dat hij een 604 GTI te koop wist, en of ik daar geïnteresseerden en/of liefhebbers voor wist..
De 604 was deel van een grote collectie klassieke Peugeot's, de plaatselijke dealer bewaarde namelijk elke mooie inruilauto...

i.v.m. overlijden werd de collectie door de nalatenschap verkocht.
na wat email-uitwisselingen stuurde hij me foto's:
.

.

.

.
onderkant portieren mooi gaaf

.

.
dorpels roestvrij en gaaf

.

.
kofferbak: veel roest, een bekend probleem bij 604 door condesering onder de dikke rubberen koffermat i.c.m. hitte v.d. uitlaten en lekkage bij de achterste dwarsbalk.
.

.

.
de originele velgen zijn foetsie, SL-velgen met gladde banden in plaats daarvan.
.

.
veel zand in de wielkasten..
.

.

.
aan de onderzijde wel veel roest door optrekkend vocht, de 604 heeft sinds 1991 stil gestaan...

.

.

.
in maart 2005 ben ik samen met Martijn naar Brussel afgereisd en hebben we de 604 bekeken.
De 604 moest €400,- opbrengen. Volgens Martijn eerder sloop dan loop.
thuisgekomen heb ik er nog eens over nagedacht.. voor € 400,- kon ik geen kat in de zak kopen, dat was deze 604 aan onderdelen al waard!
Dus met m'n goede vriend Hein gesproken, z'n prachtige aanhanger achter z'n Boxer gekoppeld en zo togen we naar Alsemberg. 604 GTI opgeladen en afgerekend.
Thuis gekomen stond ze er zó bij:
.

.

.

.
na een flinke was- en poetsbeurt zag het er al veel beter uit: 8)
.

.

.

.

.

.

.
aan de randjes van de kofferklep geen roest..

.

.

.
de accumulator was lek ( inwendig membraam ) dus liep de benzine er uit.. en er zit geen retourleiding aan..
Van de sloop een accumulator van een R25 V6, ontroest, behandeld met zinkspray, aansluitingen overgebouwd (=anders), en gemonteerd.
.

.
2008: van medeforummer Walle69 4 stuks 15" wielen mét banden gekocht en gemonteerd.
.

.
sindsdien staat ze weer te wachten in de stalling...wél onder zeil 8)
.

.
in mei 2009 werd deze 604 GTI 25 jaar oud, daarom had ik haar bewaard,
en het plan om ze wakker te kussen en naar de RDW te gaan voor een kenteken.
Drukte leidde tot uitstel, maar vorige week ben ik maar eens begonnen !
wielkasten achter zandvrij gemaakt, remmen rondom gangbaar gemaakt, uitlaatdempers vervangen, etc.,.
Achter zitten er NIEUWE remklauwen op, die zijn bij de laatst grote beurt met 123.000 km vernieuwd, alsmede alle remblokken.
.

.

.

.
Zo staat ze nu bij de stalling, maandag 20 juli haal ik haar op met de ambulance. Sleutelen in de stalling is ERg lastig,
telkens mis je weer een gereedschap of iets, dat nog thuis ligt..
.
De 604 GTI heeft 125.600 km op het klokje staan, is dus kort na de grote beurt stil gezet..heeft destijds vanaf 1984 +/- 6 jaar gereden.
Wordt vervolgd! grt, Harrie