Als ie straks klaar is zou je er eigenlijk een paar keer per jaar mee moeten blijven rijden om de boel een beetje los te houden.
Stil staan worden ze vaak niet beter van.
Maar het lijstje is te overzien.
Gaaf als je er weer mee kunt rijden.
Werkzaamheden aan mijn 309 GT
Re: Werkzaamheden aan mijn 309 GT
De fun van het rijden in een 403 diesel is om met enorm kabaal heel langzaam nergens heen te rijden
Re: Werkzaamheden aan mijn 309 GT
Hierbij een 2 tal foto's
Allereerst tijdens het aanbrengen van de RX10

En hier een foto na aanbrengen RX10. Hier zie je ook al de tank gemonteerd en de nieuwe remleiding van links naar rechts die bij de meeste 309's en 205's rot is.

Die sprieten zijn de handremkabels. Ook zie je de gestraalde en gespoten cupjes waar de aanslagrubbers van de achteras in zitten al gemonteerd.
Gelukkig heb ik nog een reserve 309 staan (de Score) zodat ik kon zien hoe de beugel waarin de verdeler van de remleiding gemonteerd moest worden. Kon 't me niet meer herinneren. Ik word dan ook al een dag ouder (hoop ik)
Ja Serge, stilstand is achteruitgang voor auto's. Dat merk je aan sommige wagens heel goed. De bedoeling is dan ook om af en toe eens te rijden met mijn auto's maar dat schiet er wel eens bij is. Bovendien is het vaak bagger weer in NL. Niet dat de auto's daar niet tegen kunnen maar voor mijn gevoel moet ik ze uit de regen houden.
Allereerst tijdens het aanbrengen van de RX10

En hier een foto na aanbrengen RX10. Hier zie je ook al de tank gemonteerd en de nieuwe remleiding van links naar rechts die bij de meeste 309's en 205's rot is.

Die sprieten zijn de handremkabels. Ook zie je de gestraalde en gespoten cupjes waar de aanslagrubbers van de achteras in zitten al gemonteerd.
Gelukkig heb ik nog een reserve 309 staan (de Score) zodat ik kon zien hoe de beugel waarin de verdeler van de remleiding gemonteerd moest worden. Kon 't me niet meer herinneren. Ik word dan ook al een dag ouder (hoop ik)
Ja Serge, stilstand is achteruitgang voor auto's. Dat merk je aan sommige wagens heel goed. De bedoeling is dan ook om af en toe eens te rijden met mijn auto's maar dat schiet er wel eens bij is. Bovendien is het vaak bagger weer in NL. Niet dat de auto's daar niet tegen kunnen maar voor mijn gevoel moet ik ze uit de regen houden.
Huidige privé collectie:
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
Re: Werkzaamheden aan mijn 309 GT
Goed bezig! Ja RX is goed spul. Heb je ook de kokerbalken achteraan, net voor de achterwielen al bekeken? Daar is het meestal ook feest 

Re: Werkzaamheden aan mijn 309 GT
Net voor de linker achterband zit een gaatje, daar had ik even gene trek in, RX5 er op, rx10 erover en even klaar mee.
Vanavond een HELE hoop gedaan. Achteras zit er weer onder incl remleidingen en slangen. De rechter slang bleek echter iets te kort dus morgen even een andere proberen te scoren.
Veerpoten voor voorzien van nieuwe schijfremmen......... geventileerd
Incl GTI Girling klauwen voor geventileerde schijven. Helemaal blij mee.
Toen de veerpoten verwijderd want de lagers bleken slecht
Assen verwijderd, ashoezen zijn gescheurd dus die alle 4 vervangen incl de keerringen in de bak (lekten een beetje)
Stuurhuis verwijderd en vervangen door een exemplaar van de sloop. Het originele huis vertoonde al jaren speling. Wel heb ik op het sloophuis nieuwe stuurkogels en harmonica's gezet. Kunnen we weer goed de bocht om
Morgen alles nog halen voor een grote beurt en distributie
Nieuwe KVS er in alsmede remslangen voor (1 zat helemaal dicht). En nog een hele boel andere onderdelen. Als ik morgen nog zo eens kan sleutelen als vandaag gaat deze dondersteen morgen wellicht rijdende de garage uit sinds jaren.
Fotos komen nog.
Vanavond een HELE hoop gedaan. Achteras zit er weer onder incl remleidingen en slangen. De rechter slang bleek echter iets te kort dus morgen even een andere proberen te scoren.
Veerpoten voor voorzien van nieuwe schijfremmen......... geventileerd

Toen de veerpoten verwijderd want de lagers bleken slecht
Assen verwijderd, ashoezen zijn gescheurd dus die alle 4 vervangen incl de keerringen in de bak (lekten een beetje)
Stuurhuis verwijderd en vervangen door een exemplaar van de sloop. Het originele huis vertoonde al jaren speling. Wel heb ik op het sloophuis nieuwe stuurkogels en harmonica's gezet. Kunnen we weer goed de bocht om
Morgen alles nog halen voor een grote beurt en distributie
Nieuwe KVS er in alsmede remslangen voor (1 zat helemaal dicht). En nog een hele boel andere onderdelen. Als ik morgen nog zo eens kan sleutelen als vandaag gaat deze dondersteen morgen wellicht rijdende de garage uit sinds jaren.
Fotos komen nog.
Huidige privé collectie:
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
Re: Werkzaamheden aan mijn 309 GT
Super Marco
Vroeger:
Peugeot 309 1.6 SR
Peugeot 306 1.6 Roland Garros
Peugeot 407 2.0 XS SW
Nu:
Hobby auto:Peugeot 205 1.9 CTI uit 1991. Kleur rood, 15 inch speedlines. Duo colour lederen bekleding.
Peugeot 309 1.6 SR
Peugeot 306 1.6 Roland Garros
Peugeot 407 2.0 XS SW
Nu:
Hobby auto:Peugeot 205 1.9 CTI uit 1991. Kleur rood, 15 inch speedlines. Duo colour lederen bekleding.
Re: Werkzaamheden aan mijn 309 GT
Gisteren weer lekker zwarte handen gekregen.
Distributie eraf gehaald, het lager van de spanner was ZGA weg. Waterpomp is nog goed, die laten we zitten.
Bijkomend probleem was de dynamo, die bleek na verwijdering van de multibelt ook kapot te zijn. Gelukkig heb ik een nieuwe op de plank liggen voor een 405, die na een kleine aanpassing ook wel past.
Aandrijfas keerringen vervangen, die waren slecht.
Achter remmen voorzien van nieuwe slangen en allemaal aangesloten alsmede nieuwe moeren voor de as van de trommels.
Motorolie afgelaten, nou ja olie, dikke zwarte drab.
Veerpootlagers vervangen, die waren niet echt slecht maar gingen wel heel stroef, nadere inspectie leerde dat het vet dat er in zat keihard was geworden waardoor ze lastig draaiden. Nieuw kosten ze maar 2 tientjes per kant dus vervangen maar.
Terugkijkend op d.a.f. werd ik er op geattendeerd dat de 309 toch al een tijdje op de brug stond. Mei 2014. Al 2 jaar dus
Wordt dus ECHT tijd om haar weer op de weg te krijgen. Moet me schamen.
Distributie eraf gehaald, het lager van de spanner was ZGA weg. Waterpomp is nog goed, die laten we zitten.
Bijkomend probleem was de dynamo, die bleek na verwijdering van de multibelt ook kapot te zijn. Gelukkig heb ik een nieuwe op de plank liggen voor een 405, die na een kleine aanpassing ook wel past.
Aandrijfas keerringen vervangen, die waren slecht.
Achter remmen voorzien van nieuwe slangen en allemaal aangesloten alsmede nieuwe moeren voor de as van de trommels.
Motorolie afgelaten, nou ja olie, dikke zwarte drab.
Veerpootlagers vervangen, die waren niet echt slecht maar gingen wel heel stroef, nadere inspectie leerde dat het vet dat er in zat keihard was geworden waardoor ze lastig draaiden. Nieuw kosten ze maar 2 tientjes per kant dus vervangen maar.
Terugkijkend op d.a.f. werd ik er op geattendeerd dat de 309 toch al een tijdje op de brug stond. Mei 2014. Al 2 jaar dus

Huidige privé collectie:
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
Re: Werkzaamheden aan mijn 309 GT
Wat een snelheid opeens, Marco, prima!
Het "moment supreme" is bijna daar!
Het "moment supreme" is bijna daar!
Peugeot 205 Génération 1997, Citroën 2CV6 Spécial 1986, VW T3 Eurec Cassandra camper 1980, NSU Prinz 4L 1972.
Re: Werkzaamheden aan mijn 309 GT
Ja Ivar, ik heb een stok achter de deur (en een pitbull met een momentsleutel
)
Het moet nu echt een keer allemaal af en op APK. Ben het stilstaan van deze snelle dondersteen echt zat.
Nakijken leert trouwens dat ik de auto al 18 jaar heb en hij al 12 jaar niet meer gekeurd is. Wat vliegt de tijd.

Het moet nu echt een keer allemaal af en op APK. Ben het stilstaan van deze snelle dondersteen echt zat.
Nakijken leert trouwens dat ik de auto al 18 jaar heb en hij al 12 jaar niet meer gekeurd is. Wat vliegt de tijd.
Huidige privé collectie:
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
Re: Werkzaamheden aan mijn 309 GT
Dat ziet er netjes uit!!
Inspirerend
Inspirerend

205 XR 1.3 1984
205 Sacré Numéro 1.1 1995
205 CJ 1.4 1992
205 Sacré Numéro 1.1 1995
205 CJ 1.4 1992
Re: Werkzaamheden aan mijn 309 GT
Beloofde foto's
Hier de nieuwe geventileerde schijven met GTi Girling klauwen........ NICE!

Ook op deze foto het gat te zien in de dorpel........... Not so nice
Veerpoort weer eraf want de draagarm moet vervangen net als de ashoezen en de veerpootlagers

Op deze foto te zien

Hier zie je ook het "nieuwe" stuurhuis met nieuwe kogels.
Vandaag zijn de distributieriem, draagarmen en nog wat klein spul er op gegaan.
Morgen kan de auto wellicht al gestart maar er moet wel eerst olie in de motor en de bak. Alvorens dat kan moeten er weer assen in zitten en daarvoor moeten de hoezen er eerst op.
Onderwijl wel al wat gesleuteld aan de Score 309. Nieuwe remblokken er op gezet en olie afgelaten. Filter nog vervangen en nieuwe olie er in.
Geen distributie vervanging nodig, er zit een ketting op.
Morgen wellicht nog even op keuring tussendoor met de Score dan kan hij in de verkoop.
Hier de nieuwe geventileerde schijven met GTi Girling klauwen........ NICE!

Ook op deze foto het gat te zien in de dorpel........... Not so nice

Veerpoort weer eraf want de draagarm moet vervangen net als de ashoezen en de veerpootlagers

Op deze foto te zien

Hier zie je ook het "nieuwe" stuurhuis met nieuwe kogels.
Vandaag zijn de distributieriem, draagarmen en nog wat klein spul er op gegaan.
Morgen kan de auto wellicht al gestart maar er moet wel eerst olie in de motor en de bak. Alvorens dat kan moeten er weer assen in zitten en daarvoor moeten de hoezen er eerst op.
Onderwijl wel al wat gesleuteld aan de Score 309. Nieuwe remblokken er op gezet en olie afgelaten. Filter nog vervangen en nieuwe olie er in.
Geen distributie vervanging nodig, er zit een ketting op.
Morgen wellicht nog even op keuring tussendoor met de Score dan kan hij in de verkoop.
Huidige privé collectie:
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95