Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Voor de Peugeot 504 en 604
paull en paulla

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by paull en paulla »

Hoi Willy, de plunjer is het asje wat uit de brandstofregelaar steekt. Losgemaakt van de luchtregelaar, zie je een metaal kleurig asje, aan de onderkant, soms valt het uit de brandstofverdeler. Als je dat in de brandstofverdeler rond kunt draaien, is het niet vast geraakt in de verdeler door brandstof residue.
Na lange tijd kan het múúrvast vast zitten door oude brandstofrestanten. Kijk eens hoe ver je komt, dan zien we wel verder.
Niet te ingewikkeld doen, eens eens zien hoe ver het komt. Geniet van de dag en veel plezier gewenst.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
?604Peugeot

Post by ?604Peugeot »

Hoi Paull,ik heb de brandstofregelaar niet van de luchtregelaar gehaald, gewoon laten zitten, maar als die straks niet goed loopt zal ik dat toch moeten, bedankt ik ga het dan bekijken,groetjes daar.
?604Peugeot

Post by ?604Peugeot »

OPOB0884 (3).JPG
OPOB0884 (3).JPG (1.97 MiB) Viewed 95 times
inmiddels licht die er al weer helemaal in,gisteren de rest allemaal ingebouwd,wat een werk pppff maar aan gezien ik nog geen olie heb, kon ik hem niet laten lopen, wilde ik proberen op remmenreiniger,dus ik moet nog even geduld hebben, vandaag maar link begonnen aan de remmen, foto,s volgen nog.
?604Peugeot

Post by ?604Peugeot »

IMG_7403 (2).JPG
IMG_7403 (2).JPG (1.12 MiB) Viewed 92 times
en inmiddels is de pomp er ook onderuit,heb geprobeerd met een draadje en een accu of de pomp,toen die er nog onder hing of die het deed,maar helaas, nu die er onderuit is, en nog niet op getikt, een paar keer nog geprobeerd op de accu, en toen kwam een vriend binnen en die zij ze kunnen bijna niet kapot, lied ik hem nog een keer zien op de accu, en hij deed het, het is een wonder :lol: :lol: dus van de week maar is een aantal liters benzine halen, en dan een paar draadjes eraan en een slang aan de zuigkant,en dan in een andere kan laten lopen, en kijken of die geen gekke dingen doet,en kijken of er geen rotzooi uit komt.de houder is inmiddels al gestaald en in de inox gespoten, een filter heb ik nog wel en accumulator heb ik ook op de schap liggen,heb alleen geen nieuwe pomp op het schap liggen, jammer maar daar ga ik ook naar zoeken, je kunt er maar een hebben liggen :D :D de plaat achter de remschijf is ook bijna gestraald, dus dan weer verder met de remmen, foto,s volgen nog,groetjes daar.
paull en paulla

?604Peugeot wrote: 15 Jun 2025, 18:56 OPOB0884 (3).JPG inmiddels licht die er al weer helemaal in,gisteren de rest allemaal ingebouwd,wat een werk pppff maar aan gezien ik nog geen olie heb, kon ik hem niet laten lopen, wilde ik proberen op remmenreiniger,dus ik moet nog even geduld hebben, vandaag maar link begonnen aan de remmen, foto,s volgen nog.
Dat ziet er weer keurig uit. En ja boel werk verzet. Vrijwel geen verschil te zien tussen TI en GTI. Op remmenreiniger loopt de motor mogelijk even, maar de injektie is niet op (regel)druk.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
paull en paulla

?604Peugeot wrote: 15 Jun 2025, 19:14 IMG_7403 (2).JPG en inmiddels is de pomp er ook onderuit,heb geprobeerd met een draadje en een accu of de pomp,toen die er nog onder hing of die het deed,maar helaas, nu die er onderuit is, en nog niet op getikt, een paar keer nog geprobeerd op de accu, en toen kwam een vriend binnen en die zij ze kunnen bijna niet kapot, lied ik hem nog een keer zien op de accu, en hij deed het, het is een wonder :lol: :lol: dus van de week maar is een aantal liters benzine halen, en dan een paar draadjes eraan en een slang aan de zuigkant,en dan in een andere kan laten lopen, en kijken of die geen gekke dingen doet,en kijken of er geen rotzooi uit komt.de houder is inmiddels al gestaald en in de inox gespoten, een filter heb ik nog wel en accumulator heb ik ook op de schap liggen,heb alleen geen nieuwe pomp op het schap liggen, jammer maar daar ga ik ook naar zoeken, je kunt er maar een hebben liggen :D :D de plaat achter de remschijf is ook bijna gestraald, dus dan weer verder met de remmen, foto,s volgen nog,groetjes daar.
Als de pomp, in de tank zit er ook één als het nog de orginele tank van na 1980 is, een tijd stil gestaan heeft wil het nogal eens gebeuren dat deze vast staat. Dat kan de rollenpomp zijn in de geronnen brandstofslurrie, of corrosie op rotor. Met pulsje aan spanning en een 'schouderklopje' komt het meestal weer goed. Oja de terugslagklep kan ook verkleeft zijn. Met perslucht er op aan beide kanten, komt het wel los.
Toen ik dit fenomeen nog niet kende, legde ik de pomp met accumulator zo op voorraad. Zonder te spoelen met b.v. wasbenzine.
Na een aantal jaren kwam ervan om eens een paar pompen te testen en de meeste stonden muurvast. Een paar zijn er met spoelen en klapjes plus spanningpulsen van vierentwintig Volt weer opgang gekomen. Maar niet allemaal. Domme pech.
Op internet vind je bij de vleet pompen aangeboden voor Kjetronics, voor niet echt veel geld zelfs. Er moet wel een retourklep op, of bij zitten. Dat is gewoon nodig. Jouw opvoerpomp is niet eens zo oud, Harrie heeft indertijd met de wagen rijdbaar maken een nieuwe pomp gemonteerd. Van de accumulator weet ik het niet. Mogelijk kan Harrie het vertellen. Als de startmotor terug is, test deze even los van de auto. Meestal werkt dat goed.

Op de wagen kan het gebeuren dat er soms, of vaak, alleen een 'klik' geluid hoorbaar is. Typisch een P604dingetje. Op de bendix komt dat niet voldoende spanning aan. Door overgangsweerstand via bedrading en konnektoren. Veel meegemaakt en altijd opgelost door een extra relais (met voetje) te monteren bij de startmotor, tegen het rechterbinnenscherm. Handig ook, met het kontakt aan kan je nu ook de auto starten van onder de motorkap. Waarschijnlijk werkt alles gewoon weer, bij Harrie thuis is het hele injektiesysteem door mij indertijd gemeten en afgeregeld op de regeldrukken en met een CO-meter erbij. Op d.a.f. staat waarschijnlijk het hele verhaal met foto's nog, ik kijk er niet meer.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
paull en paulla

Overigens op de accumulator op jou foto zie ik aan de ontluchtingskant op het tuitje een rubberen slang met wartel.
Het tuitje hoort vrij te kunnen ademen. Geen slang er op. Latere varianten is het gaatje met M3 schroefje geleverd.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
Post Reply