Heb je zelf overwogen, om een automaat 3HP22 in te bouwen.
Dat is twee dagen werk, wel heb je er een donorauto voor nodig, aan onderdelen.
Bak, diff, een draadboom, een automaat, radiateur met koelleidingen.
En natuurlijk de automaatpook met de plastic sier-schildjes plus een conversie plaatwerkstukje die pasgemaakt moet worden om de automaatpook te plaatsen. En natuurlijk een goede en betrouwbare automaatbak, mogelijk ook een andere kilometerkabel, voor 3ZF22 bak is een kabel van 2,9 mm nodig.
En ohja, ook de pedalen veranderen. Van koppeling, naar automaat.
Soms moet je iets de bak- tunnel uitkloppen, dat verschild exemplarisch.
Appeltje/ eitje.
Zelfs zonder brug is het goed te doen.
Zelf heb ik vijf maal deze conversie uitgevoerd, voor mijzelf en voor vrienden.
Er is geen APK- keurmeester geweest, die deze conversie ooit bemerkt heeft, en dus afgekeurd.
Het verschil is formidabel, veel confortabeler.
Op een moment moet je een keuze maken. Het kiezen, voor een bepaalde uitvoering wordt steeds moeilijker, door dat er minder aanbod is, door de tijd heen.
Het is geen rocket-science, allemaal goed te doen. Vergeet niet de olie-keringen aan de bak en de krukas te vernieuwen. Nu kun je er goed bij

Ook Airco is goed zelf te plaatsen, als je wat extra werk niet schuwt.
En viertraps 4HP22 is een ander verhaal, ook goed te doen, maar 'iets'
