad geweldig mooi, zelfs op 650 toeren. En dat is
een indicatie. Bedankt voor de gezellige middag en tot ziens.
Met vriendelijke groet,
Paull[/quote]
Ronald 504 wrote:Zo eindelijk je welverdiende beloning Harry, Motorklep erop en toeren, of loop ik nu te hard van stapel.
Overigens lees ik:
en het toerental warm en koud afgesteld ( dat zijn afzonderlijke afstellingen ).
Heeft een 504 TI ook twee afzonderlijke afstellingen? Koude start loopt alles perfect bij mij, maar eenmaal goed warm, automaat in versnelling en de rem erop begint het akelig te trillen. Terug uit de versnelling in de N of P loopt alles weer mooi (en op zo'n 800 toeren), maar met rem en in versnelling loopt motor slecht. Motor slaat overigens niet af maar heel af te toe wel eens over.
Moet ik gewoon het gas een stukje aanzetten, of is dit toch afstelling??
Ja, er is nog véél werk te verzetten, oa. veerpoten+remmen+remleidingen vóór, etc.Ronald 504 wrote:Zo eindelijk je welverdiende beloning Harry, Motorklep erop en toeren, of loop ik nu te hard van stapel.
Dan moet e.e.a. goed afgesteld worden ! ik kan dat hier niet zo 1,2,3 uitleggen. Uitgangspunt is: alles ok, ontsteking ok, geen vacuümlek, CO afstellen, DAARNA pas stationair exact afstellen, zowel warm als koud.Ronald 504 wrote:Overigens lees ik:Heeft een 504 TI ook twee afzonderlijke afstellingen? Koude start loopt alles perfect bij mij, maar eenmaal goed warm, automaat in versnelling en de rem erop begint het akelig te trillen. Terug uit de versnelling in de N of P loopt alles weer mooi (en op zo'n 800 toeren), maar met rem en in versnelling loopt motor slecht. Motor slaat overigens niet af maar heel af te toe wel eens over.Moet ik gewoon het gas een stukje aanzetten, of is dit toch afstelling??en het toerental warm en koud afgesteld ( dat zijn afzonderlijke afstellingen ).
grt, Harrie