Hoi Paull. als ik vragen mag, waar gebruik jij de Kooimoeren voor? en zo te lezen is het wel lekker warm bij jullie, hier gaat die vandaag ook boven de 30 graden. De Dorpel platen zien er keurig uit, succes met het erin lassen, maar eerst de motor zij je.Sjef heeft weer nieuwe onderdelen voor de remmen gekocht voor de GTI voor mij bij de PCN, en ook de ophang rubbertjes voor de benzine pomp,dus kan ik weer vooruit in de nieuwe week,remmen voor helemaal klaar, dus nu naar achterremmen en de benzine pomp,in mijn Loods is het tot nu toe nog goed te houden. fijne zondag voor jullie.paull en paulla wrote: 21 Jun 2025, 00:00 Ook hier is enige progressie. Het is nu hier overdag schroeiheet, drie-en-veertig graden in de schaduw en in m'n atlier meer, de zon staat er vrijwel de gehele dag in/op. Pal zuid is de roldeuropening. Toch wel wat gedaan tot drie uur s'middags. Toen was het niet leuk meer.
Ook nog een aardige vondst gedaan, ronde kooimoeren gescoord in zakje van twintig stuks. En vast twee stukken dorpelplaatstukken op maat afgezaagd. Binnenkort meer van dit alles. Eerst de motor weer op gang brengen en afregelen.
Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes
-
Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes
- paull en paulla
Ha, knap dat je dat kunt zien aan het voorwiel

Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
Paull en Paulla
- paull en paulla
Het kan hier best warm worden in de Vendée, vrij normaal hier in de zomer. Wij komen hier al vanaf 1986.304 Friesland wrote: Yesterday, 07:50 Dat zijn toch geen temperaturen meer om ook maar iets te doen , dan is motor rijden misschien een optie al denk ik als je het goed doet dus met een goed pak je er ook drijfnat uit komt.
Een 6 cilinder als motor is toch redelijk zeldzaam ,heb er vroeger wel eens een gezien ,weet het merk niet maar was een 6 cilinder lijn , dus vrij breed.
Smorgens vroeg beginnen dat is denk ik nog steeds de beste optie , dan kun je nog wel een paar uurtjes wat doen.
Motor rijden is best plezierig en helemaal met zes juigende 'kabouters'. De kabouters gebruiken ook best wat voedsel en stilstaan is met deze temperaturen op het asvalt geen lolletje vanwege de warmte van het blok opstijgend. Dit blok is ook breed maar voor mij niet hinderlijk. De motorfiets vreet zich werkelijk vast in het wegdek en stevige stappen maken gaat met groot gemak en plezier. Er is wel een belangrijk nadeel aan motorrijden, als je erop zit kun je verder nix meer doen

Last edited by paull en paulla on 22 Jun 2025, 23:56, edited 2 times in total.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
Paull en Paulla
- paull en paulla
Helemaal goed, voor de voorremcilinders. Achter kun je de remcilinder vijfenveertig graden verdraaien, zie garagehandboek. En dan indrukken. Dat kan met een strip van zes of zeven milimeter, uit m'n hoofd, of daarvoor speciaal beschikbaar tooltje.?604Peugeot wrote: Yesterday, 10:16Hoi Paull, als ik ze voor terug stel/duw dan maak ik eerst de ontluchtings nippel los, en dan knijp ik met de combinatie tang, als de blokken er nog in zitten terug, op de plaats waar de pennen erdoor gaan, dat knijpt makkelijker met nippel los,dan gaat ook niet de vloeistof terug in de hoofdremcilinder/vuil.paull en paulla wrote: 20 Jun 2025, 23:49Kijk, dat schiet op. Meestal zijn de stofhoezen lek gestoken met terugstellen voor montage van nieuwe remblokken.?604Peugeot wrote: 20 Jun 2025, 20:21 en zo ziet het eruit als het gestraald is, zonder in de Inox gespoten te zijn,fijn weekend voor jullie.IMG_7413 (2).JPG
Het heeft mij altijd verbaasd dat dit zo vaak, ook door garagemonteurs gebeurde. Binnen een jaar staan de remcilinders muurvast door vuil, pekel en vocht, volkomen onnodig als je oplet en voorzichtig te werk gaat.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
Paull en Paulla
- paull en paulla
De ronde kooimoeren zitten in iedere portier om de deurgrepen vast te zetten. Soms zitten ze muurvast aan de M6 bout en moet je wat verzinnen. Nu voor het eerst vind ik ze nieuw in een zakje van twintig stuks, voor het leven zeg maar?604Peugeot wrote: Yesterday, 10:29Hoi Paull. als ik vragen mag, waar gebruik jij de Kooimoeren voor? en zo te lezen is het wel lekker warm bij jullie, hier gaat die vandaag ook boven de 30 graden. De Dorpel platen zien er keurig uit, succes met het erin lassen, maar eerst de motor zij je.Sjef heeft weer nieuwe onderdelen voor de remmen gekocht voor de GTI voor mij bij de PCN, en ook de ophang rubbertjes voor de benzine pomp,dus kan ik weer vooruit in de nieuwe week,remmen voor helemaal klaar, dus nu naar achterremmen en de benzine pomp,in mijn Loods is het tot nu toe nog goed te houden. fijne zondag voor jullie.paull en paulla wrote: 21 Jun 2025, 00:00 Ook hier is enige progressie. Het is nu hier overdag schroeiheet, drie-en-veertig graden in de schaduw en in m'n atlier meer, de zon staat er vrijwel de gehele dag in/op. Pal zuid is de roldeuropening. Toch wel wat gedaan tot drie uur s'middags. Toen was het niet leuk meer.
Ook nog een aardige vondst gedaan, ronde kooimoeren gescoord in zakje van twintig stuks. En vast twee stukken dorpelplaatstukken op maat afgezaagd. Binnenkort meer van dit alles. Eerst de motor weer op gang brengen en afregelen.

Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
Paull en Paulla