Super de informatie die je me doorgeeft. De rubber voor de veerschotel is die die ik nodig heb. HEEEEEEEL graag dus

Ik heb ook t vermoeden dat de schuim blokjes die Peugeot orgineel gebruiktte over de metalen ring die in de veerschotel zit heen schuift (met enig geweld weliswaar) en een sleuf maakt in t schuim. Dan win je inderdaad 8mm per kant, 1,6 cm totaal. Nu ik dus metalen plaatjes heb is er niks te schuiven en te sleuven en blijft de rubber dus middels het metalen plaatje op de veerschotel liggen met alle verlies van hoogtedemping tot gevolg.
Ik hergebruik de originele dempers. Daar was niks mis mee en ik heb tot nu toe al genoeg sores en drama gehad om een deel van de onderdelen te vinden (laat staan binnen te krijgen). Mocht ik na voltooiing (als die tijd ooit komt

De schotels die ik nu NOS gekregen heb van Rudie zijn precies dezelfde die ik had dus dat MOET passen. Zitten ook resten van schuim op die door weersinvloeden zijn verrot.
Het lijkt in de foto met de schuifmaat er erg op dat jou schuimen blokjes verder in de veerschotel liggen dus de theorie met inschuiven van de schuimen blokjes in de veerschotel zou kunnen kloppen.
Gelukkig is mijn 104 uitgerust met het het derde systeem veerpoten (15 graden verzette voorste montagetapeiend op de veerschotel) achter dus is t wel te verjongen zonder de carosserie aan te passen. Echter blijkt dat volgens het chassinummer mijn 104 uitgerust zou moeten zijn met het 4e of 5e systeem omdat dit is toegepast tot chassinummer 7070748
@Marco, je hebt gelijk voor wat betreft die rubbertjes maar dat komt omdat de originele schuim blokjes te snel rotten en niet meer leverbaar zijn. Daarom heb ik deze dingetjes gekocht. Die benaderen het originele qua maat maar helaas dus niet qua materiaal. Dom natuurlijk maar wel zo dicht mogelijk bij t origineel.