peunormal wrote: 28 May 2020, 19:44
klopt m.b.t. het tegengesteld naar links en naar rechts gaan van de temp. meter afhankelijk van de vraag of je rechts of links door de bocht gaat, maar laat ik 't dan zo zeggen dat (afgezien van dat coronavirus & allerlei maatregelen) ik met de 604 momenteel liever niet bepakt op vakantie ga richting warme landen, files en de alpen (bijv).. Daarvoor vind ik de koeling gewoonweg te onbetrouwbaar..
Het heen en weer zwaaien van de temperatuurmeter, is het gevolg van de massa van de naald. (natuurwet)
En is dan ook geen reëel beeld van de temperatuur.
Als je een infra-rood thermometerje hebt (voor weinig bij Ali- Ex enz) kun je redelijk betrouwbaar de temp controleren, van de koppen, de radiateur, wat je ook wilt. (Werkt ook op mensen, of warmte lekkage van je huis)
De genoemde schakelaar op de consôle is handig, weet ik uit ervaring.
Tot de Weekers-regeling heb ik elke vakantie een P604 op vakantie mee genomen, misschien tegen beter weten.
Is het avontuurlijk reizen?, of is het onverandwoord reizen, met een voiture zo oud...
Het ligt eraan, hoe je in het leven staat.
Tegenwoordig nemen/ pakken wij voor iedere reis van enige betekenis één van de P604's mee, vermits het niet regent.
Ook in de winter, er wordt hier niet gestrooid met zout.