Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes
-
Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes
morgen komt er een vriend uit kaatsheuvel onderdelen halen,voor zijn P604 die hij aan het Restaureren is, en neemt voor mij een ander uitlaatspruitstuk mee, waar harrie de slijptol in had gezet,en ook de pijlstok had geraakt,pijlstok heb ik al weer een andere,dan kan ik het uitllaatspruitstuk zelf stralen en een keer meenemen naar jan, om te kijken met een lei of ze allebij recht zijn,dan kan ik verder met de motor, tussen door nog een paar plekjes met roest weg halen onder de motorkap/morgen beginnen,hou namelijk niet van roest.groetjes daar en verder succes met jou P604, en plaatjes zijn altijd leuk om te bekijken hoe jij het doet.
- paull en paulla
Het andere boorgaatje zit in de kopse kant, onder het slot. Boren en tektyleren heeft 'goed' geholpen?604Peugeot wrote: ↑17 Apr 2025, 20:18ik zie maar een Tectyl gaatje, en ja de garantie is er wel af japaull en paulla wrote: ↑14 Apr 2025, 14:34 Ben ook nog leuk aan het zagen hakken en boren geweest. Voor een getektyleerde auto is er best wel roestschade te vinden, veel buiten het directe zicht. Het schotje voor het achterwiel moet nog vernieuwd worden. Let op de onderkant van het rechtervoorportier. Na enig speuren kun je een zwart plastic dopje zien. In deze deur zijn twee gaten geboord om goed te kunnen tektyleren, aardig gelukt zo te zien. Geen garantie meer, vermoed ik![]()
ik doe straks tectyleren als de deurplaten eraf zijn, dan kan ik goed zien waar ik tectyl spuit, in een kale deur zonder/wel al in de grondverf gespoten aan de binnenkant. en het schotje heb ik reeds al vervangen bij de rechter koker,en in de Inox gespoten,en als de koker er in is gelast dan nog in de tectyl spuiten,wel met hoge druk van de compressor,en de norsel is dan ook iets groter dan van de spuitbus tectyl. succes met het plaatwerk verder Paull

- Attachments
-
- IMG_5593.jpg (95.87 KiB) Viewed 4709 times
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
Paull en Paulla
- paull en paulla
Dat gaat er vlot aan toe. Goed gelukt. Heel wat P604 rijders hadden hier afgehaakt en voor zover mogelijk een ander exemplaar geambieerd.?604Peugeot wrote: ↑17 Apr 2025, 20:25 Hoi Paull. vandaag de accubak verder helemaal klaar gemaakt, ben zeer tevreden,alles goed geluktIMG_7354 (2).JPG
Roestvrij P604 vinden is een behoorlijke zoektocht.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
Paull en Paulla
- paull en paulla
Hoi Willy, rommel en tektiel val ik met oude benzine aan, daarna stralen. En tot slot galvanisch laten behandelen.?604Peugeot wrote: ↑17 Apr 2025, 20:00 Hoi Paull toppie,hoe heb je ze zo schoon gekregen? dat is plezierig werken.moet ik ook nog doen voor de SL,ik denk dat ik ze straks een keer in de remmen reiniger leg. tektiel is wel goed voor sommige dingen, maar niet voor sloten, wordt hard in de toekomst.
Zo'n bedrijf moet ik hier nog 'opsnorren'. Wel heb ik een bedrijf gevonden waar een thermisch gegalvaniseerde plaat van één bij twee te bestellen is.
Ongeveer half mei is er, vermoedelijk, weer voorraad. Een ander bedrijf vouwt daaruit dan twee dorpelplaten van twee meter lang.
In Kikkerland wist ik inmiddels de weg, hier moet ik alles weer ontdekken. Geen haast, het heet een hobby te zijn.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
Paull en Paulla
- paull en paulla
Het rechter voorscherm is inmiddels vrij van kit en tektyl en de roestschade is goed te overzien. Drie kleine gaatjes kom ik tegen, alle uit het directe zicht. Binnenkort eens in de straalkabine leggen en daara een lasje erop. Voor de leeftijd, zeven en veertig jaar, niet slecht, al met al.
- Attachments
-
- IMG_5594.jpg (94.87 KiB) Viewed 4695 times
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
Paull en Paulla
- paull en paulla
Uitstapjes, uitstapjes en meer...
- Attachments
-
- IMG_5577.jpg (119.56 KiB) Viewed 4694 times
-
- IMG_5575.jpg (140.91 KiB) Viewed 4694 times
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
Paull en Paulla
- paull en paulla
En nog wat plaatjes, ik krijg er drie tegelijk gepost, volg-orde is willekeurig, als altijd:
- Attachments
-
- IMG_5586.jpg (111.17 KiB) Viewed 4688 times
-
- IMG_5591.jpg (148.05 KiB) Viewed 4688 times
-
- IMG_5587.jpg (180.8 KiB) Viewed 4688 times
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
Paull en Paulla
-
Hoi Paull dat is nog een hele nette voor die leeftijd, ik heb ze al slechter gezien van een jonger model,en zo als je schreef even stralen, doe je ze helemaal stralen? ik maak ze zelf zo goed mogelijk blank,ook aan de buitenkant,en dan breng ik ze naar de straler en laat ze dan parelen bij de straler, dat gaat minder hart, en daarna laat ik ze in de epoxy spuiten, zo laat ik ook de deuren doen.succes met je spatbord klaar maken.paull en paulla wrote: ↑22 Apr 2025, 19:29 Het rechter voorscherm is inmiddels vrij van kit en tektyl en de roestschade is goed te overzien. Drie kleine gaatjes kom ik tegen, alle uit het directe zicht. Binnenkort eens in de straalkabine leggen en daara een lasje erop. Voor de leeftijd, zeven en veertig jaar, niet slecht, al met al.
-
Hoi Paull ik denk dat ik ze ook maar doe stralen, nog nooit gedaan,de eerste keer moet de eerste keer zijn,en kijken of ik ze ook zo mooi krijg,dat galvanisch laten behandelen heb ik nog nooit gedaan, moet ik ook eens zo een bedrijf zoeken hier in de buurt,ga dadelijk even Googelenpaull en paulla wrote: ↑22 Apr 2025, 19:22Hoi Willy, rommel en tektiel val ik met oude benzine aan, daarna stralen. En tot slot galvanisch laten behandelen.?604Peugeot wrote: ↑17 Apr 2025, 20:00 Hoi Paull toppie,hoe heb je ze zo schoon gekregen? dat is plezierig werken.moet ik ook nog doen voor de SL,ik denk dat ik ze straks een keer in de remmen reiniger leg. tektiel is wel goed voor sommige dingen, maar niet voor sloten, wordt hard in de toekomst.
Zo'n bedrijf moet ik hier nog 'opsnorren'. Wel heb ik een bedrijf gevonden waar een thermisch gegalvaniseerde plaat van één bij twee te bestellen is.
Ongeveer half mei is er, vermoedelijk, weer voorraad. Een ander bedrijf vouwt daaruit dan twee dorpelplaten van twee meter lang.
In Kikkerland wist ik inmiddels de weg, hier moet ik alles weer ontdekken. Geen haast, het heet een hobby te zijn.

-
Hoi Paull en Paulla. dat zijn weer leuke uitstapjes zo te zien, alleen het weer is nog niet zo zonnig,aan de jassen te zien, maar er staan weer leuke Oldtimers bij zie ik.