Weer een nieuwe aanwinst
Re: Weer een nieuwe aanwinst
Ben erg benieuwd naar het geluid Hans want met die 4 pijpjes klinkt het vast goed.
-
304 Friesland
Nou dat viel mij tegen ,hij krijgt pas een beetje geluid als je hem goed in de toeren jaagt ,de uitlaat van de 304 coupe heeft niks gekost maar die klinkt toch lekkerder evenals de rode 305 die is precies goed , maar zal wel met de regels in Duitsland te maken hebben ,hij had daar een goedkeuring maar verder rijdt hij goed ,net wat jij al zei , niks geen rammeltjes.
En een radio met een heel lekker geluid.
Verstuurd vanaf mijn motorola one zoom met Tapatalk
En een radio met een heel lekker geluid.
Verstuurd vanaf mijn motorola one zoom met Tapatalk
- paull en paulla
Mooi zo, nu snel verkopen
. Zal best wel vraag naar zijn, zo'n scheurijzer. Mogelijk dat Martijn geïnteresseerd is.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
Paull en Paulla
-
304 Friesland
Inmiddels al weer een aantal weken verder maar wel al het een en ander gedaan , de turbo leiding vervangen dus nu zonder lekkage kunnen rijden een keer overdag dat is toch wel prettiger met een vreemde toch wel snelle auto .
Ook begonnen met de 508 die gaat naar mijn stiefdochter , ja op deze manier geen handel maar in ieder geval wel een leerzaam project , auto rijd fijn maar toch wel genoeg dingen aan de motor die niet goed zijn , zitten nu nieuwe zuigerveren in , klepseals vervangen n kleppen schoon gemaakt , thermostaat en waterbuis achter de motor vervangen en door deze reparatie kwam ik er achter dat de waste gate kapot was waardoor de auto vrijwel geen turbodruk had en dus niet erg snel was .
Dit blijken allemaal standaard dingen te zijn die bij deze motoren kapot gaan ,die buis ook die moet je gewoon standaard vervangen als je er in de buurt bent , deze had daar dus dan wel dan niet water lekkage op .
De waste gate klep probeer ik te repareren met een vervangingsklep dat gaat vast lukken , ben ook wel benieuwd hoe deze straks rijd met alles weer een beetje normaal zo als het hoort.
Ook begonnen met de 508 die gaat naar mijn stiefdochter , ja op deze manier geen handel maar in ieder geval wel een leerzaam project , auto rijd fijn maar toch wel genoeg dingen aan de motor die niet goed zijn , zitten nu nieuwe zuigerveren in , klepseals vervangen n kleppen schoon gemaakt , thermostaat en waterbuis achter de motor vervangen en door deze reparatie kwam ik er achter dat de waste gate kapot was waardoor de auto vrijwel geen turbodruk had en dus niet erg snel was .
Dit blijken allemaal standaard dingen te zijn die bij deze motoren kapot gaan ,die buis ook die moet je gewoon standaard vervangen als je er in de buurt bent , deze had daar dus dan wel dan niet water lekkage op .
De waste gate klep probeer ik te repareren met een vervangingsklep dat gaat vast lukken , ben ook wel benieuwd hoe deze straks rijd met alles weer een beetje normaal zo als het hoort.
- Beeperhorrie
Dat heb ik er allemaal niet in zitten. Maar goed ook want ik vond de startmotor van de 205 vervangen al lastig genoeg.
Ik ben ervan overtuigd dat je de Peugjes weer perfect krijgt.
Ik ben ervan overtuigd dat je de Peugjes weer perfect krijgt.
-
304 Friesland
Nou de 508 daar krijg ik een punthoofd van , gebeurd niet snel dat ik er klaar mee ben maar deze heeft dat punt wel bereikt , loopt mooi ,rijd perfect maar net als je denkt bijna klaar te zijn gooit dat gallige ding roet in het eten.
Banden voor vervangen , accu en kachelradiator , word weer lekker warm binnen .
was er aan begonnen omdat er relatief weinig storing in zat , geen belangrijke dingen dus besloten de auto goed aan te pakken en zo gezegd zo gedaan , rij hem naar buiten , abs, esp ,asr ,hold hill en handrem storing , gvd dus uitgelezen en gewist , leek even goed maar komt steeds terug , canbus storing nou daar heb ik de ballen verstand van en uitlezen moeilijker omdat al deze functie,s nu uitgeschakeld zijn en dus ook geen data mogelijk is .
Nog een keer de weg uit geweest en uit frustratie hem helemaal plank getrapt , draait toch bijna 7000 toeren hem maar bij de overbuurman geparkeerd , ik ben er klaar mee , zo,n ding wil ik niet in de familie verkopen want dan hou ik geen vrije tijd over en bulten gezeur , het word export of sloop alleen zo zonde van het geld van de nieuwe onderdelen en de tijd die ik er in gestoken heb.
Dus einde verhaal , zat nog te denken om de motor in de 304 coupe te bouwen , motor zelf is wel goed maar ja is wel weer een hele aanpassing .
Komt tijd komt raad, wel het laatste vast gezet bij de rcz , en gelijk een afspraak gemaakt voor de rdw , 11 december kan ik er mee heen , die auto heeft toch wel wat , heerlijk stukje muziek en als hij bij de rdw geweest is dan gaat de midden demper er tussen weg dan zal hij een lekker geluidje hebben.
Hoperlijk is het virus van de 508 niet over gesprongen op de rcz ,ze hebben wel dicht bij elkaar gestaan.
Banden voor vervangen , accu en kachelradiator , word weer lekker warm binnen .
was er aan begonnen omdat er relatief weinig storing in zat , geen belangrijke dingen dus besloten de auto goed aan te pakken en zo gezegd zo gedaan , rij hem naar buiten , abs, esp ,asr ,hold hill en handrem storing , gvd dus uitgelezen en gewist , leek even goed maar komt steeds terug , canbus storing nou daar heb ik de ballen verstand van en uitlezen moeilijker omdat al deze functie,s nu uitgeschakeld zijn en dus ook geen data mogelijk is .
Nog een keer de weg uit geweest en uit frustratie hem helemaal plank getrapt , draait toch bijna 7000 toeren hem maar bij de overbuurman geparkeerd , ik ben er klaar mee , zo,n ding wil ik niet in de familie verkopen want dan hou ik geen vrije tijd over en bulten gezeur , het word export of sloop alleen zo zonde van het geld van de nieuwe onderdelen en de tijd die ik er in gestoken heb.
Dus einde verhaal , zat nog te denken om de motor in de 304 coupe te bouwen , motor zelf is wel goed maar ja is wel weer een hele aanpassing .
Komt tijd komt raad, wel het laatste vast gezet bij de rcz , en gelijk een afspraak gemaakt voor de rdw , 11 december kan ik er mee heen , die auto heeft toch wel wat , heerlijk stukje muziek en als hij bij de rdw geweest is dan gaat de midden demper er tussen weg dan zal hij een lekker geluidje hebben.
Hoperlijk is het virus van de 508 niet over gesprongen op de rcz ,ze hebben wel dicht bij elkaar gestaan.
Op het andere forum kunnen ze je ook niet helpen denk ik. Volgens mij zit daar niet zoveel technische kennis.
Ja je kunt dan maar beter een oudje hebben Hans. Ik moet overigens zeggen dat je altijd nog een heel eind komt met dat moderne spul, ik zou helemaal niet weten hoe ik moet beginnen.
En nu inderdaad maar hopen dat het virus niet overgesprongen is
Ja je kunt dan maar beter een oudje hebben Hans. Ik moet overigens zeggen dat je altijd nog een heel eind komt met dat moderne spul, ik zou helemaal niet weten hoe ik moet beginnen.
En nu inderdaad maar hopen dat het virus niet overgesprongen is

- Bart-Peugeot
Dat klopt helemaal.Jacqabe wrote:Op het andere forum kunnen ze je ook niet helpen denk ik. Volgens mij zit daar niet zoveel technische kennis.
In bezit van een 308 en 504.
De onherstelbaarheid en onmogelijkheid om elektronische componenten te vervangen, staat mogelijk alle toekomstige oldtimers van na 1999 te wachten denk ik.
Over een jaar of 20 blijven alleen zo de pre-1990 klassiekers over.
Dat is nu al het geval met bv de Smart roadster die hier en daar wel in een museum staat, maar nooit meer de weg op komt.
Ook een vw Phaeton, een oudere Audi A8 of Lancia Thesis van 25 jaar oud zijn zowat allemaal niet meer rijdbaar te maken, laat staan dat je er nog iemand met kennis van zaken voor vindt.
Voor de tijd en geld en frustratie dat je nu in die 508 moet steken heb je misschien 3 echte oudjes gered (met blijdschap i.p.v. frustratie).
Over een jaar of 20 blijven alleen zo de pre-1990 klassiekers over.
Dat is nu al het geval met bv de Smart roadster die hier en daar wel in een museum staat, maar nooit meer de weg op komt.
Ook een vw Phaeton, een oudere Audi A8 of Lancia Thesis van 25 jaar oud zijn zowat allemaal niet meer rijdbaar te maken, laat staan dat je er nog iemand met kennis van zaken voor vindt.
Voor de tijd en geld en frustratie dat je nu in die 508 moet steken heb je misschien 3 echte oudjes gered (met blijdschap i.p.v. frustratie).
-
304 Friesland
Ik vind het slecht dat door al die rommel die er op zo,n auto zit er zoals deze en vele anderen een auto totall loss is omdat het gewoonweg niet haalbaar is om te maken bij een garage ,en net als jullie zeggen ,vind maar iemand die er aan wil beginnen , ik doe zulk werk ook niet voor anderen en dit kwam er bij dat ik er niet verder mee ga , aan de andere kant wel weer het een en ander van geleerd , misschien maar een auto opzoeken waar deze motor in kan want op de turbo die niet zuiver is na is de motor goed .
Morgen weer een oudje ophalen , ja dan heb je weer andere problemen maar geheel niet van deze aard.
Morgen weer een oudje ophalen , ja dan heb je weer andere problemen maar geheel niet van deze aard.