Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Voor de Peugeot 504 en 604
?604Peugeot
Posts: 124
Joined: 07 Apr 2022, 17:32

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by ?604Peugeot »

paull en paulla wrote: 31 May 2024, 14:10 Het kan nog net, in mei dit jaar vieren wij ons veertig jaar Peugeot 604 rijden.
In mei 1984 kocht ik m'n eerste P604 Ti aut uit 1980, leuk voor een half jaartje ofzo.
Het liep 'iets' anders.
Het organiseren voor en met andere adepten is niet meer zo gemakkelijk.
Niet iedereen komt voor een feestje even naar Frankrijk.
Ook fransen hebben wel wat anders te doen.
Velen hebben de auto niet meer. Of zijn niet meer onderons.
Daarom hebben we, 'in besloten kring', het glas geheven.
PROOST op een ieder.
Plaatje, alweer uit 2020. Een gedenkwaardig jaar in onze recente historie.
goedemorgen Paull en Paulla. het is een genot om deze foto te zien, en er zal wel een glas op zijn gedronken,op het veertig jarige jubileum, dat doen jullie goed,toppie.
User avatar
paull en paulla
Posts: 997
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by paull en paulla »

Hoi Willy, Dank voor de komplimenten.
Het glas heffen is niet zo'n moeite. Het vergt oefening, dat wel.
Ons geliefde voiture rijdbaar te houden, kost wel wat meer moeite en tijd. Jou niet onbekend.
De familie P604 rijders dunt inmiddels wel uit. De aanhouder wint altijd. Deo Volente, als het ons gegunt is ;)
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
User avatar
paull en paulla
Posts: 997
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by paull en paulla »

Plaatjes maar weer, dit keer van de bijeenkomst van het lokale cluppie afgelopen zondagochtend:
Attachments
IMG_4835.jpg
IMG_4835.jpg (176.43 KiB) Viewed 504 times
IMG_4836.jpg
IMG_4836.jpg (191.16 KiB) Viewed 504 times
IMG_4833.jpg
IMG_4833.jpg (138.77 KiB) Viewed 504 times
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
?604Peugeot
Posts: 124
Joined: 07 Apr 2022, 17:32

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by ?604Peugeot »

paull en paulla wrote: 14 Jun 2024, 13:52 Plaatjes maar weer, dit keer van de bijeenkomst van het lokale cluppie afgelopen zondagochtend:
altijd leuk Paull en Paulla,plaatjes kijken van oude motoren en Auto,s,mooi Honda nog,die zijn er niet veel meer,alleen nog bij de liefhebbers,Renault 5 is ook wel zeldzaam, in Nederland zijn er ook nog wel een aantal,maar dan de snelle uitvoering, wat is de rest? komt mij niet bekend voor.
?604Peugeot
Posts: 124
Joined: 07 Apr 2022, 17:32

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by ?604Peugeot »

zo we zijn weer terug van een weekje in spanje met het vliegtuig inmiddels is de 106 in een keer goed gekeurd, dat was voor de vakantie gedaan nu nog een keer poetsen en de velgen spuiten, dan kunnen we er weer jaren mee vooruit, het rijd heel lekker, beter als mijn andere 106, volgende maand de 604 GTI op de brug,nu nog eerst sjef zijn 604 de uitlaat dicht krijgen, hij loopt inmiddels weer als een zonnetje,nu heeft die al zijn PK,s weer, en stottert niet meer, het was wel een hele klus om het te klaren, maar sjef is blij, en daar gaat het mij om,13juli hebben we een rit van de PCN club, en gaat sjef zijn 604 mee, kan die ff pronken :D :D :D en kan ik ook weer eens ff in een 604 rijden,groetjes daar,wat ben je aan het doen?Paull.
User avatar
paull en paulla
Posts: 997
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by paull en paulla »

?604Peugeot wrote: 17 Jun 2024, 17:01

altijd leuk Paull en Paulla,plaatjes kijken van oude motoren en Auto,s,mooi Honda nog,die zijn er niet veel meer,alleen nog bij de liefhebbers,Renault 5 is ook wel zeldzaam, in Nederland zijn er ook nog wel een aantal,maar dan de snelle uitvoering, wat is de rest? komt mij niet bekend voor.
Hoi Willy, de Honda is een 750, helemaal gerestaureerd. Op de tweede foto helemaal links naast de Renault 5 eerste serie, zie je nog net een stukje van een Renault 4. En rechts ervan is een Plymouth, type weet ik nog niet. Binnenkort is er een ontmoeting met de eigenaar.
Op het onderste plaatje links is ook een Renault, een fourgonnette Dauphinoise uit 1957. Ook helemaal opnieuw gebouwd.
De grijze is ook een Renault, een Floriade, Caravelle. Er tussenin is een Simca Aronde Plein ciel, ook helemaal nieuw. Prachtig allemaal.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
User avatar
paull en paulla
Posts: 997
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by paull en paulla »

?604Peugeot wrote: 17 Jun 2024, 17:26 zo we zijn weer terug van een weekje in spanje met het vliegtuig inmiddels is de 106 in een keer goed gekeurd, dat was voor de vakantie gedaan nu nog een keer poetsen en de velgen spuiten, dan kunnen we er weer jaren mee vooruit, het rijd heel lekker, beter als mijn andere 106, volgende maand de 604 GTI op de brug,nu nog eerst sjef zijn 604 de uitlaat dicht krijgen, hij loopt inmiddels weer als een zonnetje,nu heeft die al zijn PK,s weer, en stottert niet meer, het was wel een hele klus om het te klaren, maar sjef is blij, en daar gaat het mij om,13juli hebben we een rit van de PCN club, en gaat sjef zijn 604 mee, kan die ff pronken :D :D :D en kan ik ook weer eens ff in een 604 rijden,groetjes daar,wat ben je aan het doen?Paull.
Af en toe er opuit kan helemaal geen kwaad ;) . En goed dat de P106 weer inzetbaar is. Dat maakt de handen weer vrij voor wat anders.
Waar ben ik mee bezig, nou vanalles. En nog wat. Komende weken zoet met vier auto's apk voorbereiden.
Eentje is reeds goed gekeurd. Nu nog ons P205CT-tje '86, de lichtblauwe P604TI '79 en ons Renault 'Supercinq' noemt men dit hier, een GTR, dat type is in Kikkerland niet bekend. Tussendoor een rode TI '78 reanimeren. De tank is al gereinigd en geseald. Pomp, accumulator en filter zijn vernieuwd/ gangbaar gemaakt. Leidingen spoelen enz. En al het andere benodigde werk, op z'n tijd. Dit is onze enige P604, zonder schuifdak. Cruise-contrôle zit er al in.
Los van de dagelijkse dingen in en om het huis. En af en toe een uitje, morgen een wijnproeverij, met hapjes erbij.
Het is een zwaar leven hier :lol: .
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
User avatar
paull en paulla
Posts: 997
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by paull en paulla »

Enne, nog ff een waterpomp wisselen bij één van de P604's. Uurtje werk, als alles mee zit ;) .
Verder een 'rustig leven' hier :) .
Last edited by paull en paulla on 19 Jun 2024, 23:48, edited 1 time in total.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
User avatar
paull en paulla
Posts: 997
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by paull en paulla »

Zondag, alweer een paar dagen terug, het maandelijkse evenement bij/ in het Automuseum Talmont gevierd. Met inmiddels allemaal bekenden.
Het weer, dit keer, hield niet over, eerst zwaar bewolkt en later echte stortbuien.
Het mocht de pret niet drukken, binnen stond het apéro met hapjes al klaar. Als vanouds beregezellig :) .
Attachments
IMG_4845.jpg
IMG_4845.jpg (166.18 KiB) Viewed 393 times
IMG_4843.jpg
IMG_4843.jpg (166.61 KiB) Viewed 393 times
IMG_4847.jpg
IMG_4847.jpg (147.49 KiB) Viewed 393 times
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
PeterH
Posts: 152
Joined: 19 Apr 2022, 07:12

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by PeterH »

De laatste foto was ooit mijn droom (die nooit uitgekomen is) toen ik pas mijn rijbewijs had, de FT Bonito kitcar was voor niet al te veel geld te bestellen bij het bedrijf Emves in De Bilt.
Of is het een echte zeldzame en dure Ford GT sportwagen?
Attachments
FT Bonito.jpg
FT Bonito.jpg (70.76 KiB) Viewed 350 times
Post Reply