Heel handig, zo een tractor in je tuin...
Die donor ziet er op het eerste zicht ook niet helemaal verloren uit.
Blauwe 403 U5D Commerciale…
Re: Blauwe 403 U5D Commerciale…
Op het eerste gezicht niet, maar de onderkant was behoorlijk krokant. Tijdens het uitbouwen regende het voortdurend roestPeterH wrote:Heel handig, zo een tractor in je tuin...
Die donor ziet er op het eerste zicht ook niet helemaal verloren uit.
nu:
1960 Peugeot 403 U5D, 1963 Peugeot 403B, 1999 Peugeot 306 cabrio 1.6, 2022 Citroën C5X leasebak
voorheen:
1998 Peugeot 406 coupé v6 aut
gesloopt:
1962 Peugeot 403B 1974 Peugeot 504 Ti aut 1994 Peugeot 306 cabrio 1.8i aut
1960 Peugeot 403 U5D, 1963 Peugeot 403B, 1999 Peugeot 306 cabrio 1.6, 2022 Citroën C5X leasebak
voorheen:
1998 Peugeot 406 coupé v6 aut
gesloopt:
1962 Peugeot 403B 1974 Peugeot 504 Ti aut 1994 Peugeot 306 cabrio 1.8i aut
Blauwe 403 U5D Commerciale…
Tijdens de toerrit/GRACA/APH jubileum nog eens met andere 403 bezitters gesproken, en geen enkele vond het een goed idee om er een diesel van te maken, en adviseerde om de ombouw tot benzine-auto toch af te maken.
Ik vraag me af of er voor een apk-vrije, belasting-vrije oldtimer nog omkeuring nodig is? Ik neem aan van wel.
Ben nog steeds niet echt begonnen maar hou nog steeds opties open.
Ik vraag me af of er voor een apk-vrije, belasting-vrije oldtimer nog omkeuring nodig is? Ik neem aan van wel.
Ben nog steeds niet echt begonnen maar hou nog steeds opties open.
nu:
1960 Peugeot 403 U5D, 1963 Peugeot 403B, 1999 Peugeot 306 cabrio 1.6, 2022 Citroën C5X leasebak
voorheen:
1998 Peugeot 406 coupé v6 aut
gesloopt:
1962 Peugeot 403B 1974 Peugeot 504 Ti aut 1994 Peugeot 306 cabrio 1.8i aut
1960 Peugeot 403 U5D, 1963 Peugeot 403B, 1999 Peugeot 306 cabrio 1.6, 2022 Citroën C5X leasebak
voorheen:
1998 Peugeot 406 coupé v6 aut
gesloopt:
1962 Peugeot 403B 1974 Peugeot 504 Ti aut 1994 Peugeot 306 cabrio 1.8i aut
Re: Blauwe 403 U5D Commerciale…
Als je auto meer dan 20% vermogen krijgt dan je rdw gegevens aangeven, of andere cilinderinhoud, of andere brandstof,
dan lijkt het mij best om de rdw gegevens te laten aanpassen (bij een niet standaard motor moet je waarschijnlijk wel even op visite bij de rdw).
Laten aanpassen van je rdw data is vooral belangrijk zodat je verzekering zich niet kan terugtrekken in geval van bv een ongeval of diefstal/brand, ook al is de auto APK vrij.
Bedenk ook dat als je deze auto ooit wil verkopen buiten NL, dat de gegevens van de rdw wel best moeten kloppen met het voertuig.(de meeste landen rondom ons hebben niet zo een grote vrijheid voor wat oldtimers betreft.
(als er iets nog echt heel goed is in Nederland, dan is het oldtimerbezit, in de meeste andere landen is het een stuk minder gemakkelijker en ook duurder).
Ik heb mijn blauwe 203 in goudkleur gespoten, na eenvoudig contact met de RDW (en foto) kreeg ik gratis een nieuw kentekenbewijs.
dan lijkt het mij best om de rdw gegevens te laten aanpassen (bij een niet standaard motor moet je waarschijnlijk wel even op visite bij de rdw).
Laten aanpassen van je rdw data is vooral belangrijk zodat je verzekering zich niet kan terugtrekken in geval van bv een ongeval of diefstal/brand, ook al is de auto APK vrij.
Bedenk ook dat als je deze auto ooit wil verkopen buiten NL, dat de gegevens van de rdw wel best moeten kloppen met het voertuig.(de meeste landen rondom ons hebben niet zo een grote vrijheid voor wat oldtimers betreft.
(als er iets nog echt heel goed is in Nederland, dan is het oldtimerbezit, in de meeste andere landen is het een stuk minder gemakkelijker en ook duurder).
Ik heb mijn blauwe 203 in goudkleur gespoten, na eenvoudig contact met de RDW (en foto) kreeg ik gratis een nieuw kentekenbewijs.
Re: Blauwe 403 U5D Commerciale…
Dank Peter!
Klinkt als niet een al te groot probleem (hoewel er misschien wel een RDW keuring aan vast zit bij een ingrijpender wijziging dan alleen maar kleur…)
Vandaag tussen de middag weer eens naar de break gegaan.
Het rechter voorspatbord heeft een gelige verflaag die over de oorspronkelijke laklaag heen zit. Die is niet goed voorbereid zo te zien, her en der springt de laag los.


Maar niet overal. De laag is best dik.
Is dit iets voor een schuurmachine?
Verder stoorde het me dat de rechterdeuren er niet in zaten; dus voor het eerst in mijn leven een deur gemonteerd. Het is nog niet goed, hij klemt; maar ik had heel weinig tijd, dus ik was allang blij dat ie vast zat.

Klinkt als niet een al te groot probleem (hoewel er misschien wel een RDW keuring aan vast zit bij een ingrijpender wijziging dan alleen maar kleur…)
Vandaag tussen de middag weer eens naar de break gegaan.
Het rechter voorspatbord heeft een gelige verflaag die over de oorspronkelijke laklaag heen zit. Die is niet goed voorbereid zo te zien, her en der springt de laag los.


Maar niet overal. De laag is best dik.
Is dit iets voor een schuurmachine?
Verder stoorde het me dat de rechterdeuren er niet in zaten; dus voor het eerst in mijn leven een deur gemonteerd. Het is nog niet goed, hij klemt; maar ik had heel weinig tijd, dus ik was allang blij dat ie vast zat.

nu:
1960 Peugeot 403 U5D, 1963 Peugeot 403B, 1999 Peugeot 306 cabrio 1.6, 2022 Citroën C5X leasebak
voorheen:
1998 Peugeot 406 coupé v6 aut
gesloopt:
1962 Peugeot 403B 1974 Peugeot 504 Ti aut 1994 Peugeot 306 cabrio 1.8i aut
1960 Peugeot 403 U5D, 1963 Peugeot 403B, 1999 Peugeot 306 cabrio 1.6, 2022 Citroën C5X leasebak
voorheen:
1998 Peugeot 406 coupé v6 aut
gesloopt:
1962 Peugeot 403B 1974 Peugeot 504 Ti aut 1994 Peugeot 306 cabrio 1.8i aut
Re: Blauwe 403 U5D Commerciale…
Bij mijn 203 zat er ook dikke lak op, deze ging er redelijk goed af met verfbrander en spatel. Daarna schuurmachine.
Mogelijk kan het ook alleen met de schuurmachine.
Mogelijk kan het ook alleen met de schuurmachine.
- Attachments
-
- lak2.jpeg (339.11 KiB) Viewed 2102 times
Re: Blauwe 403 U5D Commerciale…
Mooi om weer te zien Peter!
Mij vallen ook de fraaie velgen op, heb je die zelf zo gekregen of heb je dat laten doen?
Mij vallen ook de fraaie velgen op, heb je die zelf zo gekregen of heb je dat laten doen?
nu:
1960 Peugeot 403 U5D, 1963 Peugeot 403B, 1999 Peugeot 306 cabrio 1.6, 2022 Citroën C5X leasebak
voorheen:
1998 Peugeot 406 coupé v6 aut
gesloopt:
1962 Peugeot 403B 1974 Peugeot 504 Ti aut 1994 Peugeot 306 cabrio 1.8i aut
1960 Peugeot 403 U5D, 1963 Peugeot 403B, 1999 Peugeot 306 cabrio 1.6, 2022 Citroën C5X leasebak
voorheen:
1998 Peugeot 406 coupé v6 aut
gesloopt:
1962 Peugeot 403B 1974 Peugeot 504 Ti aut 1994 Peugeot 306 cabrio 1.8i aut
Re: Blauwe 403 U5D Commerciale…
Deze velgen zaten zo op de auto toen ik deze kocht, niets aan gedaan, alleen de banden zijn gewijzigd.
Enkele jaren geleden heb ik wel voor 2 auto's velgen laten poedercoaten bij metaalreiniging.nl
stralen + coaten aan 200 graden Celsius kostte toen per stalen velg 40 euro + 15 euro voor het afnemen/opleggen band en uitbalanceren, prima resultaat en loeiharde lak.
Zelf met spuitbusjes aan de slag gaan is ook niet gratis, met bedenkelijk kortdurend resultaat, en een autoband afnemen/opleggen/balanceren kan ik ook niet zelf.
-------------------------
Hitteverzinken en poedercoaten kan ook voor plaatwerk, een aanrader en niet zo heel duur (was enkele jaren geleden 150 euro voor een stel spatborden). Ik heb de achterspatborden van de 203 laten doen en alle spatborden en nog wat plaatwerk van een Volvo pv
Na het poedercoaten volgt het strakmaken, gronderen en aflakken. (geen roest meer de komende 50 jaar
