aixpeugeot wrote: ↑19 Feb 2022, 15:39
leuk atelier. maar is het zo niet wat smalletjes ? of gaan de rekken nog weg.
Ja Joos, Gelijk heb je.
Tijd en ruimte zijn het echte gebrek.
Aanvankelijk stond hier een houten schuurtje met asbest dak en beplating, net één meter zeventig hoog.
Onze aanvraag is een renovatie geworden, op de zelfde plek.
Dan gelden er heel andere regels, lees soepere regels, dan voor nieuwbouw.
Deze is in 2019 goed gekeurd. En vervolgens was er geen aannemer te vinden, die de klus wilde uitvoeren.
De oplossing is gevonden in deel projecten, eerst de betonnen vloer, het stalen buizen frame, de sandwichpanelen en iso-dakplaten.
Daarna zelf de binnenwanden en extra isolatie gedaan, vloer getegeld en electra aan gelegd incluus drie fase krachtstroom.
En nog even een 3fase kabel tussen de kelder en atlier ingegraven, achtenveertig meter lang.
De hangar staat múdvol met auto's en een motorfiets.
In 2019 nog een extra stalen vloer van vijftig vierkante meter in de hangard gebouwd, dat gaf de doorslag om de meeste onderdelen op te kunnen slaan.
De stellingkast naast de brug is echt nodig, voor nog meer opslag gereedschap en onderdelen.
Beter krap, dan niet(s).
Dit staat voor het (mijn) leven.