Ik overweeg om mijn 203 te verkopen aan een echte liefhebber. Ik heb dit jaar weer geen tijd om ermee te rijden, volgend jaar waarschijnlijk ook niet wegens renovatie van mijn woning. 5 oldtimers zijn er gewoon 3 teveel.
Deze auto zou vaker de wegen moeten opvrolijken.
10.500,- lijkt mij niet teveel voor deze nooit gelaste roestvrije klassieker uit 1955 die ook mechanisch prima in orde is. (heeft mij alles bij elkaar ca 25.000 gekost)
koppeling, remmen etc is vernieuwd, geen merkbaar olieverbruik op 1000 km, reserve revisieradiator en cilinder revisieset zijn inbegrepen, evenals reserve achterklep, motorkap en zeldzame reservedeur linksachter en reserve vooruit, achterruit en achter zijruit.
Er zitten ook 5 nieuwe banden op sinds afgelopen herfst en de auto heeft een Mike Sanders antiroestbehandeling gehad.
Uitlaat is ook nagelnieuw.
Deelrestauratie 203 commerciale, een project zonder haast
Re: Deelrestauratie 203 commerciale, een project zonder haast
Ik heb er helaas, helemaal nu ik een huis ga kopen, niet de middelen voor...
Het is een unieke 203, ik zou hem houden als ik jou was...
Desniettemin wens ik je succes met de verkoop!
Het is een unieke 203, ik zou hem houden als ik jou was...
Desniettemin wens ik je succes met de verkoop!
nu:
1960 Peugeot 403 U5D, 1963 Peugeot 403B, 1999 Peugeot 306 cabrio 1.6
voorheen:
1998 Peugeot 406 coupé v6 aut
gesloopt:
1962 Peugeot 403B 1974 Peugeot 504 Ti aut 1994 Peugeot 306 cabrio 1.8i aut
1960 Peugeot 403 U5D, 1963 Peugeot 403B, 1999 Peugeot 306 cabrio 1.6
voorheen:
1998 Peugeot 406 coupé v6 aut
gesloopt:
1962 Peugeot 403B 1974 Peugeot 504 Ti aut 1994 Peugeot 306 cabrio 1.8i aut
Re: Deelrestauratie 203 commerciale, een project zonder haast
Ik ben ook bezig met een grondige renovatie en veel achterstallig onderhoud van een huis, dat loopt inderdaad aardig in de papieren.Tuuur wrote: 24 May 2025, 22:03 Ik heb er helaas, helemaal nu ik een huis ga kopen, niet de middelen voor...
Het is een unieke 203, ik zou hem houden als ik jou was...
Desniettemin wens ik je succes met de verkoop!
Gelukkig hoeft het ook geen financiële noodverkoop te worden, maar de 203 zal ik binnenkort niet meer binnen bij mijn woning kunnen parkeren,
als een caravanstalling het alternatief wordt, dan weet ik dat die voor vele jaren niet meer gaat bewegen, dat zou ook spijtig zijn.
Daarnaast hou ik ook van deze auto, die afgezien van de (nog steeds) ontbrekende hemel, in prima staat verkeert, dus verkopen aan een bandentrapper voor dagelijks vervoer en buiten parkeren komt helemaal niet in aanmerking, ongeacht het geboden bedrag.
Wie weet komt er over een jaartje of zo toch een echte liefhebber (bij voorkeur van de club) voorbij, (met stallingsruimte uiteraard

Re: Deelrestauratie 203 commerciale, een project zonder haast
Stallingsruimte heb ik vanaf augustus dit jaar dan wel weer ruim voor handen! 

nu:
1960 Peugeot 403 U5D, 1963 Peugeot 403B, 1999 Peugeot 306 cabrio 1.6
voorheen:
1998 Peugeot 406 coupé v6 aut
gesloopt:
1962 Peugeot 403B 1974 Peugeot 504 Ti aut 1994 Peugeot 306 cabrio 1.8i aut
1960 Peugeot 403 U5D, 1963 Peugeot 403B, 1999 Peugeot 306 cabrio 1.6
voorheen:
1998 Peugeot 406 coupé v6 aut
gesloopt:
1962 Peugeot 403B 1974 Peugeot 504 Ti aut 1994 Peugeot 306 cabrio 1.8i aut
Re: Deelrestauratie 203 commerciale, een project zonder haast
Weet je iemand (jij misschien?) die mijn 203 een onderhoudsbeurt wil geven tegen betaling, iemand met kennis van het model natuurlijk?
Kleppen stellen, olie differentieel, motorolie, contactpuntjes + afstellen, aandraaien motorblok met momentsleutel (hoe vaal moet dat eigenlijk?),
doorsmeren op een brug, ...
Remmen hoeven niet, die hebben revisie gehad en ik rem niet zoveel. Er is niets verkeerd met de mechaniek, alleen maar een preventieve beurt.
Ik heb zelf geen brug, niet het geschikte materiaal en te weinig vertrouwen in mezelf/
Kleppen stellen, olie differentieel, motorolie, contactpuntjes + afstellen, aandraaien motorblok met momentsleutel (hoe vaal moet dat eigenlijk?),
doorsmeren op een brug, ...
Remmen hoeven niet, die hebben revisie gehad en ik rem niet zoveel. Er is niets verkeerd met de mechaniek, alleen maar een preventieve beurt.
Ik heb zelf geen brug, niet het geschikte materiaal en te weinig vertrouwen in mezelf/
Re: Deelrestauratie 203 commerciale, een project zonder haast
Ik kreeg als tip: Peugeot oldtimer garage Evert Jonkhart in Hilversum.
Misschien wil mede-203 break bezitter Aart het voor je doen?
Misschien wil mede-203 break bezitter Aart het voor je doen?
nu:
1960 Peugeot 403 U5D, 1963 Peugeot 403B, 1999 Peugeot 306 cabrio 1.6
voorheen:
1998 Peugeot 406 coupé v6 aut
gesloopt:
1962 Peugeot 403B 1974 Peugeot 504 Ti aut 1994 Peugeot 306 cabrio 1.8i aut
1960 Peugeot 403 U5D, 1963 Peugeot 403B, 1999 Peugeot 306 cabrio 1.6
voorheen:
1998 Peugeot 406 coupé v6 aut
gesloopt:
1962 Peugeot 403B 1974 Peugeot 504 Ti aut 1994 Peugeot 306 cabrio 1.8i aut