dat was bekend ook al van te voren. coupe mag 1300 en 607 mag 1800 kilogrammen trekken.
ja idd 5 pennen ja. op zich is het eigenlijk niet zo moeilijk hoor. alleen laat de riem zich wel wat lastig erop leggen. ik meen 259 tandjes lang....paull en paulla wrote: 07 Mar 2022, 23:06 Phoe, zie ik vijf blokkeerpennen
, is wel een dingetje, timing aan de 90 graden PRV motor.
Hoevaak/ om de hoeveel kilometer mag dit feest gedaan worden?
moet toch zeker iedere 10 jaar. ik hoor 120k maar ook 240k voorbijkomen ? deze zat er 130k op en 11 jaar schat ik zo (volgens nap). in de kap stond 16/11. dus denk ik 2011 ja.
timing prv lijkt me niet zo spectaculair hoor. grootste uitdaging is krukaspoulie los of eraf krijgen denk ik (met de motor in de auto). en dan dat V-deksel of distributiehuis. ketting zelf is dacht ik niet moeilijk. moet ik eigenlijk ook een keertje naar kijken/doen. ketting maakt af en toe een heel klein beetje geluid. dat plastic van de spanner zal wel op zijn vermoed ik zo. beter is meteen 2 verse koppakkingen eronder, eentje begint klein beetje kvs te zweten. en uiteraard de krukaskeerring bakkant. oh ja. ander topic is dat eigenlijk