Ik heb het even gelezen , laat je de krukas slijpen ? aangezien je om 0.50 overmaat vraagt ga ik daar wel van uit.
Ik hoop dat het scheurtje tussen de cilinders geen problemen gaat geven .
Zelf zou ik afscheid nemen van de silto pomp en voor een bosch of cav gaan als je een van die twee vinden kunt.
Maar dn kan het zijn dat de nieuwe verstuivers niet goed samenwerken met de pomp aangezien je altijd het zelfde merk als van de bijbehorende pomp moet gebruiken en uiteraard je ook een setje verstuiverleidingen nodig bent van de pomp die je gebruikt .
Volgens mij zijn er genoeg pompen en verstuivers nog over aangezien ze heel wat jaren gebruikt zijn en vast hier en daar nog wel bij iemand liggen , ik heb ze niet .
Blauwe 403 U5D Commerciale…
Re: Blauwe 403 U5D Commerciale…
Nee, 0,50 is voor de drijfstanglagers. 0,30 is voor de krukaslagers. Ik was niet van plan te slijpen
nu:
1960 Peugeot 403 U5D, 1963 Peugeot 403B, 1999 Peugeot 306 cabrio 1.6
voorheen:
1998 Peugeot 406 coupé v6 aut
gesloopt:
1962 Peugeot 403B 1974 Peugeot 504 Ti aut 1994 Peugeot 306 cabrio 1.8i aut
1960 Peugeot 403 U5D, 1963 Peugeot 403B, 1999 Peugeot 306 cabrio 1.6
voorheen:
1998 Peugeot 406 coupé v6 aut
gesloopt:
1962 Peugeot 403B 1974 Peugeot 504 Ti aut 1994 Peugeot 306 cabrio 1.8i aut
Blauwe 403 U5D Commerciale…
Zaterdag langs het APH magazijn gegaan op zoek naar Indenor onderdelen…
Die blijken heel schaars te zijn want ik heb de laatste drukstanglagers en zuigerveren bemachtigd die er op voorraad waren.
Drukstanglagers met 0,50 ondermaat waren er niet eens dus maar de 0,80 meegenomen…


Degene die over tig jaar deze motor weer wil reviseren gaat het moeilijk krijgen, als de onderdelen er nu al niet meer zijn…
Die blijken heel schaars te zijn want ik heb de laatste drukstanglagers en zuigerveren bemachtigd die er op voorraad waren.
Drukstanglagers met 0,50 ondermaat waren er niet eens dus maar de 0,80 meegenomen…


Degene die over tig jaar deze motor weer wil reviseren gaat het moeilijk krijgen, als de onderdelen er nu al niet meer zijn…
nu:
1960 Peugeot 403 U5D, 1963 Peugeot 403B, 1999 Peugeot 306 cabrio 1.6
voorheen:
1998 Peugeot 406 coupé v6 aut
gesloopt:
1962 Peugeot 403B 1974 Peugeot 504 Ti aut 1994 Peugeot 306 cabrio 1.8i aut
1960 Peugeot 403 U5D, 1963 Peugeot 403B, 1999 Peugeot 306 cabrio 1.6
voorheen:
1998 Peugeot 406 coupé v6 aut
gesloopt:
1962 Peugeot 403B 1974 Peugeot 504 Ti aut 1994 Peugeot 306 cabrio 1.8i aut
Re: Blauwe 403 U5D Commerciale…
Dan zou het misschien raadzaam zijn om zo een laatste setje voorlopig helemaal niet op te gebruiken.
Je kan alles laten namaken, maar je moet dan nog wel een voorbeeld kunnen leveren in perfecte staat.
Maar ik begrijp natuurlijk wel dat je nu voortgang wil maken.
Je kan alles laten namaken, maar je moet dan nog wel een voorbeeld kunnen leveren in perfecte staat.
Maar ik begrijp natuurlijk wel dat je nu voortgang wil maken.
Re: Blauwe 403 U5D Commerciale…
Ja dat is inderdaad wel een overweging…
Ik heb niet echt een idee dat er nog veel liefhebbers van oude dieselmotoren zijn. Deze kan best eens op zijn eindstation zijn terechtgekomen…
Ik heb niet echt een idee dat er nog veel liefhebbers van oude dieselmotoren zijn. Deze kan best eens op zijn eindstation zijn terechtgekomen…
nu:
1960 Peugeot 403 U5D, 1963 Peugeot 403B, 1999 Peugeot 306 cabrio 1.6
voorheen:
1998 Peugeot 406 coupé v6 aut
gesloopt:
1962 Peugeot 403B 1974 Peugeot 504 Ti aut 1994 Peugeot 306 cabrio 1.8i aut
1960 Peugeot 403 U5D, 1963 Peugeot 403B, 1999 Peugeot 306 cabrio 1.6
voorheen:
1998 Peugeot 406 coupé v6 aut
gesloopt:
1962 Peugeot 403B 1974 Peugeot 504 Ti aut 1994 Peugeot 306 cabrio 1.8i aut
Re: Blauwe 403 U5D Commerciale…
Intussen is de dieselmotoren-specialist verder gegaan!
De cylinderbussen moesten worden ontdaan van de aanslag:


En er moesten nieuwe bajonet bouten worden gemaakt. Omdat hij CNC bankwerker is, is dat voor hem niet heel moeilijk.


De cylinderbussen moesten worden ontdaan van de aanslag:


En er moesten nieuwe bajonet bouten worden gemaakt. Omdat hij CNC bankwerker is, is dat voor hem niet heel moeilijk.


nu:
1960 Peugeot 403 U5D, 1963 Peugeot 403B, 1999 Peugeot 306 cabrio 1.6
voorheen:
1998 Peugeot 406 coupé v6 aut
gesloopt:
1962 Peugeot 403B 1974 Peugeot 504 Ti aut 1994 Peugeot 306 cabrio 1.8i aut
1960 Peugeot 403 U5D, 1963 Peugeot 403B, 1999 Peugeot 306 cabrio 1.6
voorheen:
1998 Peugeot 406 coupé v6 aut
gesloopt:
1962 Peugeot 403B 1974 Peugeot 504 Ti aut 1994 Peugeot 306 cabrio 1.8i aut
- Bart-Peugeot
- Posts: 420
- Joined: 02 Feb 2016, 19:56
Re: Blauwe 403 U5D Commerciale…
Wat geweldig dat je iemand hebt gevonden die dat allemaal zelf kan!
In bezit van een 308 en 504.
Re: Blauwe 403 U5D Commerciale…
Als hij niet had willen meedoen was ik hier helemaal nooit aan begonnen! Ik ben er erg blij mee dat hij dit allemaal wil doen. En ik leer er ook nog eens van.Bart-Peugeot wrote:Wat geweldig dat je iemand hebt gevonden die dat allemaal zelf kan!
nu:
1960 Peugeot 403 U5D, 1963 Peugeot 403B, 1999 Peugeot 306 cabrio 1.6
voorheen:
1998 Peugeot 406 coupé v6 aut
gesloopt:
1962 Peugeot 403B 1974 Peugeot 504 Ti aut 1994 Peugeot 306 cabrio 1.8i aut
1960 Peugeot 403 U5D, 1963 Peugeot 403B, 1999 Peugeot 306 cabrio 1.6
voorheen:
1998 Peugeot 406 coupé v6 aut
gesloopt:
1962 Peugeot 403B 1974 Peugeot 504 Ti aut 1994 Peugeot 306 cabrio 1.8i aut
Blauwe 403 U5D Commerciale…
We zitten alweer in de opbouwfase!
Cylinderbussen er weer in met nieuwe afdichtringen

Nieuwe krukaslagers er in

Krukas terug geplaatst

Maar toen bleken de andere helften van de nieuwe lagers niet te passen. De nokjes zitten net op een andere plek, verder naar de buitenkant.

Dus voor deze helft de oude maar weer terug gezet, en de nieuwe helften die er al in zaten laten zitten...
Vliegwiel/starterkrans er weer even bij op om te zien of de krukas nog draaien wil

Dan de zuigers voorzien van nieuwe zuigerveren. De dieselspecialist had de zuigers al mooi schoongemaakt


Met de 0,80 ondermaat drijfstanglagers op 1 zuiger wilde de krukas onmogelijk draaien. Dus hier de oude 0,50 lagers weer terug geplaatst.

Nokkenas terug gezet en de tandwielen op tijd gezet

Daarna de oliepomp geïnstalleerd, en zover zijn we nu.


Cylinderbussen er weer in met nieuwe afdichtringen

Nieuwe krukaslagers er in

Krukas terug geplaatst

Maar toen bleken de andere helften van de nieuwe lagers niet te passen. De nokjes zitten net op een andere plek, verder naar de buitenkant.

Dus voor deze helft de oude maar weer terug gezet, en de nieuwe helften die er al in zaten laten zitten...
Vliegwiel/starterkrans er weer even bij op om te zien of de krukas nog draaien wil

Dan de zuigers voorzien van nieuwe zuigerveren. De dieselspecialist had de zuigers al mooi schoongemaakt


Met de 0,80 ondermaat drijfstanglagers op 1 zuiger wilde de krukas onmogelijk draaien. Dus hier de oude 0,50 lagers weer terug geplaatst.

Nokkenas terug gezet en de tandwielen op tijd gezet

Daarna de oliepomp geïnstalleerd, en zover zijn we nu.


nu:
1960 Peugeot 403 U5D, 1963 Peugeot 403B, 1999 Peugeot 306 cabrio 1.6
voorheen:
1998 Peugeot 406 coupé v6 aut
gesloopt:
1962 Peugeot 403B 1974 Peugeot 504 Ti aut 1994 Peugeot 306 cabrio 1.8i aut
1960 Peugeot 403 U5D, 1963 Peugeot 403B, 1999 Peugeot 306 cabrio 1.6
voorheen:
1998 Peugeot 406 coupé v6 aut
gesloopt:
1962 Peugeot 403B 1974 Peugeot 504 Ti aut 1994 Peugeot 306 cabrio 1.8i aut
- Beeperhorrie
- Posts: 2402
- Joined: 06 Jun 2016, 11:02
Re: Blauwe 403 U5D Commerciale…
Dat schiet op. Over niet te lange tijd weer de weg op?